/
/
ניתוח פלסטי: 6 דברים מעניינים שאולי לא ידעתם

ניתוח פלסטי: 6 דברים מעניינים שאולי לא ידעתם

קורונה? האטה כלכלית? אינפלציה? נראה כי כל אלה לא משנים את הפריחה בעולם, ובישראל בפרט, בתחום ההליכים הפלסטיים. ניתוחי אף, הגדלת חזה, הקטנת חזה, עיצוב מחדש של הישבן, ומה לא – בישראל, הנתונים מפתיעים ואנחנו מככבים, מבחינת שיעורי ניתוחים ביחס לאוכלוסיה, בגדול בראש הטבלאות העולמיות. אספנו עבורכם שש עובדות מפתיעות שחובה לדעת, לפני שאתם מרימים טלפון למנתח הפלסטי שלכם וקובעים תור

מומחים רלוונטיים

#1 – ישראל היא מקום טוב לעבור בו ניתוח פלסטי

קשה להאמין, אבל במדינה שיש בה כשמונה מיליון תושבים, רבים מהם הם פחות האוכלוסיה המתבקשת עבור כאלה הליכים (למשל ילדים וקשישים), אנחנו מבצעים כמעט חצי מיליון ניתוחים פלסטיים בשנה. העלות הממוצעת של הליך עומדת על 1,500-2,000 ₪, כאשר הרוב המכריע של ההליכים מבוצעים במסגרות רפואיות פרטיות (רק במקרים של צורך פונקציונאלי, מבוצעים ניתוחים פלסטיים במסגרות ציבוריות, ודוגמאות טובות לכך יהיו הקטנת חזה בשל בעיות גב או ניתוח אף לתיקון בעיות נשימה). צוות הרופאים הישראלים הם עתירי ניסיון, וזה כבר נתון שטוב להתחיל איתו את הבחירה שלכם – אתם רוצים לבחור רופא מנתח מקצועי ומנוסה מאוד, מה שיגדיל משמעותית את הסיכוי שהניתוח הפלסטי שלכם יהיה מוצלח.

#2 – אין הרבה הבדל בין נשים לגברים

חשבתם שהקטנת חזה הוא ניתוח פלסטי של נשים בלבד? תחשבו שוב! היום, בעידן הגבר הטראנס סקסואלי, גברים מטפחים את העור, מתלבשים בקפידה, וממש לא בוחלים בהליכים אסתטיים לשיפור המראה. מהסרת שיער, דרך ניתוחי אף ועד עיצוב מחדש של החזה הגברי, גברים תופסים נתח בולט יותר ויותר בקהל המבקשים לעבור ניתוחים פלסטיים, ובשנת 2020, עמד מספר הגברים שעברו ניתוח הקטנת חזה על לא פחות מ-40% - מתוך סך של כ -2,500 ניתוחים להקטנת חזה בישראל, כ-1,000 מנותחים היו גברים (אבל, רק חמישית מניתוחי החזה היו ניתוחי הקטנת חזה, ועוד כמעט 10,000 נשים, נשים בלבד הפעם, ביצעו ניתוח הגדלת חזה בישראל, בשנת 2020).

#3 – זה לא זול, אבל זה לתמיד

לאחרונה הופיעו בפרסומים הליכים לא כירורגיים לשינויים אסתטיים, כמו הגדלת חזה או ישבן ואפילו עיצוב מחדש של האף. כאשר הליכים אלה מבוצעים במסגרות פרא רפואיות, בדרך כלל מדובר על עיצוב באמצעות הזרקת בוטוקס או חומצה היאלרונית, ובעוד הליכים אלה מוצעים תמורת תשלום נמוך משמעותית ביחס לניתוח פלסטי, חשוב לדעת כי במקרה הטוב, מדובר על שינוי שיחזיק מעמד שישה חודשים – חומצה היאלרונית נספגת בגוף והשינוי, נעלם. בניגוד לאלה, ניתוח פלסטי מאפשר שינוי לתמיד. 

#4 – ניתוח אף? הגדלת חזה? אתם בחברה טובה

אם אתם מחפשים הזדמנות לפנק את עצמכם באחד משני הניתוחים הפלסטיים האלה, מעניין לדעת שאתם בחברה טובה. מיליוני ניתוחים כאלה מבוצעים בעולם מידי שנה, כשניתוח אף נחשב הניתוח הנפוץ ביותר במשפחת ניתוחי הפנים, וניתוח חזה הוא ניתוח הגוף הנפוץ ביותר. היום, כשניתן לשלב הגדלת חזה עם עיצובו מחדש, והשתלים המשמשים בהליך הם בטוחים יותר (בדקו גם את האפשרות להגדלת חזה באמצעות שומן עצמוני), אין סיבה להישאר עם החלום מבלי להגשים אותו. 

#5 – ברוב הניתוחים, זה ייקח זמן עד שתראו תוצאה סופית

ניתוח פלסטי הוא החלטה שמערבת גם רגשות, אבל תידרשו לסבלנות וקור רוח, על מנת להמתין למראה הסופי שלכם. מה שבדרך כלל מחלים לאורך זמן הוא החתכים בעור, אולם חשוב לדעת שצלקות מיטשטשות ואפילו נעלמות עם הזמן. זו הסיבה, שעל אף שבניתוחים פלסטיים אפשר לחזור לשיגרה הרגילה כבר אחרי שישה שבועות, הנפיחות בדרך כלל נעלמת ואיתה הסימנים הדרמטיים לניתוח – את המראה הסופי, החלק והאופטימאלי לאחר הניתוח תזכו לראות רק כ-4,6 חודשים לאחר ביצוע ההליך.

#6 – חלומות נועדו להגשמה

זו אמנם אינה עובדה מדעית או ידיעה בתחום הניתוחים הפלסטיים בלבד, ובכל זאת חשוב לנו להגיד: אם אתם חולמים על אף קטן ומעוצב, אם להסתכל במראה גורם לכם אכזבה, אם אתם יודעים שהגדלת חזה, שאיבת שומן או הליך אסתטי אחר ישפר משמעותית את שמחת החיים והביטחון העצמי שלכם – דעו שאתם לא לבד. אמנם, ניתוח פלסטי הוא ניתוח המבוצע בהרדמה מלאה בדרך כלל, וחשוב להתייחס אליו בכובד ראש ולקבל החלטה מושכלת, וביחד עם זאת: מיליוני אנשים ברחבי העולם ומאות אלפים בארץ, מגשימים חלומות כאלה מידי שנה, ואולי הגיע הזמן שתבדקו, אם גם אתם יכולים להפוך חלום גדול, למציאות.