/
טיפים רפואיים
/
ביטוח נסיעות לחו"ל - מזוודות מסתובבות

ביטוח נסיעות לחו"ל - מזוודות מסתובבות

רגע לפני שאתם יוצאים מהארץ, אל תשכחו לבטח את עצמכם ואת כל מי שמצטרף אליכם לנסיעה. כדי שתבחרו נכון, הכנו לכם סקירה קצרה של כמה חברות שמציעות ביטוח נסיעות לחו"ל, כולל התייחסות למגפת הקורונה.

ביטוח נסיעות לחו"ל יכול לעזור בכל כך הרבה מצבים, את חלקם לא תוכלו כלל לתאר ואחרים, ייתכן שחוויתם על בשרכם, בין אם המזוודות נעלמו אי שם ברחבי העולם, הטלפון הסלולרי נגנב, או שהקורונה תפסה אתכם בלתי מוכנים. כך גם לגבי אירועים ומצבים נוספים שחשוב לכסות מבחינה ביטוחית כדי לקבל תמורה הולמת במידה והם קורים, ולא מדובר רק בחודשי הקיץ העמוסים, אלא גם בעונות מעבר או בחופשת סקי או ספורט אתגרי.

למה צריך ביטוח נסיעות?

כאמור, ביטוח נסיעות לחו"ל יכול להחזיר לכם את הוצאות הטיול ששולמו מראש, שאינן ניתנות להחזר, בין אם מדובר בביטול הנופש עצמו, או בהשכרת רכב והזמנת מלונות וטיסות.

לפניכם כל הסיבות לצאת מהארץ, רק עם הביטוח המתאים לכם ולאופי הנסיעה, עם דגש על ביטוח רפואי:

1. ביטול נסיעה ברגע האחרון - זה יכול לקרות כתוצאה מאינספור מצבים, ולא מדובר רק על קורונה, שמונעים מכם או מהשותפים לנסיעה לצאת לחופשה. 

2. עיכוב בנסיעה שמשאיר אתכם מעבר לים, למרות שאתם ממש רוצים כבר לחזור לכאן - ביטוח נסיעות מאפשר לכם כיסוי הוצאות לארוחות, לינה ותחבורה במידה והטיסה מתעכבת, או כשסערה מתקרבת והמטוסים מקורקעים.

3. חליתם או נפצעתם, ואתם רחוקים מהבית - ביטוח נסיעות יכול להחזיר לכם לא מעט כספים עבור טיפול רפואי, במיוחד אם מדובר במקרה חירום, או כל הוצאה שנובעת כתוצאה ממחלה או נזק גופני, ולא מדובר רק על קורונה. זה יכול לקרות כשמישהו חולה ולא יכול לעלות לטיסה, במקרים של תאונת סקי או פציעה, ומצבים נוספים שעדיף שלא יקרו, אבל יכולים להתרחש. 

4. השכרת רכב - תאונות יכולות לקרות גם בחופשה, וכך גם שריטה או פגיעה ברכב שדורשות התייחסות, ויכולות לעלות לא מעט כסף כשאתם בחו"ל, במיוחד אם אתם אמורים להוציא הכל מהכיס שלכם. ביטוח נסיעות שכולל גם כיסוי נהיגה, יכול לאפשר לכם הרבה שקט ושלווה גם כשאתם בדרכים.  

מה כולל הביטוח?

תלוי את מי שואלים ומה אתם באמת צריכים, כמו גם בסוג הנסיעה ומספר המשתתפים. 
ההפסדים יכולים להיות קלים, כמו הגעת מזוודה שקצת מתאחרת, או משמעותיים יותר, כמו ביטול נסיעה ברגע האחרון ומקרה חירום רפואי בחו"ל שדורש טיפול רפואי, העברה ימית, יבשתית או אווירית, אשפוז ועוד. 

כמה דברים שכדאי לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל, לפני שאתם בוחרים את החברה שהכי מתאימה לכם:

  • תנאי הפוליסה משתנים בהתאם לתוכנית בה אתם בוחרים, ולכן מומלץ לבחור בכיסוי שמתאים לצרכים שלך, לתקציב ולאופי הנסיעה. ישנם ביטוחים שמכסים כל מצב אפשרי, לעומת פוליסות שנותנות מענה רק למצבים, אירועים והפסדים מסוימים הכלולים בתוכנית הספציפית, ורק בתנאים מסוימים.
  • ישנם סעיפים בפוליסה, שמאפשרים כיסוי גם של מצבים בלתי צפויים, ולכן חשוב להתייחס גם לנושא זה.
  • קורונה, קורונה ושוב קורונה. בשנתיים האחרונות רוב החברות מציעות כיסוי למקרה קורונה, ומכסות מצבים רבים הקשורים בנגיף, בארץ או בחו"ל. חשוב לוודא שהתוכנית שבחרתם אכן כוללת את כיסוי המגיפה, ולקרוא גם את האותיות הקטנות המתייחסות לתנאים ולהחרגות. 
  • הקשר עם חו"ל. ווטסאפ, טלפון וזמינות 24-7, התקשורת עם הביטוח ברגע שאתם זקוקים לסיוע, עם דגש על מצבי חירום רפואיים, חשוב כדי לקבל מענה ברגע האמת.
  • כך גם כשמדובר בהחזר כספי, בין אם אתם אמורים לקבל החזר של כסף מזומן באותו הרגע או כשאתם חוזרים לישראל. חשוב לוודא שלא יעשו לכם בעיות, ושתקבלו את ההחזרים בקלות ועל פי מה שהובטח. 

סקירת חברות ביטוח, מוצרים, שירותים

פספורט כארד

מה כולל הביטוח

פוליסת ביטוח מותאמת אישית, הכוללת פרמטרים שונים לבחירת הלקוח, ומציעה פתרונות ביטוח מגוונים, וגם סל הרחבות, ושירות רפואי מרחוק גם של רופאים מקומיים, כולל ייעוץ וקבלת מרשמים. אפליקציית פספורטקארד, מאפשרת ליהנות מכל השירותים המתקדמים שמציעים הכיסויים הביטוחיים השונים, בלחיצת כפתור.  

מוצרים

  • PassportCard Flight Delay - שירות ללא עלות, המאפשר להעביר את זמן ההמתנה (במידה ומדובר על 90 דקות או יותר) באחד מתוך 1200 טרקלינים בכ-650 שדות תעופה מגוונים ברחבי העולם.
  • ההרחבות (בתוספת תשלום) הכוללת את המוצרים הבאים:

- הרחבת כבודה או פריט יקר ערך.
- ביטול או קיצור נסיעה.
- הריון (עד שבוע 32).
- הוצאות רפואיות כתוצאה מספורט אתגרי, כולל החזר עבור סקי פס במידה ומצבו הרפואי של הנוסע אינו מאפשר לו לגלוש.
- הוצאות רפואיות כתוצאה מפעילות ספורטיבית.
- גניבת מכשיר סלולארי/מחשב נייד/מצלמה או טאבלט.
- החזר הוצאות עבור נהיגת שטח.

קורונה

כיסוי מקיף קורונה. הרחבה של הביטוח הקיים שמקנה כיסוי במקרה של ביטול הנסיעה כתוצאה מאבחון חיובי של הנוסע עצמו לפני הנסיעה, וגם עבור כרטיס הטיסה במידה שהנוסע נכנס לבידוד. בחו"ל, יקבל המבוטח גם החזר עבור הוצאות נוספות לתקופת הביטוח, וגם עבור הוצאות כרטיס הטיסה, במידה ויש סגר במדינה בה הוא נמצא.

יתרונות

הרחבות המאפשרות התאמה אישית של התוכנית.

שירות ויעוץ רפואי מרחוק

Telemedicine- שירות ויעוץ רפואי מרחוק, כולל מרשמים והפניות לבתי חולים ורופאים מומחים ברחבי העולם, כולל כרטיס הנטען מרחוק בסכום המתאים, עבור תשלום לרופא/לבית החולים או לכל גורם לו אתם אמורים לשלם בעת חירום. 

זמינות בווטסאפ 24-7.

הביטוח בתוקף גם ללא הכרטיס.

החיסרון העיקרי - ביטוח יקר יחסית לאחרים.


הראל

מה כולל הביטוח?

איתור רופא בחו"ל, מוקד חירום וחילוץ 24/7, עד 150% בביט על עיכוב בהגעת מזוודה ואפליקציה לרכישת ביטוח נסיעות, שמאפשרת גם תשלום מראש לטיפול רפואי, ניהול הפוליסה, ואפילו הנחה לנסיעה הבאה.

מוצרים

  • פוליסת "First Class" 

מאפשרת כיסוי רחב עבור הוצאות רפואיות והתאמת הכיסוי הביטוחי למצב הבריאותי של הנוסע ולאופי הנסיעה. עיקרי הפוליסה כוללים כיסויים עבור הוצאות רפואיות בחו"ל, כולל איתור וחילוץ, כמו גם פינוי יבשתי אווירי או ימי והטסה רפואית לישראל, החזר הוצאות לרכישת תרופות, טיפול חירום בשיניים, וכיסוי לחבות כלפי צד ג'.

  • ביטוח נסיעות לחו"ל – דרכון פרימיום

הפוליסה כוללת כיסוי של כל ההרחבות עליהן יש לשלם עלות נוספת במוצר הקודם, כדוגמת עד 30 יום במידה וישנה החמרה של מצב רפואי קודם במהלך השהות בחו"ל, ללא צורך בהרחבת הכיסוי הביטוחי או בתוספת תשלום; כיסוי הוצאות רפואיות עד ל - 5,000,000 $; ביטול וקיצור נסיעה; החזר עבור כבודה; כיוסי ביטוחי להיריון עד שבוע 32 (רק מבוטחות עד גיל 42); כיסוי פגיעה כתוצאה מספורט אתגרי או ספורט חורף; החזר עבור מחשב נייד, טלפון סלולארי ועוד. 

קורונה

במידה ורכשתם את ההרחבה שמעניקה כיסוי ביטוחי של 'ביטול או קיצור נסיעה במקרה של מגיפה', תקבלו החזר עבור הוצאות הטיסה. ישנה אפשרות להגדיל את סכום הכיסוי בתשלום נוסף, וכך גם יגדל ההחזר. בהתאם לתשלום ולתנאי הפוליסה ניתן גם לקבל החזר מסוים עבור בידוד בארץ, וגם בחו"ל, וזה כולל סגרים מעבר לים. סכום ההחזר עבור הוצאות טיסה, ביטול מלון והשכרת רכב, מותנה בפוליסה ובהרחבות שבחרתם לפני היציאה מהארץ. 

יתרונות

המשך הטיפול הרפואי בישראל, ללא תוספת תשלום.

מוקד פעיל 24-7 גם בווטסאפ.

 

אחד החסרונות הבולטים הוא תקפות ההכשרה שנכנסת לתוקפה כשלושה ימים ממועד רכישתה,  גם אם רכשתם במסגרת הביטוח את ההרחבה "ביטול או קיצור נסיעה במקרה של מגיפה". זה אומר שרק לאחר 3 ימים מתאריך רכישת הביטוח, תקבלו את ההחזר עבור הוצאות הטיסה.

הפניקס

מה כולל הביטוח?

אפליקציית  smart travel , שבלחיצת כפתור מאפשרת סיוע ומענה רחב בכל הקשור לסיוע רפואי בחו"ל, כולל איתור רופא/ה לפי התמחותו/ה ומיקומו/ה; קביעת תור; הגעה למרפאה או הזמנת העזרה הרפואית למקום בו אתם שוהים, או שיחת וידאו עם גורם רפואי; תשלום ישירות לייעוץ על ידי הפניקס. 

מוצרים

  • בנוסף לכיסוי הבסיסי, ניתן לרכוש הרחבות שנותנות כיסוי ביטוחי עבור:
    • ספורט אתגרי.
    • ספורט חורף.
    • הריון.
    • החמרה של מצב רפואי קיים.
    • כבודה. 
    • הוצאות ביטול או קיצור נסיעה.
    • גניבת טלפון נייד או מחשב נייד.
  • ביטול טיסה

פוליסה בלעדית שנותנת כיסוי ביטוחי במקרה בו נאלץ הנוסע לבטל את הנסיעה מכל סיבה, וכך גם לגבי חבילות תיירות מישראל לחו"ל ושירותי התיירות הנוספים, שיפוי שניתן בתוספת תשלום ובהתאם לתנאי הפוליסה. 

קורונה

הרחבת מגן קורונה' הוא ביטוח שמשפה מצבים מסוימים הקשורים לנגיף הקורונה, כולל כיסוי הוצאות רפואיות. הפוליסה כוללת כניסה לבידוד לפני היציאה מהארץ; ביטול נסיעה במידה ונדבקתם בקורונה בשבוע שלפני הנסיעה, גם עבור ילדים עד גיל 16 שאינם מכוסים בפוליסה; כניסה לבידוד במהלך החופשה בחו"ל עבור הוצאות מסוימות גם מעבר לטיסה, כדוגמת השכרת רכב, הוצאות לינה ושינוי כרטיס טיסה; וסגר במדינת היעד.

יתרונות

ביטוח נסיעות חו"ל שנותן כיסוי הוצאות רפואיות ללא הגבלת סכום וללא השתתפות עצמית, כולל: כיסוי הוצאות ביקור רופא/ה.
החזר עבור תרופות, אשפוז וניתוח.
טיפול שיניים, במידה ומדובר במצב חירום.
 כיסוי עבור היריון עד שבוע 12, במידה ואובחן לראשונה בחו"ל.


החיסרון המרכזי הוא הפוליסה אינה כוללת החזר הוצאות בעקבות בידוד לאחר החזרה לישראל.

AIG

מה כולל הביטוח?

הפוליסה המרכזית מאפשרת כיסוי עבור הוצאות רפואיות, תרופות, מרפאות, רופאים/ות, פינוי ואשפוז בבית החולים; הטסה רפואית לישראל; הטסה של מלווה מישראל למדינה בה אתם נמצאים; איתור, חילוץ והצלה; כיסוי של צד ג'; טיפול שיניים במצבי חירום; והריון עד שבוע 12 שאובחן בפעם הראשונה במהלך השהייה בחו"ל; 

מוצרים

  • AIG Travel - ביטוח נסיעות בהתאמה אישית, שכולל פוליסה מקיפה עבור הוצאות רפואיות, מוקד חירום רפואי בכל שעות היום והלילה, עם אפשרויות הרחבה. 
  • ביטוח נסיעות לחו"ל ייחודי למחזיקי כרטיסי אשראי מסוימים או ללקוחות בנק לאומי.
  • אפליקציית Safe Travel, המאפשרת התייעצות עם רופא/ה בשפה העברית 24/7, איתור שירותים רפואיים המצויים בקרבתכם, וקבלת החזר מיידי על הוצאות ישירות לכרטיס האשראי שלכם. 
  • ההרחבות כוללות כיסוי במצבים הבאים ובתשלום נוסף:
    • גניבה או אובדן כבודה.
    • ספורט אתגרי וספורט חורף.
    • ביטול או קיצור נסיעה ( בהתאם לסיבות המוצגות בתנאי הפוליסה).
    • הרחבת סכום הכיסוי לאובדן או גניבה של המחשב הנישא או הטאבלט.
    • הריון - עד שבוע 32.
    • החמרת מצב רפואי קיים.
    • ביטול השתתפות עצמית לרכב שכור.

קורונה

הרחבות לביטוח נסיעות לחו"ל המתייחסות לנגיף הקורונה וכוללת פיצוי יומי בסך 150 דולרים, לכל יום אשפוז או בידוד (עד 20 יום), מעבר לכיסוי הרפואי שנותנת הפוליסה; החזר לביטול נסיעה במידה וחליתם בקורונה או נכנסתם לבידוד בארץ, עד 14 יום לפני הנסיעה, או בעת השהות בחו"ל; כיסוי ביטוחי כאשר יש צורך לצאת מהמדינה בה אתם נמצאים, כתוצאה מסגר צפוי או פתאומי.

יתרונות

כיסוי צד ג' כלול בפוליסת הבסיס הניתן לכל מבוטח וללא תשלום נוסף.
פנייה למוקד החירום שניתן בשפה העברית גם באמצעות הווטסאפ או במייל. 
הגשת תביעה אונליין מכל מקום בעולם.


אחד החסרונות מתייחסים לכיסוי קורונה, שנכנס בחלק מהמקרים לתוקף לאחר 3 ימי אכשרה.

מנורה מבטחים

מה כולל הביטוח?

ביטוח הנסיעות לחו"ל מציע כיסוי רחב להוצאות רפואיות, אשפוז, תרופות, הטסה רפואית, פינוי יבשתי, אווירי או ימי, איתור וחילוץ, פנייה לרופא/ה כשאתם במדינה אחרת, ביטול או קיצור נסיעה, והרחבות הכוללות כיסוי ביטוחי להריון עד שבוע 12 שאובחן בחו"ל, כיסוי אובדן או גניבה של כבודה ועוד.

מוצרים 

  • מנורה TOP TRAVEL, ביטוח המעניק כיסוי לספורט חורף וספורט אתגרי, החל מצלילה, גלישת סקי, צניחה ועוד.
  • הרחבות:
    • להריון עד שבוע 32.
    • לכיסוי בעיה רפואית קיימת.
    • לכיסוי טלפון נייד, מחשב נייד וטאבלט. 

קורונה

ביטוח נסיעות לחו"ל מאפשר כיסוי ביטוחי והחזר הוצאות במקרים של ביטול נסיעה או הארכת שהות בחו"ל עקב בידוד או הידבקות במחלת הקורונה, עם גבול אחריות משתנה בהתאם לתנאי הפוליסה ובמקרה הביטוח. 

יתרונות

מענה אנושי בווטסאפ 24/7, הכולל סיוע של אנשי מקצוע.
ברוב הכיסויים, אין צורך בהשתתפות עצמית.  

ביטוח דרך קופות החולים

  • מכבי מציעה את 'מדיכלל עולמי' מבית כלל חברה לביטוח, גם דרך אפליקציית מכבי. 
  • גם קופות חולים כללית ולאומית ('דרכונית לאומית') מציעות ביטוח נסיעות לחו"ל, מבית כלל חברה לביטוח, כולל 'כלל "'PAY - כרטיס דיגיטלי נטען שניתן להתקין בטלפון הנייד.
  • מאוחדת מציעה ביטוח נסיעות לחו"ל, מחברת הראל.
     

כל המידע בכתבה הוא מידע כללי שיכול להשתנות מעת לעת. כמו כן, מומלץ לקבל את תנאי הפוליסה המעודכנים והמלאים מכל חברה בנפרד, כולל האותיות הקטנות והתייחסות למחירים העדכניים.