/
/
הדבר הבא: ניתוח מוח בוצע לראשונה באמצעות רובוטית בשם רוזה

הדבר הבא: ניתוח מוח בוצע לראשונה באמצעות רובוטית בשם רוזה

רובוטים אמנם היו בעבר רק בסרטי קולנוע, אבל כיום ניתן למצוא אותם יותר ויותר משתלבים בתחומים שונים ברפואה, בחברות הייטק ועוד. אתמול אפילו בוצע בבית החולים איכילוב ניתוח מוח ראשון באמצעות רובוט ואיפשר לאישה שסבלה מרעד במוח, להיפטר מהרעד ולהגיע לתוצאות טובות ומהירות

מומחים רלוונטיים

אולי זה נשמע מפתיע שרובוט יכול להחליף רופא, אבל זה לא מאוד מדוייק. הרובוטית ROSA של החברה האמריקאית Zimmer Biomet, מסייעת כבר מספר שנים בניתוחי החלפת מפרקים. ROSA יודעת לכוון את המנתח ליעד ואף לתקן טעויות בזמן אמת, וכך המנתח יכול לדייק יותר בעבודתו. הרובוט מאפשר למנתח להגיע בדיוק של פחות ממילימטר אחד אל מטרות שונות בעומק המוח בצורה זעיר פולשנית.

אתמול השתתפה הרובוטית רוזה בפעם הראשונה בניתוח מוח באישה בשנות השישים לחייה, רופאה במקצועה, שנאלצה להפסיק לעבוד בעקבות רעד ראשוני ממנו החלה לסבול. הניתוח בהובלת ד״ר עידו שטראוס ובהשתתפות ד״ר בן שופטי מהמערך הנוירוכירורגי בבית החולים איכילוב, עבר בהצלחה גדולה והרעד ממנו סבלה האישה פסק.

״ניתוחים שנעשים בעזרת רובוט הינם פורצי דרך, ומזה מספר שנים נעשים רק במרכזים ספורים בעולם כשהם מחליפים טכנולוגיה ישנה שהייתה בשימוש משנות ה-60״, מסביר המנתח הראשי ד״ר עידו שטראוס, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה במרכז הרפואי איכילוב.

״הרובוט מקצר משמעותית את זמן הניתוח, מגביר את הדיוק הניתוחי, וכתוצאה משפר בצורה משמעותית את בטיחות הניתוחים הנעשים בעזרתו. כמו כן, קיצור זמן הניתוח והשיפור בדיוק מביאים לתוצאות תפקודיות טובות יותר בחולים הסובלים ממגוון מחלות נוירולוגיות, לאשפוז קצר יותר ולחזרה מהירה יותר לחיים לאחר הניתוח״, הוא מוסיף.

אנחנו רואים כי הטכנולוגיה מאפשרת כיום לבצע הליכים כירורגיים שונים באצעות רובוטים ועוד מכשור חדשני תוך צמצום סיכונים, קיצור זמן החלמה וביצוע הליך יעיל יותר. אחד מהרובוטים הותיקים הוא רובוט בשם "דה וינצ'י" שמשמש כבר משפר שנים את המנתחים בהליך ניתוח רובוטי פולשני זעיר של החלפת מפרקים, במספר בתי חולים בארץ.

שדה חובה
יש להזין מייל תקין
יש להזין טלפון תקין
שדה חובה

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך

אולי יעניין אותך גם
צנתור מוח
מערכת MIOK
שדה חובה
יש להזין טלפון תקין