/
קנאביס
/
קאנביס רפואי - המדריך השלם

קנביס רפואי - מדריך ראשוני למשתמש החדש

קנאביס רפואי, הידוע גם כמריחואנה רפואית, הוא סוג של תרופה שמקורה בצמח הקנאביס. צמח הקנביס מכיל מעל 100 תרכובות כימיות שונות, הידועות כקנבינואידים, אבל שתי הידועות ביותר הן טטרה-הידרוקנאבינול (THC) וקנבידיול (CBD). THC הוא התרכובת הפסיכואקטיבית העיקרית בקנאביס והוא אחראי ל"היי" הקשור לשימוש פנאי בקנאביס. מצד שני, CBD היא תרכובת לא פסיכואקטיבית שנמצאה כבעלת יתרונות טיפוליים פוטנציאליים.

קנאביס רפואי משמש בדרך כלל לטיפול בסימפטומים ובתנאים כגון כאב כרוני, בחילות והקאות, עוויתות שרירים ונוקשות, ואובדן תיאבון. הוא משמש גם כדי לעזור עם מצבים בריאותיים נפשיים כגון חרדה ודיכאון. מחקרים הראו כי קנביס עשוי להיות יעיל בהפחתת התדירות וחומרת ההתקפים אצל אנשים עם אפילפסיה. קנאביס רפואי נמצא כמסייע בהקלה על סימפטומים של הפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD) והפרעת קשב והיפראקטיביות (ADHD). בנוסף, נמצא כי זה עוזר להפחית סימפטומים כגון כאב כרוני ונוקשות שרירים בחולים הסובלים מטרשת נפוצה. יתר על כן, מחקרים הראו גם תוצאות מבטיחות לשימוש בקנאביס רפואי בטיפול בסימפטומים של גלאוקומה, וכדי להקל על כאב הקשור לסוגים מסוימים של סרטן.

 

איך מקבלים קאנביס רפואי בישראל?

 

קנאביס רפואי ניתן ברוב העולם על ידי איש מקצוע בתחום הבריאות, ובמקומות רבים, הוא זמין רק לחולים עם מרשם תקף. במקומות מסוימים, קנביס רפואי זמין רק לחולים עם מצבים רפואיים מסוימים, כגון סרטן, טרשת נפוצה, או כאב כרוני. במקומות אחרים, עם זאת, הוא זמין יותר לאנשים עם מגוון רחב של תנאים שונים. בישראל חייבים מרשם פעיל ואישור של רופא מאושר לקבל קנביס רפואי. 

בישראל, קנאביס רפואי הוא אופציה טיפולית חוקית למגוון מצבים, כולל כאב כרוני, טרשת נפוצה והפרעת דחק פוסט-טראומטית (PTSD). יש רשימה של מחלות שפרסם משרד הבריאות שמאושרות לצורך קבלת רישיון לקאנביס.

על מנת לקבל גישה לקנאביס רפואי בישראל, אנשים חייבים לקבל תחילה המלצה מרופא מורשה. על הרופא לקבוע כי מצבו של המטופל מתאים לטיפול בקנאביס רפואי, ולאחר מכן לרשום את המטופל במאגר המידע של הסוכנות הישראלית לקנאביס רפואי. יש רשימה של רופאים מאושרת על ידי משרד הבריאות, רופאים אלו לא צריכים את האישור הפרטני של היחידה לקנאביס רפואי. גם רופאים אחרים יכולים לרשום מרשם לקנביס רפואי אבל אז נדרש אישור פרטני של היחידה לקנאביס רפואי.

לאחר הרישום, המטופלים יכולים לרכוש קנאביס רפואי מבתי מרקחת מורשים, הידועים כ"בתי מרקחת ירוקים". חולים יכולים גם לקבל קנאביס רפואי באמצעות משלוח הביתה ממפיצים מורשים. ראוי לציין כי בנוסף להמלצת הרופא, החולים יצטרכו לקבל אישור מיוחד ממשרד הבריאות כדי שיוכלו לרכוש ולצרוך את הקנאביס הרפואי.

כדי להתחיל, אתה צריך לקבוע התייעצות עם מומחה בריאות מורשה שיכול להעריך את המצב שלך ולקבוע אם קנאביס רפואי מתאים לך. לאחר מכן הם ירשמו אתכם במאגר המידע של הסוכנות הישראלית לקנאביס רפואי וידריכו אתכם בתהליך קבלת ההיתר הדרוש ויאפשרו לכם לרכוש את הקנאביס הרפואי מבתי מרקחת מורשים.

בנוסף, מכיוון שממשלת ישראל מעודדת מחקר על קנאביס רפואי, לחולים בישראל יש גישה לכמה מאפשרויות הטיפול החדשניות ביותר ולמוצרי הקנאביס הרפואי בעולם. עם המחקר והטיפוח של הקנאביס הרפואי הישראלי המבוסס והחדשני, הוא מספק הזדמנות לחולים לגשת לכמה מאפשרויות הטיפול המתקדמות והיעילות ביותר.

איך משתמשים בקאנביס רפואי?

בכל הנוגע לשימוש, ניתן לצרוך קנאביס רפואי בצורות שונות, כולל עישון, אידוי ואכילה. עישון או אידוי קנאביס יכולים לגרום לבעיות ריאות, בדיוק כמו עישון טבק, ולכן חולים רבים מעדיפים להשתמש בקנאביס רפואי בצורה של שמן, גלולה, או כתרסיס. צורות אלה של צריכה מספקות מינון מדויק יותר וגם להפחית את הסיכון לבעיות ריאות. יתר על כן, במקרה של ילדים, קשישים או כל אדם שאינו יכול לצרוך אותו בדרכים מסורתיות, יכול להפיק תועלת מצורות אלה של צריכה.

חשוב לציין כי למרות היתרונות הפוטנציאליים של קנאביס רפואי, יש צורך במחקר נוסף כדי להבין את השפעותיו באופן מלא. היעדר מחקר מספיק פירושו שיש עדיין אי ודאות מסוימת לגבי הבטיחות והיעילות של קנאביס רפואי בתנאים מסוימים. לכן, חשוב שאנשים יתייעצו עם איש מקצוע בתחום הבריאות לפני שישקלו קנאביס רפואי כאופציה טיפולית.

בשימוש בקנאביס רפואי יכולים להיות גם מספר סיכונים, במיוחד כאשר הוא נצרך במינונים גדולים או לאורך תקופה ארוכה של זמן. תופעות הלוואי הנפוצות ביותר כוללות יובש בפה, סחרחורת ונמנום. שימוש ארוך טווח בקנאביס יכול גם להוביל להתמכרות, ועישון או אידוי קנאביס יכול לגרום לבעיות ריאות, בדיוק כמו עישון טבק. חשוב גם לציין שקנאביס רפואי יכול לקיים אינטראקציה פוטנציאלית עם תרופות אחרות שאדם עשוי לקחת. לכן, חשוב ליידע את הרופא המטפל על כל תרופה אחרת שאתה נוטל, ולפעול על פי עצתם בנוגע לשימוש בקנאביס רפואי.

חשוב גם לציין כי קנאביס רפואי לעולם לא ישמש כתחליף לטיפולים מבוססים ללא התייעצות עם איש מקצוע בתחום הבריאות. זה חשוב במיוחד עבור אנשים הנוטלים כיום תרופות אחרות, שכן קיים סיכון פוטנציאלי לאינטראקציות. יתר על כן, חשוב לזכור כי קנאביס רפואי אינו מתאים לכל אחד, ואתם תמיד צריכים לדבר עם הרופא המטפל שלכם.