/
/
ניתוח אף החלמה

ניתוח אף החלמה - כמה זמן זה לוקח?

ניתוח אף מבוצע לעיתים כדי לתקן בעיה רפואית אולם ברוב המקרים מדובר בניתוח אסתטי אלקטיבי, הליך שנעשה מבחירה במטרה לעצב מחדש את האף ולהשיג מראה הרמוני ומושך יותר של הפנים. 

מדי שנה מבוצעים בישראל אלפי ניתוחי אף, כאשר כ- 70% מן העוברים אותם הן נשים. ניתוח אף נחשב להליך בטוח שמניב תוצאות איכותיות התואמות את הציפיות של מי שבוחרים לעבור אותו. ניתוחי אף משפרים לא רק את המראה אלא גם את איכות החיים בכלל, בעיקר בזכות עליה ברמת הביטחון העצמי ופתרון סוגיה שליוותה את המנותחת שנים רבות, העיבה על חייה ופגעה בדימוי העצמי שלה

מומחים רלוונטיים

ניתוח אף מבוצע בהרדמה מלאה בחדר ניתוח במרכז לרפואה אסתטית. מדובר בהליך פשוט יחסית והוא אורך על פי רוב בין שעה לשעתיים. מי ששוקלים לעבור ניתוח אף חשוב שייקחו בחשבון שההחלמה ממנו אורכת מעט יותר זמן מכפי שניתן היה לצפות במקרה של הליך כירורגי פשוט יחסית. הסיבה לכך היא שהניתוח מבוצע באזור רגיש, כפי שיכולים להעיד כל מי שספגו בעברם ולו חבטה קלה באף. 

מייד לאחר הניתוח, צפויה תקופת החלמה הכוללת נפיחות מקומית, כאבים וקשיים קלים בתפקוד. כשלושה חודשים לאחר הניתוח, צפוי המנותח לחזור לשיגרת החיים הרגילה שלו, מצוייד במראה אף חדש ומשופר. במאמר שלפניכם, נעקוב אחר תהליך ההחלמה מיום ביצוע הניתוח ועד לחזרה מלאה לשיגרה.

התאוששות מן הניתוח

היקף ההתערבות הכירורגית במהלך ניתוח אף הוא קטן, החתכים המבוצעים אינם ארוכים או עמוקים ונחוצים רק שינויים קלים למבנה העצם והסחוס כדי להשיג את המראה המבוקש. מכיוון שכך, ההתאוששות מן הניתוח, מבחינת השפעת חומרי ההרדמה, תחושת חולשה כללית או התמודדות עם כאבים מקומיים, אינה אורכת זמן רב. בדרך כלל בתוך שבוע חולפות ההשפעות על ההרגשה הכללית ויכולת התפקוד. 

ברוב המקרים אין כאב משמעותי לאחר הניתוח ונדיר שמתעורר צורך להיעזר במשככי כאבים. חשוב להבין שלמרות שמרגישים טוב כבר לאחר כשבוע יחלפו עוד ימים רבים עד שהאזור יחזור למראה נורמלי, ללא נפיחות וללא שטפי דם ובצקות. זו הסיבה שרק לאחר כחודש ניתן להתרשם מן התוצאה ורק לאחר שלושה חודשים מתקבל המראה הסופי. 

נפיחות וקושי לנשום מהאף

התופעה הבולטת ביותר בתקופת ההחלמה מניתוח אף היא הנפיחות באזור. הנפיחות עשויה לגבור בימים הראשונים לאחר הניתוח ויכולים להופיע גם שטפי דם, מדובר בתגובות טבעיות של הגוף והן תחלופנה מעצמן בתוך שבועיים עד שלושה לאחר הניתוח. 

מכיוון שהרקמות סביב האף מתנפחות תיתכן חסימה חלקית של מעבר האוויר ויהיה קשה לנשום דרכו. מעבר לכך, במקרים רבים לאחר הניתוח מוחדרים מעין טמפונים לנחיריים כדי לספוג הפרשות ולקבע את הריריות למקומן. בביקור הראשון במרפאה, שבוע לאחר הניתוח, יסולקו הטמפונים, הגבס והתחבושות, הנפיחות ושטפי הדם כבר יפחתו משמעותית ותחושות אי הנוחות עמן.

ניתוח אף לפני ואחרי - תמונה באדיבות ד"ר רוני מוסקונה

מהשבוע השני ועד הרביעי לאחר הניתוח

לאחר התאוששות מהירה בשבוע הראשון והביקורת בסופו תהיה האטה ותידרש סבלנות עד שניתן יהיה להתרשם מתוצאות הניתוח. במהלך השבוע השני שלאחר הניתוח הנפיחות כבר כמעט ותיעלם כליל ועמה קשיי הנשימה אולם מומלץ להמשיך להימנע מפעילות גופנית מאומצת ומחשיפה לשמש. אין להרכיב משקפיים ויש להקפיד לא להפעיל לחץ או לספוג חבטה באזור האף.  

הביקורת השנייה תתקיים כחודש לאחר הניתוח. חשוב לציין שתהליך החלמה מניתוח אף מושפע רבות ממאפיינים ייחודיים של המנותחתכגון מבנה הרקמות, גיל, מצב בריאותי כללי וכד'. עם זאת, גם אצל מנותחים שאצלם ההחלמה היא איטית, השיפור לאחר ארבעה שבועות הוא גדול, תחושות אי הנוחות נעלמות כמעט כליל וניתן להתחיל להתרשם מן התוצאות ובכל זאת יש להמתין עוד כחודשיים כדי לדעת בדיוק באיזו מידה הושג המראה המבוקש.

תהליך ההחלמה מבחינה רגשית

לצד ההחלמה הפיזית של האזור המנותח, הנפיחות שעולה ואז הולכת ונעלמת, ההקלה המלווה את הסרת הגבס והתחבושות, הצורך לנוח ולהימנע מפעילות מאומצת, ישנן גם תופעות רגשיות אופייניות לתקופת הימים והשבועות שלאחר ניתוח אף. חשוב מאוד לברר ולדעת מראש מה צפוי לקרות לאחר הניתוח כדי שניתן יהיה לשמור על מצב רוח טוב, לקבל את המגבלות ואי הנוחות, ליהנות מן השיפור המהיר בימים שלאחר הניתוח ולחכות בסבלנות את הזמן הדרוש עד שניתן להתרשם מתוצאותיו הסופיות.
 

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך