/
/
השתלת שיניים המלצות

השתלת שיניים המלצות לבחירת הרופא המושלם בשבילך

בעבר מי שאיבדו שן אחת או כמה, מכל סיבה שהיא, נאלצו להשלים עם חוסר של שיניים בפה או להסתפק במתקן המכונה "גשר", שמאפשר למקם שיניים תותבות כשהן מעוגנות לשיניים טבעיות בריאות. במקרים שבהם התקנת גשר בלתי אפשרית, בעיקר מפני שלא ניתן למקם שיניים תותבות כשהן נשענות על שיניים טבעיות קרובות, ניתן היה רק להיפרד מכל השיניים הטבעיות שעוד נותרו ולעבור להשתמש במערכת שיניים תותבות נשלפות. 

מומחים רלוונטיים

בשנות התשעים חלה התפתחות מרחיקת לכת בתחום השתלות השיניים: התקנה קבועה של שיניים מלאכותיות במקום שיניים טבעיות שאבדו, כלומר השתלה קבועה של שיניים. כיום השתלות שיניים מבוצעות בטכנולוגיות מתקדמות באמצעותן ניתן להשתיל שן אחת, כמה שיניים, סט עליון או תחתון שלם ואפילו מערכת שיניים מלאה. ישנן שיטות שונות המשמשות להשתלת שיניים, המשותף לכולן הוא שהשיניים המלאכותיות מקובעות לשתלים שמוחדרים אל עצם הלסת דרך החניכיים.

על מנת להשיג השתלת שיניים אסתטית ומדויקת, מוכרח להיות שילוב של שתלים ממוקמים נכון, מקובעים כהלכה ושנקלטו היטב יחד עם שיניים מלאכותיות איכותיות ומעוצבות באופן שתואם בצורה מושלמת את מאפייניו הייחודיים של המטופל מבחינת מבנה הלסתות, צורת החניכיים, התאמה לשיניים טבעיות אליהן מתווספות השיניים המלאכותיות וכד'. 

השתלת שיניים היא טיפול מורכב שלאיכות תוצאותיו השפעה מרחיקת לכת על איכות החיים. לכן,  חשוב מאוד לבחור בקפידה את מרפאת השיניים בה נעבור את הטיפול. לפניכם סקירה ובה תמצאו מידע מועיל וטיפים שיסייעו לכם לבחור בהצלחה רופא שיניים אצלו תוכלו לעבור השתלת שיניים מוצלחת, הן מבחינת הטיפול עצמו והן מבחינת שביעות הרצון שלכם מן השיניים החדשות בטווח הקצר והארוך.

שאלות שתצטרכו למצוא להן מענה

כדי לבחור רופא שיניים אצלו תוכלו לעבור השתלת שיניים מוצלחת מומלץ להציב לעצכם מספר שאלות שתשובות להן יפנו אתכם לכיוון הנכון. בין היתר תצטרכו לבדוק אלו מרפאות שיניים באות בחשבון מבחינת קרבתן למקום מגוריכם? אלו המלצות ניתן לקבל על כל אחד מרופאי השיניים הללו? אלו שתלים משמשים במרפאות השונות ומה סוג השתלים המתאים ביותר עבורכם? עד כמה יהיה רופא השיניים זמין עבורכם? כמה טיפולים יידרשו עד להשלמת השתלת השיניים? איזו ערובה מספק הרופא בכל הקשור לאיכות התוצאות? מה רמת החרדה שלכם מהטיפול ואיזו תמיכה תוכלו לקבל מן הרופא? כמה יעלה לכם ההליך כולו?

בחרו רופא מנוסה ומרפאה שנוח לכם להגיע אליה

חשוב לדעת שפרסומות בסגנון "השתלת שיניים ביום אחד" אין פירושן שניתן להשלים את כל הליך ההשתלה בביקור בודד, אלא רק שכבר מן הטיפול הראשון תצאו עם שיניים מלאכותיות זמניות. נדרש זמן כדי לייצר עבורכם את השיניים המלאכותיות וניתן לקבע אותם לשתלים רק אחרי שאלה נקלטו כהלכה. מכיוון שתצטרכו להגיע למרפאה כמה פעמים חשוב לבחור רופא שיניים שנוח לכם להגיע אליו. לכן, הגבילו את החיפוש לאזור הרלוונטי ובדקו אלו המלצות תוכלו לקבל על רופאי השיניים הבאים בחשבון. מכיוון שבישראל אין הסמכה מיוחדת להשתלת שיניים, כל רופא שיניים יכול להציע טיפולים כאלה, חשוב מאוד לבחור רופא שאכן מבצע השתלות שיניים מן הסוג הנחוץ לכם כעניין שבשגרה.

סוג השתלים ואיכות השיניים המלאכותיות 

הכשרתו וניסיונו של רופא השיניים הם חשובים מאוד, משתנים נוספים שישפיעו על תוצאות השתלת השיניים הם סוג השתלים בהם מתכוון הרופא להשתמש ואיכות השיניים המלאכותיות שייוצרו עבורכם. רוב רופאי השיניים משתמשים בשתלים מטיטניום, ישנם רופאים המציעים שתלים מסוג חדש, עשויים חומר המכונה זירקוניום, כדאי לדעת שעדיין לא נצבר ניסיון רב בשימוש בשתלים כאלה. חשוב לוודא שהשתלים שמציע לכם רופא השיניים אושרו על ידי משרד הבריאות הישראלי, על ידי ה- FDA האמריקני ושהם גם עומדים בתקני CE של האיחוד האירופי. 

בררו אם רופא השיניים מתכוון לבצע צילום סטטוס של הלסתות כדי לאפשר לו לבחור את סוג השתלים הנכון ביותר עבורכם. כך למשל במקרים בהם יש חוסר בעצם נדרשים שתלים מיוחדים כגון שתלים חובקים, שתלים המוחדרים בזווית ועוד. 

החדרה מוצלחת של שתלים וקליטה טובה שלהם בעצם הלסת הם הכרחיים אולם ההשתלה לא תעלה יפה אם השיניים המלאכותיות המקובעות אל השתלים לא תהיינה איכותיות מספיק. בררו אם השיניים מיוצרות על ידי טכנאי שיניים העובד עבור רופא השיניים שיבצע את ההשתלה או שיוזמנו על ידי הרופא מטכנאי שיניים עצמאי. גם הטכנולוגיה כיום יכולה לשפר את תהליך השתלת השיניים, למשל השתלת שיניים ממוחשבת עוזרת מאוד במיקום השתל ביחס למיקום בלסת.

חוץ מהשיקולים הנוגעים למקצועיות הרופא, סוג השתלים ואיכות השיניים המלאכותיות חשוב שתהיה לכם שפה משותפת עם צוות המרפאה כדי שתוכלו לקבל לא רק מידע מלא, אלא גם תמיכה לאורך השלבים השונים של ההליך.