/
/
נקודת חן אדומה – איך מטפלים ומה ההמלצות | MIOK

נקודת חן אדומה – איך מטפלים ומה ההמלצות?

לכולנו יש נקודות חן ולעיתים גם שומות (נקודות חן בולטות). בדרך כלל אין לנגעי עור כאלה משמעות כלל ופעמים אחרות הם פוגמים מעט בשביעות הרצון שלנו ממראה גופנו (למשל, במקרים של נקודות חן בפנים). לעיתים רחוקות נקודות חן או שומות מתפתחות לגידולים ממאירים של סרטן העור (מלנומה). נקודות חן יכולות להיות בגוונים שונים, רוב הנקודות תהיינה חומות כהות או אפילו שחורות אולם הן יכולות להיות ורודות (כהות במקצת מצבע העור), אדומות ואפילו כחולות. 
 

מומחים רלוונטיים

נקודות חן אדומות נוטות למשוך תשומת לב רבה יחסית והן עלולות להיתפס כמסוכנות. חשוב להדגיש שאין כל אינדיקציה לכך שדווקא לנקודות חן אדומות נטייה גדולה משל נקודות חן בצבעים אחרים להתפתח לגידול ממאיר. 

כיצד נוצרות כאלה נקודות חן אדומות? מתי כדאי לפנות לרופא עור לאבחון נקודת חן? מתי מומלץ לשקול הסרת נקודת חן אדומה, ובאילו שיטות ניתן להסיר נקודת חן? על כל אלה ועוד – במאמר שלפניכם. 

1. תופעה מוכרת ואופיינית לגילאי אמצע החיים והלאה

ישנם שני סוגים של נקודות חן אדומות. הסוג הראשון הוא נקודות חן אדומות שעימן נולדנו וילוו אותנו למשך כל ימי חיינו אלא אם נחליט להסירן. נקודות חן אדומות מסוג אחר הן כאלה שנוצרו במהלך חיינו. נקודות חן כאלה נוטות להיות מקור לדאגה, אולם כדאי לדעת שברובם המוחלט של המקרים מדובר בתופעה מוכרת ולא מסוכנת של הופעת נקודות חן חדשות בצבע אדום המכונות Cherry Angiomas (אנגיומה בצבע דובדבן).

נקודות חן כאלה נוצרות מהתרבות כלי דם באזור קטן, הן עשויות להופיע במגוון מקומות בגוף אולם יש להן נטייה מיוחדת להופיע בפלג הגוף העליון, באזור החזה או הגב. חשיפה מוגזמת, חוזרת ונשנית לשמש עשויה להאיץ הופעת נקודות חן אדומות. בדרך כלל גודלן של נקודות חן אדומות יהיה קטן יחסית (קוטר של פחות מ- 3 מילימטר).

חשוב להדגיש שלמרות המראה הדומיננטי של נקודות חן אדומות הן אינן מסוכנות יותר מנקודות חן בכל צבע אחר. הסיכוי שנקודות חן כאלה תהפוכנה לגידולים ממאירים של סרטן העור הוא נמוך ובכל זאת מומלץ לפנות לרופא עור שיוכל לאשש זאת ולהסביר לנו בדיוק במה מדובר כדי שנוכל לקבל החלטה האם להסיר נקודת חן אדומה או לא.

נקודת חן אדומה בולטת

2. פנו לאבחון אצל דרמטולוג 

למרות שנקודות חן אדומות ברובם המוחלט של המקרים הן אינן מסוכנות. מומלץ לפנות לרופא עור (דרמטולוג) אם הבחנתם בנקודות חן חדשות כאלה. הרופא יתבונן בנקודת החן החדשה באמצעות דרמוסקופ ויוכל לקבוע בוודאות אם יש סיבה רפואית להסרת נקודת החן האדומה או לא. 

חשוב מאוד לפנות ללא דיחוי לרופא עור במקרים של שינויים בגודל נקודת חן, בהתפתחות שוליים בלתי אחדים, כאשר נקודת החן כואבת או מדממת. 

3. הסרת נקודת חן אדומה

אם החלטתם להסיר נקודת חן אדומה משיקולים אסתטיים יש לפנות אל מרכז רפואי המתמחה בניתוחים פלסטיים. יש כמה שיטות המשמשות להסרת נקודות חן, כולל נקודות חן אדומות. כך למשל ניתוח באמצעות אזמל מנתחים, הקפאה בחנקן נוזלי, צריבה במחט חשמלית, שימוש בגלי רדיו והסרת נקודת חן בלייזר. מכיוון שנקודות חן אדומות הן קטנות יחסית השיטות המשמשות להסרתן הן בדרך כלל לייזר, קריותרפיה (טיפול בקור, הקפאה בחנקן נוזלי) או שימוש במחט חשמלית. 

הסרת נקודת חן אדומה היא הליך האורך מספר דקות בלבד ולאחריו ניתן לחזור מיד לשגרה. לאחר ההליך חשוב לא לחשוף את האזור לשמש חזקה במשך כמה ימים. אחת השיטות החדשניות להסרת נגעים ונקודות חן היא באמצעות ניתוח מוז - הליך ניתוחי הנחשב יעיל מאוד בטיפול בסרטן עור מסוגים מסוימים.

שדה חובה
יש להזין מייל תקין
שדה חובה

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין

לקביעת תור מהיר

התקשרו 073-7817949

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין