לפני כניסה להריון? הנה הבדיקות שצריך לעשות

את או אתם בדרך למסע מרתק ומאתגר, אולם המסע הזה עלול להיות לעיתים לא פשוט. הנתונים מראים כי עד עשרים אחוז מהזוגות יתקשו להרות ללא עזרה/טיפול ועד עשרים אחוז מההריונות לא יתפתחו ויסתיימו בהפלה. כדי לעבור את תקופת ההריון בצורה הטובה ביותר יש כמה הכנות שיש לעשות עוד לפני הכניסה להריון

מומחים רלוונטיים

1. מומלץ לשדרג ביטוחים פרטיים וקופתיים לאפשרויות המקסימום. לכל הביטוחים למיניהם ישנה "תקופת הכשרה" תקופה בה את אינך זכאית עדיין להחזרים – אז כדאי שהזמן הזה יתחיל "לרוץ" כבר מהיום, גם אם התוכניות שלך עוד לא מיידיות, אפילו אם הן רחוקות. 

2. התחילי להכין את הגוף שלך להריון:

  • באמצעות נטילת תוסף מזון המכיל חומצה פולית – התפקיד של חומצה פולית הוא למנוע מומים מבניים בעובר – ולכן יש לקחת 800 מיקרוגרם ביום. מומלץ להתחיל ליטול את התוסף שלושה חודשים טרם הנסיון להרות. אפשר לקחת את התוסף לבדו,  או במסגרת מולטיוויטמין לנשים הרות כגון PRENATAL.
  • בצעי בדיקות דם כלליות – על מנת לאשר את הבריאות הכללית התקינה שלך, את מצב מאגרי הברזל והוויטמינים שלך, כדאי לוודא שהינך מחוסנת לכל מה שניתן להתחסן מראש (כגון אבעבועות רוח, אדמת..) ולמחלות שלא ניתוכלי להתחסן אליהן יבוצע תיעוד של מצבך, וכך נדע אם חלילה תידבקי, מתי חלית ונוכל לתת לך ייעוץ יותר מדוייק על משמעות ההידבקות (CMV למשל).
  • בצעי שלילת נשאות גנטיות למחלות

3. השתדלי להתחיל את ההריון קרוב ככל שניתן למשקל האידיאלי שלך.

  • רזון יתר יקשה עליך – הריון למרות היותו טבעי ופיזיולוגי מהווה מעמסה על הגוף – השליש הראשון יכול להיות מלווה בבחילות ובהקאות – ובמידה ותתחילי את ההריון מתחת למשקל המומלץ – תתקשי יותר להתמודד.
  • השמנת יתר – מעלה את הסיכון לסוכרת הריונית וליתר לחץ דם ורעלת ועוד סיבוכים – שלא נדבר על כך שבהריון את תעלי במשקל – אז כדאי לעשות מבצע טרום הריוני של התאמת התזונה.

4. פעילות גופנית – מומלצת מאוד

  • מי שרגילה לעסוק בספורט – פשוט ממשיכה עם התאמות קלות – נשוחח פרטנית בהמשך
  • מי שאינה רגילה – מומלץ להתחיל עוד לפני ההריון – השליש הראשון מלווה בהרבה עייפות ויהיה לך קשה להחליט על חידושים דווקא אז. מומלץ להתחיל יוגה, פילאטיס, ודברים דומים , שגם תוכלי להמשיך בהם לאורך כל ההריון, וגם יעזרו לך בהמשך להתכונן ללידה. בכל מקרה- התחילי ללכת – לחנות קצת רחוק יותר וכדומה – הליכה מומלצת מאד ותמיד זמינה.

5. קבעי כבר עם רופא השיניים והשיננית -  אמנם מותר לבצע כמעט הכל בהריון - אבל רק אם הכרחי - ובהריון יהיה העובר שותף למאגרי הסידן שלך - אז עדיף להתחיל במצב אופטימלי.

*המאמר באדיבות דר' אדמון,  ופרופ' צלאל ממרפאת המומחים של פרופ' צלאל ברחוב הברזל 9 רמת החייל

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך