/
/
פענוח אקו לב

כיצד מבוצע פענוח של בדיקת אקו לב?

בדיקת אקו לב, או בשמה המלא אקו קרדיוגרפיה של הלב, היא בדיקת אולטרה סאונד המבוצעת כאשר יש חשד לפעילות או למבנה לא שגרתי של הלב.

מי שמופנים לבדיקת אקו לב הם מי שסובלים מכאבים באזור בית החזה, מי שבבדיקות שגרתיות שלהם אצל רופא המשפחה עלה חשד לאיוושה בלב, מי שבבדיקות שלהם עולה החשד לתפקוד פתולוגי של מסתמי הלב שלהם, מי שעברו התקף לב ויש חשד לחולשה בשריר הלב שלהם, ואפילו עוברים, לפני הלידה, שמבנה הלב שלהם נחשד כלא תקין מבדיקות קודמות כמו סקירת מערכות שבוצעו. 

לקביעת תור לפענוח בדיקת אקו לב על ידי רופאים מומחים - התקשרו 073-7822122

מומחים רלוונטיים

בדיקת אקו לב היא, כאמור, בדיקת אולטרסאונד, ובעוד במקרים מסויימים היא מבוצעת באופן פנימי (דרך צינור הוושט), ברוב המכריע של הפעמים מדובר בבדיקה חיצונית. זו בדיקה שאינה משחררת קרינה מייננת, היא לא מסוכנת, היא מבוצעת ללא הרדמה וניתן לחזור לשיגרה מייד עם תום הבדיקה.

ביחד עם זאת, בבדיקה מיוחדת זו, פענוח תוצאות אקו לב מבוצע בנפרד מביצוע הבדיקה עצמה: בעוד בדיקת אקו לב מבוצעת על ידי טכנאי אולטרסאונד שמתמחים בביצוע הבדיקה, את פענוח תוצאות בדיקת האקו לב שלכם יבצע רק רופא קרדיולוג. למעשה, במהלך הבדיקה הטכנאים הנמצאים במקום ועורכים את הבדיקה אינם מוסמכים לספק שום מידע בנוגע לנתונים העולים מן הבדיקה וגם אם הם מוסרים מידע, חשוב לזכור כי התוצאות הסופיות של הבדיקה יימסרו אך ורק על ידי הקרדיולוג שיבדוק את הממצאים והתמונות מהבדיקה, ואלה עלולים לסתור את המידע שקיבלתם במהלך הבדיקה.

מתי יפנו אותי לבדיקת אקו לב?

בדיקת אקו לב היא בדיקה המבוצעת בשכיבה, על מיטת טיפולים. במהלך הבדיקה ינחה אתכם הטכנאי שמבצע את הבדיקה בדרך כלל לשכב על צד שמאל. ייתכן שהטכנאי יבקש מכם להחליף תנוחה וינחה אתכם לתנוחה מתאימה יותר על מנת לקבל תמונות ברורות יותר של אזורים שיש צורך לבחון במהלך הבדיקה.

בדיקת אקו לב היא בדיקת אולטרסאונד. הבדיקה מבוצעת באמצעות שימוש בגלי על קול, הנשלחים מן המתמר המונח על הגוף ובחזרתם הם מאפשרים למכשיר לצייר תמונה מדוייקת, ממש בזמן אמת, של מבנה הלב על החדרים, העליות, המסתמים והעורקים הראשיים המובילים דם אל הלב וממנו.

רופא המשפחה יפנה לבדיקת אקו לב בכל מקרה של חשד לפעילות לא תקינה של הלב, או לבעיה בחדרי הלב, בעליות, במסתמים או בזרימת הדם. מצבים רפואיים למשל שעשויים לגרור הפנייה לבדיקת אקו לב יהיו:

  • בדיקות לאחר התמודדות עם אוטם בשריר הלב ("התקפת לב")
  • זיהום או סימנים להיצרות במסתמי הלב
  • חשד לאיוושה בלב
  • פגיעה בתפקוד הלב
  • חשד לקרישי דם שעלולים לפגוע בתפקוד הלב
  • חשד לפריקרדיטיס – דלקת בשרירי המעטפת של הלב
  • ועוד

למה לוקח כל כך הרבה זמן לקבל תוצאות של בדיקת אקו לב?

בניגוד לבדיקות אולטרה סאונד אחרות, בדיקת אקו לב מבוצעת על ידי טכנאי שאינו מוסמך לפענח את הצילומים, אלא הוא עובר הכשרה ייחודית בניהול הבדיקה עצמה על מנת לספק לקרדיולוג שיבחון את צילומי הבדיקה את מלוא הנתונים לאבחון יעיל ומדויק. על כן, עם תום הבדיקה (שאורכת בדרך כלל עד 30 דקות, כאמור ללא הרדמה) יועברו הנתונים שנאספו אל הקרדיולוג והוא יפענח אותם.

במסגרות ציבוריות, פענוח בדיקות אקו לב עלול לקחת מספר ימים ולעיתים אף שבוע. לצד זאת, בדיקות אקו לב במסגרות פרטיות מאפשר לעיתים קרובות פענוח כמעט מיידי או באותו היום. במקרה של חשד לפעילות פתולוגית ומסכנת חיים של הלב, מומלץ לבחור מסגרת לביצוע בדיקת אקו לב שתאפשר תוצאות מהירות, להמשך טיפול.

 

לקביעת תור לפענוח בדיקת אקו לב על ידי רופאים מומחים - התקשרו 073-7822122

שדה חובה
יש להזין מייל תקין
יש להזין טלפון תקין
שדה חובה

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין

מחפשים תור לפענוח בדיקת אקו לב - נשמח לעמוד לרשותכם

התקשרו 073-7822122

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין