/
טיפים רפואיים
/
הסרת נקודות חן בפנים

הסרת נקודות חן בפנים - כל מה שכדאי לדעת

לכולנו יש נקודות חן וסימנים אחרים על העור, צלקות או שומות למשל. בדרך כלל אין סיבה להסיר נקודות חן אולם מי שמרגיש שהן פוגעות במראה שלהם יכולים לבחור להסיר נקודות חן משיקולים אסטטיים. הסרת נקודות חן בפנים היא הליך מבוקש היות ולנקודות חן כאלה השפעה גדולה על המראה.

סיבה נוספות להסרת נקודת חן בפנים, כמו גם באזורים נוספים בגוף, עשויה להיות חשד שנקודת חן כזו או אחרת עלולה להתפתח לגידול ממאיר (מלנומה או סרטן העור). 

ישנן שיטות שונות המשמשות להסרת נקודות חן ושומות, כך למשל ניתן להסירן באמצעות אזמל מנתחים, בהקפאה בחנקן נוזלי, באמצעות מחט חשמלית, בצריבה בלייזר ועוד. מכיוון שיש לעשות כל מאמץ להימנע מצלקות בפנים לא כל השיטות מתאימות להסרת נקודות חן מאזור זה בגוף. חשוב מאוד לפני הסרת נקודות חן בפנים לפנות למנתח פלסטי מומחה אשר כבר צבר ניסיון רב בביצוע הליך כזה. 

לפניכם סקירה אודות הסרת נקודות חן בפנים, בין היתר נפרט במה שונה הסרת נקודות חן כאלה מהסרת נקודות חן ושומות ממקומות אחרים בגוף ונענה על שאלות כגון אלו שיטות משמשות להסרת נקודות חן בפנים? איך בוחרים מרכז רפואי ומנתח לביצוע ההליך? מה צפוי לקרות לאחריו? ועוד.

יש להימנע בכל מחיר ממצב של היווצרות צלקת בפנים

למעט במקרים בהם נקודות חן מזוהות ככאלה העלולות להתפתח לגידול ממאיר, הסיבה להסרת נקודות חן בפנים היא אסטטית ולא רפואית.

הסרת נקודת חן משיקולים אסטטיים מכל מקום בגוף צריכה להיעשות ללא שההליך מותיר צלקת, ככל שהדבר נוגע לפנים יש להקפיד על כך שבעתיים. צלקת בפנים משפיעה מאוד על המראה, היווצרות צלקת כזו כתוצאה מהליך הסרת נקודת חן בפנים עשויה לפגוע בביטחון העצמי ולגרום לעגמת נפש מתמשכת.

שיטות שונות להסרת נקודות חן ואלו מהן מתאימות להסרת נקודות חן בפנים

על השיטות הנפוצות ביותר להסרת נקודות חן נמנות ניתוח כירורגי פלסטי (באמצעות אזמל מנתחים ותפירה או צריבה במחט חשמלית להפסקת הדימום), הסרת נקודת חן במחט חשמלית (מתאימה לנקודת חן שטוחות בלבד), הסרת נקודות חן בגלי רדיו (ריכוז הגלים אל נקודת החן והעלמתה), הקפאה בחנקן נוזלי (גרימת כוויית קור שממיתה את התאים של נקודת החן כך שהיא נושרת מן העור) והסרת נקודת חן בלייזר.

אחת השיטות החדשניות להסרת נגעים ונקודות חן היא ניתוח מוז - הליך ניתוחי הנחשב יעיל מאוד כחלק מהליך טיפול בסרטן עור מסוגים מסוימים.

התאמת שיטת הסרת נקודות חן בפנים למאפיינים ייחודיים של כל מקרה

ישנן שיטות להסרת נקודות חן ושומות אשר מלכתחילה מתאימות פחות להסרת נקודות חן בפנים. כך למשל הסרת נגעי עור באמצעות הקפאתם בחנקן נוזלי אינה מתאימה לנקודות חן בפנים בשל הסיכון שההליך יותיר צלקת נראית.

הסרת נקודות חן בפנים באמצעות לייזר מאפשר התאמה למאפיינים ייחודיים של כל מקרה וביניהם מיקום מדויק של נקודות החן, צבע העור ועוד. כאשר ניתן להשתמש בעוצמה נמוכה לא תהיה פגיעה ברקמת העור העליונה וכך נוצרת רקמת עור בריאה וחלקה המחליפה את נקודת החן שנצרבה והוסרה באמצעות לייזר.

בדרך כלל מספיק טיפול אחד

ברוב המקרים הסרת נקודות חן בפנים מבוצעת בהליך בודד. לאחר הטיפול יש לשמור על עור הפנים נקי ואין לחשוף את הפנים לשמש למשך כמה ימים. התוצאות הסופיות נראות לאחר כשבועיים. 

חשוב לבחור בקפידה מרכז רפואי ורופא לביצוע הסרת נקודות חן בפנים. וודאו שיש לכם שפה משותפת עם הצוות כדי שתוכלו לקבל את מלוא המידע, תדעו מה צפוי ומה נדרש מכם. חשוב מאוד שהרופא המבצע את ההליך יהיה בעל ניסיון מוכח בתחום הסרת נקודות חן בכלל והסרתן מן הפנים בפרט.