/
/
החלמה מניתוח הגדלת חזה

החלמה מניתוח הגדלת חזה

החזה הנשי הוא אחד האיברים בגוף האישה שמשפיע במיוחד על הדימוי האישי כאישה, הביטחון העצמי ואפילו שמחת החיים. היום, כשהרפואה האסתטית מאפשרת לנשים לעצב מחדש את הפנים והגוף – ניתוח הגדלת חזה ועיצובו, הוא ההליך האסתטי הפופולארי ביותר בארץ ובעולם, למרות שגם ניתוח הרמת חזה הולך ונעשה פופולארי עם השנים. 
 

מומחים רלוונטיים

מעבר לשיעורי ההצלחה הגבוהים שלו – מדובר בהליך שההחלמה ממנו היא בדרך כלל פשוטה ונטולת סיבוכים (כמובן שמהירות ואופן ההחלמה מושפעים ישירות מהצוות הרפואי שייבחר לניתוח – נושא מהותי להצלחת ההליך, שנרחיב אודותיו בהמשך המאמר). אמנם, בימים שלאחר הניתוח יהיו כאבים מקומיים וקושי בתנועה, אולם בתוך זמן קצר ניתן יהיה לשוב לשיגרת היום – עם חזה מעוצב לבחירתכן. 

במדריך מקוצר זה תמצאו את כל מה שיש לדעת אודות ההחלמה מניתוח הגדלת חזה. מה משפיע על שלבי ההחלמה? כמה זמן זה צפוי לקחת? ואיך בחירת צוות מקצועי יקל על ההחלמה?

מאפייני הניתוח להגדלת חזה משפיעים על שלבי ההחלמה

כיום, יש שיטות שונות להגדלת חזה, בשימוש בשתלים שונים ובמיקומי השתלה שונים. ניתן להגדיל את החזה (בדרך כלל בשיעורים קטנים יחסית) תוך שימוש בשומן עצמוני של המנותחת או בשתלים, השתלים מונחים בתוך החזה מעל או מתחת לשריר החזה. 

ניתוחים שכרוכים בהחלמה ארוכה יותר הם בדרך כלל אלו בהם הושתלו שתלי סיליקון גדולים יותר, באזור שמתחת לשריר, כך שגם סיבי השריר נחתכו. במקרה של מישור הנחת השתל מתחת לשריר, צפויים קושי בהנעת הידיים ותחושה של "שריר תפוס" באזור החזה ובית השחי למשך כשבוע.

השבוע הראשון לאחר הניתוח

מייד לאחר הניתוח, נחבש אזור החזה בחבישת לחץ על מנת להפחית סיכון לדימומים ושטפי דם. בשלב זה לאחר הניתוח, האזור כואב וחבול, ייתכנו סימנים כחולים (שטפי דם תת עוריים), נפיחות, כאבים, וקושי בתנועתיות של היד בעיקר. בשבוע שלאחר הניתוח חשוב לנוח, להימנע מפעילות מאומצת ומתנועות חדות. ניתן להשתמש במשככי כאבים בימים שלאחר הניתוח, באופן כללי ניתן לומר שהחל מהיום השלישי לניתוח, רמת הכאב הולכת ופוחתת, עם ההחלמה ההדרגתית של האזור.

לאחר שבוע

את החבישה תוכלי להוריד בבית מספר ימים לאחר ההליך, ורמות הכאב הולכות ופוחתות (אם כי מראה החזה עדיין אינו המראה הסופי שלו, האזור נפוח ועדיין מחלים). בשלב זה מרבית הסיכונים לסיבוכים (כמו זיהום או שטפי דם באזור הניתוח) פוחתים משמעותית, אולם חשוב לשמור על שיגרה מתאימה להחלמה: חשוב שלא לחשוף את אזור הניתוח לשמש ישירה, להימנע מפעילות גופנית מאומצת, לשמור על אזור הניתוח נקי, ולדחות ביקורים במקורות מים עומדים (בריכה, ים, וכדומה). בשלב זה הכאב פוחת, ואופייניים תחושות של עקצוץ, נפיחות, מתיחה של העור ורגישות יתר. תחושות אלה יחלפו מאליהן.

לאחר שבועיים ויותר

שלב ההחלמה המורכב והכואב מסתיים בדרך כלל, הנפיחות יורדת ואזור הניתוח מחלים – אולם את מראה החזה הסופי תוכלו לראות רק בתוך עד חצי שנה מיום ההליך. חשוב להמשיך ולהקפיד על ההנחיות שהתקבלו לשלב ההחלמה במהלך ששת השבועות שלאחר הניתוח: להימנע מפעילות גופנית מאומצת, לשמור על ניקיון האזור וכדומה. השדיים עדיין עשויים להיראות נפוחים, נוקשים, מבריקים, גבוהים מידי או לא סימטריים – כל אלה צפויים להשתפר בהדרגה לקראת המראה הסופי, האסתטי והחדש של החזה. 

המשתנה המשפיע ביותר על איכות ההחלמה לאחר ניתוח הגדלת חזה

על אף שמדובר בהליך פשוט יחסית, הסיכויים לסיבוכים כמו זיהום, מיקום בעייתי של השתל וחתכים שיותירו צלקות – פוחת באופן דרמאטי כאשר הבחירה בצוות הרפואי לניתוח הגדלת החזה מבוצעת בתשומת לב ובאופן מושכל. ראשית, חשוב לבחור ברופא מנתח מנוסה, מקצועי ובמרפאה שמצוידת בציוד רפואי משוכלל ומשתמשת בשתלים באיכות הגבוהה ביותר האפשרית.

בנוסף, חשוב לוודא תמיכה רפואית לאורך כל שלבי ההחלמה מהניתוח, למקרה הצורך. במפגש התכנון של ניתוח הגדלת חזה, חשוב שהרופא המנתח יספר אודות ההשפעה של בחירות ההגדלה על תהליך ההחלמה ויזכיר כי גם אם ההחלמה תהיה ארוכה יותר – היא תחלוף ואתם תשמחו שביצעתם את ניתוח הגדלת החזה ללא פשרות. 

דרך יעילה וחשובה לבחירת רופא מנתח להגדלת חזה היא חיפוש סקירות וחוות דעת של מטופלות שעברו ניתוחי הגדלת חזה ברשת. רופאים מנתחים שיש להם ביקורות טובות וחוות דעת חיוביות, עשויים להיות אלה שמציעים הליכים בטוחים, אסתטיים ואיכותיים, עם תכנון מיטבי לפני ההליך וליווי להחלמה מלאה, וסיכויים מופחתים לסיבוכים.

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך