אינויזליין: השיטה הסודית ליישור שיניים

אינויזליין (Invisalign) היא שיטה מתקדמת וחדשנית ליישור שיניים, המכונה יישור שיניים שקוף. במסגרת שיטה זו נעשה שימוש בקשתיות (פלטות) מפלסטיק שקוף, שאינן נראות, באמצעות אורתודנטיה אישית המותאמת באופן מדויק למבנה הפה והלסת של המטופל, ולצרכיו הייחודיים. 

הפלטה השקופה מציעה לבני נוער, ילדים ומבוגרים הליך יישור שיניים באופן כמעט בלתי מורגש, ומפחיתה את הרתיעה מפני יישור שיניים באמצעות טבעות או ברזלים. 

מומחים רלוונטיים

היתרונות של שיטת אינויזליין

שיטת הטיפול בקשתיות שקופות מציעה כמה ערכים מוספים משמעותיים בהשוואה לשיטות אחרות של יישור שיניים, בהם: שמירה על רמה אסתטית גבוהה לאורך הטיפול; אפשרות לשמור על היגיינת הפה והחניכיים ועל ניקיון השיניים באופן קל יותר היות שהקשתיות ניתנות להסרה בעת צחצוח השיניים וכן ניתן לבצע בתקופת היישור טיפולי שיננית; קשתיות הפלסטיק נוחות להרכבה ולשימוש; תהליך האכילה, שהוא מורכב בשיטות יישור שיניים אחרות, קל ופשוט בשיטת אינויזליין – את הקשתיות יש להסיר בשעת האכילה, מה שמאפשר לאכול ללא הגבלה לגבי מזונות מסוימים וללא כאב. בעת הרכבת הקשתיות יש להימנע מלעיסת מסטיק, משתיית משקאות חמים וממאכלים שעלולים להכתים את הקשתית. 

לצד אלה, יישור שיניים בשיטת אינויזליין מבוסס על טכנולוגיה ייחודית ומתקדמת של הדמיית תלת-ממד מדויקת, והוא מוכר כהליך יישור קצר יחסית, המניב תוצאות מיטביות.  

על אודות שיטת אינויזליין

במסגרת השיטה מיוצרת במיוחד עבור המטופל, ובהתאמה למבנה הלסת והפה שלו, סדרה של קשתיות פלסטיק שקופות, לפי המלצת הרופא האורתודנט. קשתיות אלה מזיזות את השיניים באופן הדרגתי. כל קשתית מורכבת בפה למשך בין שבוע לעשרה ימים, במהלך 22 שעות ביממה (עם הקשתיות ישנים, מסירים אותן רק לצורך אכילה ושתייה וצחצוח שיניים). כל קשתית מקדמת את תהליך היישור עד לקשתית הבאה אחריה, שממשיכה בתהליך היישור מהנקודה שבה הפסיקה הקשתית הקודמת. התזוזות והתנועות של כל הקשתיות יחד מרכיבות את הטיפול הכולל. משך הטיפול תלוי בכמה גורמים, בהם מידת היישור הנדרשת, מורכבות הטיפול ודרגת הקושי שלו. ככלל, התקופה נעה בין כמה חודשים לשנה וחצי-שנתיים. 

שלבי הטיפול בשיטת אינויזליין

ראשית, המטופל נפגש עם הרופא לצורך אבחון והתייעצות ראשונית. האורתודנט מפנה את המטופל לביצוע צילומים של הפה, לאחריהם מבצע הרופא מדידות של השיניים ומכין תוכנית טיפול המועברת עם הצילומים לחברת אינויזליין בארה"ב. בשלב הבא מתקבלת הדמיית תלת-ממד מאינויזליין.

לאחר ביצוע תיקונים והתאמה אישית למטופל, שולח האורתודנט את התוכנית הסופית לאינויזליין, המייצרת את הקשתיות לפי התוכנית שגיבש האורתודנט. לאחר מכן המטופל מזומן למרפאה, נמסרות לו הקשתיות והוא מקבל הדרכה כיצד להרכיבן, לנקותן ולהחליפן. אחת לחודש-שישה שבועות על המטופל להגיע לביקורת אצל האורתודנט לצורך מעקב אחר התקדמות הטיפול. בתום הטיפול והשגת התוצאה הרצויה מבוצע קיבוע, או שניתנת למטופל קשתית מיוחדת לשימור התוצאה. 

לאורך תקופת הטיפול על המטופל להקפיד להרכיב את הקשתיות ולהחליפן בתדירות שהנחה האורתדונט. היות שהקשתיות נשלפות יש להיזהר לא לאבדן, וחשוב כמובן לשמור על היגיינת הפה והחניכיים. 

שיטת אינויזליין לעומת גשר בשיניים

ביישור שיניים באמצעות גשר מופעלים כוח ולחץ על כל השיניים. שיטת אינויזליין, המבוססת על אורתודנטיה מותאמת אישית, מציעה טיפול ממוקד, הנותן מענה ספציפי לבעיות שמהן סובל המטופל, תוך מיקוד בקבוצת שיניים או בשן מסוימת. כפועל יוצא מתקצר לרוב משך הטיפול.
בהיבט הכאב הנלווה לטיפול – בגשר בשיניים עשויים להיווצר קצוות משוננים, והקשתיות לעומת זאת הן נעימות למגע וחלקות. הגשר כאמור מפעיל כוח על כל מערך השיניים באופן שיוצר לחץ מוגבר, בפרט לאחר כל ביקורת אצל האורתודנט.

הקשתיות לעומת זאת מפעילות כוח מידתי ומדוד על שן מסוימת או קבוצת שיניים לפי השלב שבו מצוי הטיפול. בשיטת אינויזליין יתמודד המטופל עם קושי ראשוני של הסתגלות לקשתית, המלווה בחוסר נוחות, הצטברות רוק וקשיי דיבור, אך אלה נעלמים במהרה, עם ההתרגלות לקשתיות.

עלות הטיפול בשיטת אינויזליין

היות שהשיטה נסמכת על טכנולוגיה מורכבת ומתקדמת, מצריכה בניית תוכנית אישית על ידי רופא מומחה ומציעה טיפול מותאם, עלויות הטיפול בשיטה זו גבוהות יותר בהשוואה לשיטות יישור השיניים הסטנדרטיות. היתרונות הם כאמור במתן מענה ממוקד ומדויק לצורכי המטופל, קיצור משכו הכולל של הטיפול והפחתת אי הנוחות והכאב הנלווים ליישור שיניים בשיטות אחרות.

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך