/
/
מה זה אקוקרדיוגרפיה

מה זה אקוקרדיוגרפיה וכמה זה עולה?

הלב האנושי הוא משאבה חשמלית, והוא פועל החל מהשבוע השמינה, בערך, להריון, ועד לשנייה האחרונה שבה אנחנו חיים. אנחנו לא יכולים לחיות בלי לב פועם, אולם מחלות לב רבות מסכנות את הפעילות הבריאה של הלב שלנו. במקרה של כל חשד לפתולוגיה לבבית, החל במבנה לבבי לא תקין אצל עובר ועד לאיוושה לבבית בכל גיל, חשוב לאבחן את הלב ולוודא פעילות תקינה שלו.

אחת הבדיקות הנפוצות במקרה של חשד לפתולוגיה לבבית, היא בדיקת אקוקרדיוגרפיה שמוכרת יותר בשם בדיקת אקו לב. זוהי בדיקה המבוצעת באולטרסאונד, היא לא פולטת קרינה מייננת, היא לא פולשנית והיא מספקת תצוגה בנוגע למבנה הלב כולל החדרים, העליות, המסתמים ואפילו כלי הדם העיקריים, בזמן אמת.
 

מומחים רלוונטיים

בדיקת אקוקרדיוגרפיה היא מהבדיקות הנפוצות ביותר בתהליכים של בירור בחשד לפתולוגיה או מחלה במערכת הלב – אבל איפה הכי כדאי לבצע אותה, וכמה זה יעלה?

בדיקת אקוקרדיוגרפיה: במסגרת ציבורית או במסגרת פרטית?

בישראל מונהג ביטוח בריאות חובה לכל אזרחי המדינה. אנחנו משלמים עבור שירותי הבריאות בתשלומי החובה אשר מופחתים מהשכר שלנו, ובתמורה, אנחנו מקבלים מגוון נרחב ומספק של שירותי בריאות – וזה כולל בדיקת אקוקרדיוגרפיה, לפי התוויה רפואית. 

מי שקיבלו התוויה לביצוע בדיקת אקוקרדיוגרפיה יכולים לבצע את הבדיקה ללא עלות כלל באחת מהמסגרות הציבוריות ובתי החולים הציבוריים בישראל. כמובן, שעל מנת לבצע את הבדיקה יש להשיג הפנייה מהרופא המטפל ותור מתאים. לא פעם, התורים הפנויים לבדיקת אקוקרדיוגרפיה במסגרת הציבורית מתעכבים כך שמי שנדרש לבצע את הבדיקה עלול לגלות שהוא מוזמן לבצעה במסגרת הציבורית בתוך חודשיים ואף יותר.

כשאתם מתמודדים עם אפשרות לפתולוגיה מסכנת חיים בלב, אנחנו ממליצים מאוד שלא להמתין עם ביצוע בדיקת אקוקרדיוגרפיה. תוצאות הבדיקה, כמו גם פענוח בדיקת אקו לב נעשות אך ורק על ידי קרדיולוג מומחה, ויאפשרו המשך טיפול מהיר ומדויק על פי האבחון. 

לכן, במקרים דחופים ואקוטיים מומלץ בחום לבצע בדיקת אקוקרדיוגרפיה במסגרת פרטית, שם לא רק שהתורים הנקבעים הם בדרך כלל מהירים הרבה יותר (עד כדי כך שתוכלו לקבוע תור מהיום למחר, אם הנושא בהול), אלא גם הפענוח של תוצאות הבדיקה, יגיעו אליכם בדרך כלל בתוך 24 עד 48 שעות מעת ביצוע הבדיקה.

כמה תעלה בדיקת אקוקרדיוגרפיה במסגרת פרטית?

בדרך כלל, הבחירה לעבור בדיקה במסגרת פרטית מאפשרת יתרונות רבים ביחס לביצוע אותה בדיקה במסגרת ציבורית. מעבר לטווחי הזמנים הקצרים משמעותית בקביעת התור לבדיקה, כמו גם הזמנים הקצרים משמעותית בפענוח בדיקת ובקבלת התוצאות, יש עוד יתרונות בביצוע בדיקת אקוקרדיוגרפיה במסגרת פרטית: הליווי הוא בדרך כלל אישי יותר, הצוות סבלני, והמרפאה בדרך כלל נעימה יותר גם למטופל וגם לאלה שממתינים עימו. 

העלות של בדיקת אקוקרדיוגרפיה במסגרת פרטית נעה בדרך כלל בין 1,200 ל – 1,800 ₪, אולם חשוב לדעת כי מי שיש להם ביטוחי בריאות פרטיים יוכלו להפעיל את הביטוח (המאפשר ברוב המכריע של המקרים בדיקות אמבולטוריות, הן בדיקות ללא אשפוז כמו אקו לב, בכיסוי מלא של חברת הביטוח) ולהימנע מתשלום עבור הבדיקה. חשוב לבדוק טרם הבחירה אם ביטוח הבריאות הפרטי שלכם מכסה את העלויות של בדיקת אקוקרדיוגרפיה בכל מסגרת פרטית או רק במסגרות שבהסדר, ולפעול בהתאם. 

שדה חובה
יש להזין מייל תקין
יש להזין טלפון תקין
שדה חובה

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין

מחפשים תור לבדיקת אקו לב - נשמח לעמוד לרשותכם

התקשרו 073-7822122

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין