/
/
ניתוח אף לפני ואחרי

ניתוח אף לפני ואחרי – איך מסתגלים לשינוי?

האף הוא האיבר הדומיננטי ביותר בפנים ולכן לצורתו וגודלו השפעה עצומה על המראה. כולנו מעוניינים בהופעה אטרקטיבית ורובנו עושים מאמץ מודע לטפח את הפנים והגוף. בעבר מי שמבנה האף שלהם לא מצא חן בעיניהם נאלצו פשוט להשלים עם כך. כיום קיימת אפשרות לעבור ניתוח אף ולזכות במראה שתמיד חלמנו עליו.

אין פלא שניתוח אף הפך אחד הניתוחים הפופולאריים ביותר בתחום הכירורגיה הפלסטית, אינספור תמונות של ניתוח אף לפני ואחרי מוכיחות את הפוטנציאל הגדול הטמון בו. 

מומחים רלוונטיים

ישנן סיבות נוספות, מלבד זו האסתטית, לעבור ניתוח אף. כך למשל כאשר ישנה חסימה של דרכי האוויר באף, לאחר תאונה בה האף נפגע או במקרה של מחיצה עקומה בין שני חללי האף. 

כדאי לדעת שבניתוח אף בו מבוצע תיקון ליקוי בריאותי ניתן לשלב גם עיצוב האף מחדש. מכיוון שהניתוח מוגדר רפואי תהיה השתתפות במימון הניתוח מצד קופת החולים וביטוח בריאות משלים. על ניתוח אף קוסמטי יש לשלם מכיסנו, כאשר כדאי לבדוק אם יש השתתפות או אף כיסוי עלויות ניתוחים אסתטיים מטעם ביטוחי בריאות משלימים שברשותכם. 

אפילו כשניתוח אף מתנהל ללא תקלות ולאחר תקופת החלמה ממוצעת, ניכרת תוצאה באסתטיקה מושלמת של האף החדש – המראה החדש של הפנים נדרש להסתגלות. קצת על מה שצפוי לקרות לאחר הניתוח ועל ההסתגלות למראה החדש – לפניכם.

ניתוח אף לפני ואחרי - תמונה באדיבות ד"ר רוני מוסקונה

נסיבות בהן כדאי לשקול ניתוח אף 

מכיוון שלאף השפעה גדולה כל כך על מראה הפנים ניתן להשיג שיפור דרמטי ולהפוך את הפנים לנאים יותר באמצעות עיצוב מחדש של אף שצורתו או מימדיו אינם הולמים את מבנה הפנים.

כך למשל ניתוח אף מתאים למי שאינם מרוצים מאורכו של האף או מרוחבו, מי שלהם אף עם גבנון (שנוצר בגלל עצם אף בולטת), שקעים באף, אף נשרי, אף בעל סטייה לאחד הצדדים, נחיריים רחבים ועוד.

מלבד רצון להשיג מראה אטרקטיבי יותר, ניתוח אף הוא פתרון טוב, לעיתים הכרחי, למי שסובלים מחסימה בדרכי האוויר באף (מצב המכביד על הנשימה, עשוי לגרום לנחירות עזות ולעיתים גם דום נשימה בעת שינה). גם מי שאפם נפגע בתאונה צריכים לעיתים ניתוח אף כדי לתקן את הנזק שנגרם.

למי לא מתאים לעבור ניתוח אף 

אין לבצע ניתוח אף קוסמטי לפני השלמת התפתחות הפנים, לכן הניתוח מתאים רק לבני 17 ומעלה. ניתוח אף רפואי לתיקון פגם מולד או נזק מתאונה יבוצע גם בגילאים צעירים יותר.

עוד כדאי לדעת שככל שאנו הופכים מבוגרים יותר כך קשה יותר לעצב מחדש את האף. מכיוון שיש להפסיק לעשן לפחות חודש לפני הניתוח ולא לחזור לעשן במשך חודש לפחות לאחריו, מעשנים כבדים שאינם מסוגלים לכך לא יזכו לראות תמונות ניתוח אף לפני ואחרי משלהם.

הניתוח אינו מתאים למי שסובלים ממחלות כרוניות כגון סכרת לא מאוזנת, הפרעות בקרישת דם, יתר לחץ דם ומצבים נוספים העלולים להאט את תהליך הריפוי.

מה צפוי לקרות לאחר הניתוח?

לאחר ניתוח אף האזור יהיה נפוח ורגיש, ייתכנו כאבים ואל הנחיריים יוחדרו מעין טמפונים לספיגת דימום ונוזלים. ניתן להיעזר במשככי כאבים אם כי בדרך כלל רמת הכאב אינה מחייבת זאת. לאחר כמה ימים כבר תישאר רק חבישה באזור הנחיריים אשר תוסר לאחר שבוע נוסף.

בתוך שבועיים – שלושה הנפיחות תרד, שטפי הדם ייעלמו ותוצאות הניתוח יתחילו להיראות. במשך כל תקופת ההחלמה יש להימנע מפעילות שיוצרת עומס על אזור מרכז הפנים (ספורט אינטנסיבי למשל ובימים הראשונים אפילו צחוק עז וצחצוח שיניים נמרץ מדי). אין לעשן במשך חודש לפחות לאחר ניתוח אף.

רק לאחר שלושה – ארבעה חודשים מגיע הזמן לצלם את תמונות ניתוח אף לפני ואחרי שלכם. חלק מכם יתחברו ישר למראה החדש שלהם, אבל לאחרים יהיה קשה יותר להסתגל, האף הוא מרכזי והפנים שלכם ישתנו. קחו את הזמן להחלים ולהתרגל. היו שלמים עם השינוי שעשיתם וצאו לחיים חדשים.

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך