/
/
פענוח MRI

פענוח MRI - תוך כמה זמן ומה זה כולל?

בדיקת MRI, או סקירת MRI, היא בדיקת דימות (כמו בדיקות נוספות: אולטרסאונד, CT, רנטגן, ואחרות), במהלכה ניתן לבחון את מבנה ותכולת האיברים הפנימיים. בדיקת MRI היא בדיקת תהודה מגנטית, והיא מבוצעת באופן שאינו פולשני, על ידי הכנסת המטופל למכשיר רפואי דמי מנהרה, שליחת אותו מגנטיים אל האזור הנבחן ופיענוח החזר האותות לקבלת תמונה ויזואלית של האיברים

מומחים רלוונטיים

טכנולוגית MRI היא החדשה והמתקדמת ביותר בתחום בדיקות הדימות, והפיזיקאים שפיתחו אותה קיבלו בשנת 2003 פרס נובל עבור הישגם. בדיקות MRI משמשות לסייע באבחון מגוון גדול של מחלות באזורים שונים בגוף, במכוני דימות בבתי חולים ציבוריים ובמרכזים רפואיים פרטיים מבוצעות דרך קבע סקירות MRI ברך, עמוד שדרה, רצפת אגן, חזה וריאות, בטן, לבלב, כלי דם, לב, MRI שד, מוח ועוד. 

לקביעת תור מהיר לפענוח MRI  (תוך 72 שעות) - התקשרו: 072-3312200 

בבדיקות MRI לא נעשה שימוש בקרינה מזיקה ולכן הן מתאימות גם לנשים בהריון. לא ניתן לבצע בדיקות MRI למי שיש בגופם מתכת דוגמת רסיסים מפציעה בקרב, מפרקים ומסתמים מלאכותיים, קוצב לב ועוד. מכשירי MRI הם גדולים ויקרים, בסוף שנת 2019 היו בישראל 49 מכשירים כאלה המופעלים על ידי טכנאים האמונים רק על ביצוע הבדיקה.

תוצאות בדיקות MRI מפוענחות על ידי רופאים מומחים לבדיקות דימות והממצאים מועברים על ידם לרופא המטפל. מובן אם כן שחולף זמן מה ממועד ביצוע הבדיקה ועד שתוצאותיה מוסברות לנבדק. בסקירה זו נתאר את תהליך פענוח בדיקות MRI ונספק הערכות באשר למשך ההמתנה הצפוי עד לקבלת תוצאות בדיקה כזו.

הפניה לבדיקה, ההכנות לקראתה וביצועה בפועל

כדי להבין מדוע לא ניתן לקבל תוצאות בדיקת MRI מיד עם תום ביצועה יש להכיר גם את השלבים הקודמים לביצוע הבדיקה. מטופל יופנה לבדיקת MRI כאשר יעלה הצורך בסקירה באיכות גבוהה של אזור כזה או אחר בפנים גופו. הרופא המטפל הוא שימליץ על ביצוע הבדיקה ויפנה את המטופל למכון הדימות. בשנים האחרונות התקצר משך ההמתנה לבדיקת MRI וכיום ניתן לקבל תור לביצוע הבדיקה בתוך כמה ימים. 

אין צורך בהכנה לקראת הבדיקה, מומלץ להשאיר חפצים מתכתיים בבית (תכשיטים למשל) ובכל מקרה תידרשו להסיר כל חפץ כזה לפני שתתבקשו לשכב על שולחן הבדיקה. מכיוון שבדיקת MRI כרוכה בכניסה למתקן דמוי מנהרה צרה, מי שחוששים משהייה במקומות סגורים יכולים לקבל כדור הרגעה כחצי שעה לפני תחילתה. בבדיקות MRI חומר ניגוד בהן נעשה שימוש בחומר המשפר את איכות התמונה החומר יינתן בהזרקה לווריד או במקרים של MRI של דרכי העיכול, הנבדק יתבקש לשתות אותו. 

שלושת השלבים בדרך לקבלת תוצאות הבדיקה

ישנם שלושה שלבים בדרך לקבלת תוצאות בדיקת MRI. בשלב הראשון הטכנאי המבצע את הבדיקה יוודא שהסקירה הצליחה והניבה תמונות איכותיות שבכוחן לספק את המידע הדרוש על המתרחש בפנים הגוף באזור אותו התבקשו לסרוק. שלב זה מבוצע על ידי הטכנאי האמון על ביצוע הבדיקה בפועל, הוא מתחיל בד בבד עם שהיית הנבדק במכשיר ה- MRI ומסתיים זמן קצר לאחר תום הבדיקה. במידה ומסתבר שהבדיקה, מבחינה טכנית, עלתה יפה, התוצאות יועברו בסמוך לסיום הבדיקה לרופא הנמנה על צוות מכון הדימות והינו מומחה גם בפיענוח תוצאות בדיקות MRI. 

הרופא המומחה ממכון הדימות יבחן את התמונות והסרטון שצולם במהלך הסריקה ויעמיק לחקור ממצאים חשודים. בדיקת MRI מאפשרת מבט בפרוסות של שכבות שונות באיברים, בחינת האזור מכיוונים שונים, תמונות בתלת ממד, בחינת זרימת הדם, תנועת האיבר (פעימות הלב למשל) ועוד. הרופא המומחה יפרט את ממצאיו בכתב ויעביר אותם, יחד עם תמונות ומקטעי וידאו רלוונטיים לרופא המטפל. 

עשויים לחלוף יומיים, שלושה ולעיתים אך יותר עד שהצוות הרפואי המטפל בנבדק (בדרך כלל הרופא שהמליץ על ביצוע הבדיקה ולעיתים קרובות גם רופא מומחה, קרדיולוג למשל במקרה של MRI לב) יקבל לידיו את תוצאות הבדיקה ופירוט הפענוח שבוצע על ידי הרופא ממכון הדימות. 

בשלב זה תבוצע הערכת מצב וניתן יהיה להתקדם באבחון ולהמליץ על המשך הטיפול, רק אז יוסברו תוצאות בדיקת ה-MRI למטופל. מכיוון שפענוח סקירת MRI הוא תהליך בו מעורבים מספר גורמים, בדרך כלל חולפים כמה ימים ממועד ביצוע הבדיקה ועד קבלת התוצאות. 

לחוצים בזמן? קבעו כבר עכשיו תור מהיר לפענוח MRI - התקשרו: 072-3312200 

שדה חובה
יש להזין מייל תקין
יש להזין טלפון תקין
שדה חובה

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין

לחוצים בזמן? קבעו תור לפענוח MRI מהיר ומהימן

התקשרו 072-3312200

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין