/
טיפים רפואיים
/
ביטוח בריאות הראל -המדריך השלם של אתר MIOK - המענה הרפואי הנכון

ביטוח בריאות הראל - המענה הרפואי הנכון

רשת רופאים מומחים בפריסה ארצית, מסלול מהיר לאישור תביעות, הטסת מומחים בתחום מכל העולם ויצירת כיסוי בהתאמה אישית, גם אם יש לכם ביטוח בריאות, אין לכם ביטוח בריאות של הראל

לפי נתוני חברת הביטוח הראל, במהלך שנת 2021 הוחזרו על ידי החברה למעלה ממיליארד שקל למבוטחי הבריאות בתביעות, מידע חשוב בתחום בו לא כל חברות הביטוח מכניסות את היד לכיס במהרה ובקלות. מדובר על חברה המוחזקת על ידי חברה ציבורית הנסחרת בבורסה, החל משנת 1982 ופועלת כקבוצה המונה מספר חברות בת העוסקות בנוסף לתחום הבריאות בתחום חיסכון ארוך הטווח והשקעות בתחומי הנדל"ן, האשראי וההשקעות הפרטיות, ואשר מציעה מוצרי ביטוח שונים, החל מרכב, ביטוח מנהלים, ביטוח פנסיוני, ביטוח חיים ועוד.  

שרון דונסקי, סמנכ"ל ומנהלת פיתוח מוצרים בחטיבת האקטואריה בהראל, מסבירה כי "מתוך המחויבות הנדרשת בביטוחי הבריאות ועל פי תפיסת העולם של הראל, אנו מייצרים מערך ליווי מקצועי במשותף עם סוכני הביטוח, במיוחד בעת תביעה, אשר נותן מענה רחב על ידי צוות ייעודי באגף התביעות. צוות זה מספק הכוונה ומידע לגבי אפשרויות הטיפול העומדות בפני המבוטח, באופן אופטימאלי למצבו ובמסגרת המגבלות הקיימות, ומסייע בתהליך קבלת ההחלטות".

קבלת החזר מראש וסילוק תביעות בקליק

הניסיון עתיר השנים של הראל והשקעותיה הנרחבות בכלים דיגיטליים, מאפשרים לה להציע מוצרים חדשניים שמותאמים להתפתחות הרפואה ולצרכי המבוטחים. 

מוצרי חברת הראל כוללים בין היתר:

  • חבילת כיסויים בתחום הבריאות הכוללת גם כיסוי לניתוחים פרטיים, טיפולים שמהווים תחליף לניתוח, מהשקל הראשון וללא תלות בשב"ן, או משלים שב"ן. 
  • כיסוי להשתלות ולטיפולים מיוחדים בחו"ל.
  • כיסוי ביטוחי עבור תרופות מיוחדות שלא כלולות בסל הבריאות.
  • כיסוי ביטוחי לטיפולים רפואיים מתקדמים בארץ ובחו"ל.
  • כיסוי לשירותים אמבולטוריים וטכנולוגיות מתקדמות.
  • שירות אבחון רפואי מהיר תוך מספר ימים שנותן מענה למגוון רחב של שירותים רפואיים, בבית חולים פרטי.
  • ליווי אישי של רופא/ה כמענה לאירוע רפואי משמעותי.
  • רופא/ה עד הבית, שירות הכולל הזמנת רופא/ה וביצוע בדיקות מעבדה בסביבה שלכם.
  • רפואה אישית אונליין.
  • ביטוח נסיעות לחו"ל הכולל גם כיסוי בריאותי, החל מתשלום מראש על טיפול רפואי (ללא אשפוז), המשך טיפול רפואי בארץ ואפליקציה שמלווה את המבוטח לכל דבר ועניין, כולל איתור רופא/ה, העברת תשלום על טיפול רפואי, סיוע בהוספת כיסויים ועוד. 

״ביטוח זה נועד לתת מענה לאירועים רפואיים לא צפויים בחו"ל כתוצאה ממחלה או מתאונה. הביטוח מבטיח שקט נפשי כאשר נמצאים במדינה זרה ונועד לתת מענה להוצאות הכספיות הגבוהות במקרה של אשפוז וגם להוצאות שלא בעת אשפוז״ אומרת דונסקי ומוסיפה: ״כמו כן, ניתן כיסוי להוצאות נלוות נוספות - אבדן כבודה, צד ג', מחשב נישא ועוד.

לביטוח נסיעות לחו"ל ישנן הרחבות נוספות לנושא הרפואי, כגון הרחבה להחמרה של מחלה קיימת, הרחבה לביטול וקיצור נסיעה, הרחבה לכיסוי להיריון, פגיעה במהלך ספורט חורף ועוד. בנוסף, הראל מציעה כיסוי בלעדי להמשך טיפול בישראל במקרה של תאונה בחו"ל. על רקע זאת, יש להתייחס לביטוחי נסיעות לחו"ל כנדבך נוסף של ביטוחי הבריאות.

ביטוח נסיעות לחו"ל מספק בעיקרו הגנה בריאותית, לצד ביטוחי הבריאות הפרטיים, וחשיבותו גבוהה בהתאם. מתוקף כך, יש להתייחס לתחום זה כחלק אינטגרלי, עם אותה מחויבות הנדרשת בכיסויי הבריאות, ולוודא שקיים כיסוי רחב, בפרט בכיסויים הרפואיים הכלולים בביטוח זה״. 


מרכז פרטי לאבחון רפואי מהיר

ביטוח הראל מעניק שירות אבחון רפואי מהיר בבית חולים אסותא, במגוון מצבים בריאותיים ומחלות, במסגרת כתב שירות למבוטחים בביטוח בריאות הפרטי של הראל. "אבחון מהיר יכול לשפר את איכות החיים, ובמקרים מסוימים אף להציל חיים, וזו מטרתו, לזהות את אפיוני המחלה ואת המצב הרפואי של המבוטח", מסבירה דונסקי ומדגישה כי האבחון נעשה על ידי על-ידי רופא/ה מומחה/ית במרכז הרפואי הפרטי אסותא - רמת החייל, עם שירות העומד סטנדרטים בינלאומיים וזמינות גבוהה של תורים.

שירות ליווי רופא/ה אישי/ת

כתב שירות נוסף מאפשר ליווי של רופא/ה אישי/ת במקרה של אירוע רפואי משמעותי, במהלך האבחנה, תהליך קבלת ההחלטות, הטיפול וההחלמה, בבית ובמהלך האשפוז, למבוטחי ביטוח הבריאות הפרטי של הראל ובמקרים של אירוע רפואי משמעותי. השירות ניתן על-ידי חברת מדיקס שירותים רפואיים, באמצעות מוקד שירות הפעיל 24 שעות ביממה.

כיצד משלימה חברת הביטוח הראל, את המעטפת הכוללת גם את חוק ביטוח בריאות והשב"ן

דונסקי מדגישה כי בכל אחד מהשירותים המדוברים, המטרה היא שהמבוטח יתפנה לאירוע הרפואי בלבד ולא יתעסק עם הבירוקרטיה. דוגמה לכך היא קבלת הכסף מראש לפני ביצוע הניתוח, במסגרת פוליסה משלימת שב"ן. לדבריה, המבוטח לא נדרש להוציא  כסף מכיסו על מנת לשלם את ההשתתפות העצמית הנדרשת בעת ביצוע ניתוח דרך השב"ן, אלא מקבל תשלום מראש מהראל בסכום המתאים, לביצוע הניתוז.  כך גם כשמדובר על המסלול הירוק שמשמעותו סילוק תביעות מהיר בקליק, מבלי להידרש להמתנה ממושכת, בין אם מדובר בהתייעצות עם רופא מומחה או בתרופות. 


בחירת רופא/ה מומחה/ית מפורטל של 730 מומחים ומנתחים ייעודי וגדול - כלי חשוב נוסף

הפורטל הייחודי כולל מנוע חיפוש, כדי לאפשר לכל מבוטח לבחור את הגורם הרפואי שהכיר ושמתאים לו, ולקבוע את התור בזמן הנוח ביותר עבורו. "מדובר בכלי נוסף שמאפשר התאמה אישית ונכונה למבוטחי הראל, המאפשר גמישות וזמינות.

חוויית השירות מאפשרת למבוטחים שלנו להתפנות לנושא הרפואי ולשים את הבירוקרטיה בצד, החל מהתייעצות רפואית, סילוק תביעה דיגיטלי הכוללת קבלת אישור מיידי במסלול ירוק, והחזר באפליקציית BIT. לצד זאת חשוב שהמוצרים יתאימו להתפתחויות הרפואיות״ אומרת דונסקי וממשיכה: ״דוגמא לכך הוא נספח ביטוחי לטיפולים מתקדמים וטכנולוגיות טיפול. מדובר בפוליסה חדשנית ודינאמית שמתאימה את עצמה להתפתחויות הרפואיות והטכנולוגיות החדשות.

הכוונה שיש למבוטח תקציב למימוש, שאינו תלוי ברשימת טיפולים קבועה ומוגדרת מראש, ומאפשרת לתת מענה גמיש עבור שירותים מתקדמים וטיפולים חדשים שאולי לא רשומים כיום אך יהיו בהמשך, כדוגמת תא לחץ, אביזרים ועוד. כשמדובר באירועים משמעותיים ובטיפולים מיוחדים בחו"ל בהראל הכיסוי הוא ללא תקרה, משום שאין הגיון בהגבלת הכיסוי באירוע רפואי כה משמעותי, וזוהי תפיסת העולם שלנו בכל המוצרים". 


מדברים עם הלקוחות בכל הערוצים

בנוסף לשיטות המסורתיות הכוללות מענה טלפוני, מציעה הראל שירותי דיגיטל שבאים לידי ביטוי בראש ובראשונה באתר החברה, בו ניתן לבצע מגוון פעולות בכל רגע נתון, החל מעדכון אמצעי תשלום, צפייה בחיובי הפוליסה או במסמכים ודוחות תקופתיים, הגשת תביעות, בדיקת מצב התביעה, הגשת ייפוי כוח, עדכון לגבי אופן קבלת הדיווחים, הפקת אישור מס/דיווח שנתי/הגשת בקשה לביטול, עדכון או החלפת סוכן, ומידע על הביטוח האישי הכולל צפייה בכל הכיסויים.

בנוסף, הראל מציעה מגוון שירותים דיגיטליים למבוטחי ביטוח נסיעות חו״ל באמצעות אפליקציה ייעודית, המאפשרת בין היתר לאתר רופא/ה או מרפאה, להתייעץ אונליין עם רופא/ה ישראלי/ת, להגיש מסמכי תביעה, לקבל תשלום מראש לטיפול רפואי, לקבל החזר מהיר בביט במקרה של איחור כבודה, והחזר בגובה 10% (Cashback) לביטוח הנסיעות הבא. "הכלים הדיגיטליים מאפשרים גם הם שקט נפשי ורוגע למבוטח והתמקדות באירוע הרפואי, על אחת כמה וכמה כשמדובר במקרה מורכב, ולקבל ליווי, הכוונה ושירותים המתמקדים בתהליך הרפואי ולא בלוגיסטיקה. זאת באמצעות שילוב אופטימאלי בין העולם הדיגיטלי לצרכים הפרסונליים של המבוטחים״, מסכמת דונסקי.

להעביר את זה הלאה - במשותף עם סוכני ביטוח

ביטוח בריאות הוא מוצר מורכב והחשיבות של הגורם המקצועי שהוא סוכן הביטוח חיונית:  לרבות בהתאמת הצרכים הביטוחיים למבוטח, תוך התחשבות בהיסטוריה הרפואית ובאורח חייו ובנתונים הספציפיים שלו. דונסקי מסבירה כי אחד היעדים של הראל הוא להעניק כלים לסוכנים שיאפשרו לפנות משאבי זמן לנושאים המקצועיים המורכבים. "ביטוח בריאות הוא עולם ומלואו, הרבה מעבר למחיר כזה או אחר ולפיצוי כספי, אלא גם הכוונה ומענה מלא מבחינת השירותים העוטפים ומלווים את המבוטח, במיוחד כשמדבר על בריאות, וההבנה הזו היא שעושה את ההבדל", היא אומרת ומציגה את upgrade - מוצר משלים לקופות החולים והשב"ן שמאפשר מיקסום זכויות ברובדי הביטוח הציבורי והפרטי, ולדבריה נותן שקט נפשי וכיסוי מלא לביצוע ניתוחים פרטיים, בפרמיה מופחתת.

הפוליסה מעניקה כיסוי משלים שב"ן לניתוחים ולטיפולים מחליפי ניתוח בישראל, מכסה הוצאות רפואיות הקשורות בניתוח והתייעצויות ולטיפולים מחליפי ניתוח, כל עוד בוצעו באמצעות רופא/ה ו/או מוסד רפואי שיש להם הסדר עם הראל.​ זאת בנוסף לשלוש התייעצויות בכל שנת ביטוח. תנאי ההצטרפות כעת הם גיל המבוטח (69 ומעלה) ותקופת אכשרה של 90 יום (הריון ולידה -12 חודשים). 

הרחבות

  • נספח הרחבה לפוליסת ביטוח של הראל, כולל כמה תחומים משמעותיים:
  • טיפולי פרמיום. טיפולים רפואיים מתקדמים, המעניקים כיסוי רחב למגוון טכנולוגיות רפואיות שניתנות בישראל ובחו"ל. 
  • טיפולי התפתחות הילד. כיסוי שנותן מענה למגוון טיפולים שנועדו להתפתחות הילד.
  • שירותי רפואיים אמבולטוריים. כיסוי רחב המאפשר גם שימוש בטכנולוגיות מתקדמות למגוון שירותים רפואיים שכיחים שאינם במסגרת האשפוז בבית החולים.
  • ניתוחים פרטיים וניתוחים מחליפי ניתוח בחו"ל. 

בדקנו ומצאנו...

ואכן, עושה רושם שחברת הראל מנסה להתאים באופן שוטף את המענה שהיא נותנת ללקוחותיה וברוח הזמן, במטרה ליצור תנאי פוליסה גמישים ונכונים לכל מבוטח, לצד מתן שירותים רפואיים שהנם הרבה מעבר לכיסוי הכספי הניתן מתוקף הביטוח. אמנם הפרמטר במדד איכות השירות נמוך יחסית לחברות אחרות, בכל הקשור במענה הטלפוני החשוב כל כך ויחד עם זאת, במדדי השירות בתביעות, בזמן שהכי חשוב למבוטח, ניכר שלנציגי החברה ישנה מחויבות גבוהה, מודעות ונכונות לשפר ולחדש.

הצעה שלנו, להמשיך לעדכן את הכלים הדיגיטליים ואת המענה במגוון הפלטפורמות, מבלי לוותר על הישן והטוב - מענה טלפוני מקצועי ובזמן סביר.
יתרון נוסף שמצאנו בהראל הוא היכולת לשמור על ביטוח הבריאות לאחר עזיבת מקום עבודה, במסגרת פוליסת המשך של הראל, במידה וניתן לעשות זאת על ידי מקום העבודה או במסגרת ביטוח בריאות פרטי אחר. 

הכלב נחשב לחברו הטוב ביותר של האדם, וגם בהראל חושבים כך...

מתוך המחויבות הקיימת למבוטחי הבריאות של הראל והתפיסה כי חיות המחמד הן חלק בלתי נפרד מהמשפחה, החליטה החברה לקדם שיתוף פעולה עם חברת Marpet, וכך להעניק הטבות מיוחדות בשירותי בריאות לחיות מחמד. השירות  מיועד להולכים על ארבע - הכלב והחתול, וכולל חבילת חיסונים וטיפולים מונעים מקיפה; שירותי חירום 24/7; שירותים להוצאות רפואיות בעקבות מחלה, פציעה או תאונה; רפואת מומחים וביקורים שוטפים אצל ווטרינר ומרפאות שבהסדר עם חברת Marpet – ובהטבות מיוחדות בהיקף השירותים ובעלות עבור מבוטחי הבריאות בהראל.