/
מטופלים נחשפים
/
יישור שיניים למבוגרים

יישור שיניים למבוגרים: המתנה שלי לעצמי ליום הולדת 30

בשנים האחרונות, עם התפתחות טכנולוגיית יישור שיניים, רבים פונים לאורתודונט ומבקשים ממנו יישור שיניים גם בגיל מבוגר. התרגלנו לכך שאת יישור השיניים עושים בגיל צעיר, אבל לפעמים גם אחרי יישור שיניים בתקופת הילדות השיניים ממשיכות לזוז ולא לכולם מתאפשר לטפל בעניין יישור השיניים בשלב מוקדם של החיים.

אורית מספרת לנו על תהליך יישור השיניים שלה ומוסיפה כמה טיפים - במאמר שלפניכם

"עכשיו בקורונה גם ככה לא רואים את הפה"

יש כל מיני שיטות ליישור שיניים, אני עשיתי יישור שיניים פנימי, כלומר הקוביות עצמן נמצאות בחלק הפנימי של הלסת וכך הן בעצם לא גלויות. מומלץ דווקא עכשיו בעידן הקורונה, כשכולנו גם ככה הולכים עם מסכה ולא רואים את הפה... אורך התהליך תלוי במצב השיניים ואם מדובר ביישור קל יחסית או מורכב. לי זה לקח שנה ומשהו (היה לי גשר פנימי למעלה וגשר חיצוני למטה). כמובן שייתכן שבמידת הצורך תצטרכו לבצע עקירות, כמו במקרה שלי, כדי לפנות מקום לשיניים להיכנס פנימה.

"למה חיכיתי לגיל 30 כדי ליישר את השיניים"

כל כמה זמן צריך להגיע לאורתודנט, כדי לבדוק את המצב וליצור לחץ נוסף איפה שנמצאות הקוביות (פחות כואב ממה שזה נשמע). התהליך עצמו היה פחות קשה וכואב ממה שחשבתי, ובאופן כללי עבר לי במהירות, מה שגרם לי לחשוב למה חיכיתי לגיל 30 כדי ליישר את השיניים, והייתי צריכה מזמן לטפל במשהו שכל כך מפריע לי...

על ד"ר אלון זיידמן: בעל תואר מסטר ליישור שיניים פנימי (D.M.D MSc), בעל ותק של 16 שנים, מנהל מרפאה ליישור שיניים נסתר למבוגרים בקומה ה-19 במגדל TOP איכילוב במרכז וויצמן תל אביב, ומוביל את שיטת MTM בישראל.

"ממליצה בחום"

אני ממליצה לכל מי שמפריע לו משהו בשיניים, המבנה, אם שן מעל שן, השיניים בולטות קדימה או שהן פשוט לא ישרות וזה מפריע לכם ברמה שאתם חושבים אם לחייך עם פה סגור או פתוח. זה שווהנ הכל והרבה פחות נורא ממה שחושבים.

"מתנת יום הולדת 30"

בעקבות חברה שהתחילה בעצמה את התהליך, קיבלתי דרייב לטפל בנושא בעצמי, ניגשתי לד"ר אלון זיידמן לייעוץ והחלטתי להעניק לעצמי יישור שיניים כמתנת יום הולדת 30. הוא נמצא במרפאה בתל אביב ואז זה התאים לי מבחינת הגעה, כי צריך לבחור ברופא שקל להגיע אליו, כיוון שתצטרכו לגשת אליו כל כמה זמן לבדיקה ומעקב וכו'. 

מהרגע שהייתי עם הגשרים תוך זמן קצר יחסית התרגלתי לנוכחות שלהם בפה, ידעתי מה מותר ומה אסור לי (למשל מסטיקים מחוץ לתחום). זה אמנם מוזר בהתחלה, אבל מתרגלים די מהר.

על המטופלת: אורית בת 35 מכפר סבא, אמא לתינוק בן 10 חודשים, עובדת בתחום ניהול נכסים דיגיטליים, כיום עם שיניים מושלמות - ממליצה לא להסס ולעשות את השינוי שאתם חולמים עליו

רוצה לקרוא עוד על יישור שיניים?

 

מילה ממערכת MIOK: המידע במאמר זה התקבל על ידי מטופלת אמיתית על מנת לתת לגולשים באתר MIOK אפשרות לשמוע אנשים כמוהם שביצעו פרוצדורות רפואיות שונות. אם גם את/ה מעוניינים לכתוב לנו על החוויה שלכם ולתת המלצות וטיפים על תהליכים, טיפולים ורופאים, אנא פנו למייל: [email protected]