/
/
6 דברים שמנתחים פלסטיים רוצים שתדעו על ניתוח חזה

6 דברים שמנתחים פלסטיים רוצים שתדעו על ניתוח חזה

ניתוחים פלסטיים להגדלה או עיצוב חזה ממשיכים, שנה אחרי שנה, להיות ההליכים האסתטיים הנפוצים בעולם. בארה"ב בלבד, בשנה שלפני הקורונה, בוצעו מעל 300,000 ניתוחים להגדלת חזה או עיצוב חזה. הרוב המכריע של ההליכים הללו מתבצע בהצלחה וללא סיבוכים – אבל יש מקרים שבהם מגיעות מטופלות שכבר עברו ניתוח אסתטי בחזה ומבקשות לבצע תיקון שלו.

הנה שישה דברים שמנתחים פלסטיים יכולים לספר לכם על ניתוחים אסתטיים בחזה, שיעזרו לכם לבחור אם לבצע את ההליך או לנסות לחיות בשלום עם המצב הטבעי של הגוף

מומחים רלוונטיים

1. האם ניתוח להגדלת חזה הוא לתמיד?

התשובה היא כן, הגדלת חזה באמצעות שתלים היא הליך שמבוצע לתמיד. ביחד עם זאת, יש לבדוק את השתלים (ההמלצה היא אחת לחמש עד עשר שנים, תלוי בסוג השתל ובגודלו) ולוודא כי אין דליפה או נזילה מהשתל אל תוך הקופסית. בנוסף, לאורך השנים השפעת כוח המשיכה ממשיכה לגרום להתדלדלות של העור ורקמות השומן בשד וייתכן שחזה זקוף וצעיר לאחר הגדלת חזה יעבור שינויים במראה כמו גם במיקום השתלים לאחר זמן רב. במקרים כאלה, ניתן לבצע ניתוח מתקן ולהחזיר לשד את המראה הצעיר שלו, בהחלפת שתלים או בניתוח חדש של עיצוב החזה.

 

2. האם הסיכוי לשינויים בשד אחרי הניתוח הם שונים אצל מטופלים שונים?

כן, מי שבחרה הגדלת חזה באמצעות שתלים גדולים ביחס למבנה השד, חשופה בסיכויים גבוהים יותר לתזוזה של השתלים ממקומם, או "נפילה" שלהם כלפי מטה, לאורך השנים. הסיכוי לשינוי במראה החזה בשימוש בשומן עצמוני או בשתלים קטנים יחסית – הוא קטן יותר.

 

3. האם קורה שתיקון לניתוחי חזה מתרחש על רקע של שינוי העדפות אצל המנותחת?

ניראה ששיעור נרחב ממי שכבר עברו ניתוח פלסטי אחד בעבר, בוחרים לעבור ניתוחים חוזרים על מנת להשיג את המראה המושלם מבחינתם. כך, גם מי שכבר עברו ניתוחי חזה עשויות לבחור לעבור את ההליך שוב, למשל אם בחרו בהגדלת חזה משמעותית והן מחפשות מראה טבעי וצנוע יותר (או ההיפך). כך או כך, המקרה בו אישה שעברה ניתוח הגדלת חזה מבקשת לעבור את אותו ניתוח שוב מפני שהיא מעוניינת להחליף את השתלים ולהגיע לתוצאה שתהיה אפילו יותר אסתטית בעיניה – הוא נפוץ.

 

4. האם ניתוחי תיקון הם נפוצים גם אצל מי שעברה הקטנה חזה?

כן, יש קורה שמי שעברה הקטנת חזה ומעוניינת בחזה יותר קטן בוחרת לעבור עוד הליך של הקטנת חזה ולהקטין את החזה אף יותר – וקורה גם שמי שעברה הקטנת חזה, מסיבות שונות כמו שינויים במימדי הגוף שלה עם השנים, מבקשת להגדיל את החזה ועוברת עוד ניתוח אסתטי לעיצוב מחדש של החזה.

 

5. האם יש הבדל בין ניתוחים אסתטיים ראשונים בחזה לבין ניתוחי תיקון בחזה?

ניתוחי תיקון לאחר ניתוח חזה מבוצעים בשל אחת משתי סיבות: או שההליך לא הצליח כמצופה, או שהמטופלת מבקשת להחליף שוב את מראה החזה שלה, זמן רב לאחר הליך מוצלח שהסתיים. במקרה הראשון שבו משהו בהליך האסתטי השתבש, ייתכן שהניתוח המתקן יושפע מההליך הראשוני. אם קופסית השתל התקשתה, אם השדיים אינם סימטריים או אם יש בעיה אחרת עם ההליך הקודם – ההליך המתקן יבוצע לאור הקודם. במקרה השני, אין הבדל משמעותי בין ניתוח ראשון לעיצוב או הגדלת חזה לבין ניתוח נוסף כזה.

 

6. איך אפשר להקטין את הסיכוי לניתוח מתקן בחזה?

בעוד הרוב המכריע של ניתוחי החזה מסתיימים בהצלחה, ניתן להפחית את הסיכוי להופעת סיבוכים על ידי בחירת רופא מנתח מקצועי ומנוסה, קליניקה מאובזרת היטב ומסגרת המאפשרת ליווי מקצועי לפני ולאחר ביצוע ההליך.

 

רוצה לקרוא עוד על ניתוחי חזה? הנה כמה מאמרים שיכולים לעניין אותך:

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך