/
/
תוצאות בדיקת mri

תוצאות בדיקת mri

בדיקות MRI נעשות תוך שימוש בטכנולוגיית תהודה מגנטית. הנבדק מוכנס למכשיר דמוי מנהרה היוצר סביב גופו של הנבדק שדה מגנטי חזק. מכיוון שרקמות שונות מגיבות באופן שונה לשדה המגנטי ניתן לנתח הבדלים אלה וליצור, בהדמיה, תמונות מפורטות באיכות גבוהה מאוד של איברים בפנים הגוף. בדיקות MRI שייכות לתחום בדיקות הדימות, הכולל גם בדיקות CT (טומוגרפיה ממוחשבת באמצעות קרינת רנטגן), צילומי רנטגן, בדיקות אולטרסאונד ובדיקות רפואה גרעינית

לא צריך לחכות! קבעו תור מהיר לפענוח תוצאות MRI כבר עכשיו (תוך 72 שעות) - התקשרו: 072-3312200 

מומחים רלוונטיים

בשנת 2015 היו בישראל רק כ- 20 מכשירי MRI, מספר זה גדל והולך ובתחילת שנת 2020 כבר צוידו כ- 50 מכוני דימות בכל רחבי הארץ, בבתי חולים ציבוריים ובמרכזים רפואיים פרטיים, במכשירים כאלה. עשרות אנשי צוות, ביניהם טכנאים ורופאים מומחים בתחום בדיקות דימות, עוסקים דרך קבע בביצוע ופענוח בדיקות MRI.  

בדיקות MRI מסייעות באבחון מגוון גדול של מחלות ונזקי פציעות באזורים שונים בגוף. כך למשל נעשות סריקות MRI ברך, עמוד שדרה, לב, ראש, דרכי עיכול, אגן, שדיים, רחם, כלי דם ועוד. אחת הסיבות השכיחות ביותר לביצוע בדיקות MRI היא חשד להימצאות גידולים ממאירים (סרטניים) וצורך לאתר אותם ולאסוף נתונים אודות מיקומם, ממדיהם וצורתם המדויקת. בדיקות MRI נעשות גם כדי לבחון תוצאות טיפול שניתן, כולל לאחר ניתוחים. 

תוצאות בדיקת MRI עמוד שדרה

סקירות עמוד שדרה הן מן הנפוצות מבין בדיקות ה-MRI. הפניה לבדיקה כזו תינתן על ידי הרופא המטפל כאשר מתעורר צורך לבחון אזור כזה או אחר בעמוד השדרה. לעיתים קרובות בדיקות CT או צילום רנטגן מספיקות כדי לברר גורמים לכאבי גב או צוואר, בדיקת MRI נחוצה כאשר יש חשד שהסיבה לכאבים היא גידול או זיהום. סיבות נוספות הן חשד למום מולד, מחלות נוירולוגיות, הערכת תוצאות ניתוחים בעמוד השדרה או סביבתו, כהכנה לניתוח כזה ועוד.

תוצאות בדיקת MRI עמוד שדרה יכלול התייחסות לכל חוליה ודיסק ביו חולייתי באזור בו נתגלו ממצאים חשודים. לא פעם תוצאות הבדיקה הן תקינות ותומכות בהערכה שמקור הבעיה אינו חמור. ממצאים חריגים עשויים לכלול שינויים מבניים כגון בלט דיסק, היצרות של תעלת השדרה (דרכה עובר חוט השדרה), גידולים שפירים או ממאירים, זרימת דם לא תקינה ועוד.

בהתאם לתוצאות בדיקת ה- MRI ימליץ הצוות הרפואי על המשך טיפול. כך למשל במקרה של כאבי גב חמורים הפוגעים משמעותית באיכות החיים ניתן יהיה לשקול התערבות כירורגית לתיקון ליקוי שהתגלה בבדיקה. במקרים בהם התגלו גידולים המשך הטיפול עשוי לכלול כימותרפיה, הקרנות, ניתוח להסרת הגידול או שילוב בין כמה טיפולים כאלה. 

תוצאות בדיקות MRI מוח

בדיקות MRI מוח מבוצעות לאחר אירוע מוחי, כאשר יש חשד לגידול במוח, במקרים של מחלות הפוגעות במוח, כאשר מזוהות הפרעות הורמונאליות העשויות להיות קשורות לפעילות בלוטת יותרת המוח ועוד. תוצאות תקינות מעידות על כך שלא נמצאה בעיה. ממצא לא תקין עשוי להצביע על בעיה בזרימת דם במוח או גידול. מכיוון שהסריקה היא של אזור הראש ניתן לזהות פגיעות בעצמות הגולגולת, שינויים מבניים בארובות העין, חסימות שונות (בסינוסים למשל) ועוד. 

פענוח בדיקות MRI מסוגים שונים

כפי שפורט לעיל יש מגוון גדול של בדיקות MRI. תהליך הפענוח הוא בן שלושה שלבים ולכן חולפים בדרך כלל כמה ימים עד שהממצאים מוסברים לנבדק. בשלב הראשון הטכנאי המבצע את הבדיקה מוודא שאיכות תוצאותיה טובות ומעביר את התמונות וסרטוני הווידאו לרופא מצוות מכון הדימות המתמחה גם בפיענוח בדיקות MRI.

הרופא בוחן ממצאים חשודים תוך שהוא מנצל את האפשרויות הטכנולוגיות לקבל פירוט באמצעות מבט על פרוסות מן האזור הנבדק, תמונות בתלת ממד, בחינת האיבר בתנועה ועוד. דוח של פענוח הבדיקה שאליו מצורפות תמונות וקטעי וידאו רלוונטיים מועבר לרופא המטפל שהפנה את הנבדק למכון הדימות. הרופא המטפל עשוי להיוועץ עם רופא מומחה, נוירולוג למשל במקרה של MRI מוח, ורק לאחר שממצאי הבדיקה ברורים די הצורך הם יוסברו למטופל יחד עם המלצות הצוות הרפואי בכל הקשור להמשך הטיפול.

לקביעת תור מהיר (עד 72 שעות) לפענוח תוצאות MRI - התקשרו: 072-3312200 

שדה חובה
יש להזין מייל תקין
יש להזין טלפון תקין
שדה חובה

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין

תוצאות הMRI נראות כמו סינית?

התקשרו 072-3312200

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין