/
חדשנות רפואית
/
8 טיפים לבחירת אורתופד |MIOK

8 טיפים לבחירת אורתופד

ההחלטה שהגיע הזמן לראות אורתופד יכולה לגרום להקלה מסוימת, לצד חרדה באשר לשאלה "כיצד לבחור את האורתופד הנכון עבורי?". איך מוצאים את האורתופד המתאים ביותר? להלן טיפים חשובים שכדאי להכיר.

1. קבלו המלצות

בתור התחלה, בקשו מרופא המשפחה, מהמשפחה, מחברים ומאנשי מקצוע אחרים בתחום על אורתופד מומלץ. בשונה מביקורות אקראיות באינטרנט, המלצה אישית מקרוב אמינה יותר ומאפשרת לך לשאול שאלות מקדימות אודות האורתופד. מצד שני, חשוב לזכור שהמלצה היא דעה סובייקטיבית של מטופל וחשוב לקחת אותה בעירבון מוגבל. קחו את הזמן ותבדקו את הניסיון והמומחיות של הרופאים המומלצים באתר miok.co.il. לאחר שביצעתם מחקר איכותי אחר הרופאים באתר, בחרו לעצמכם מספר מצומצם של אורתופדים שהתרשמתם מהם וקבעו פגישת ייעוץ.

2. בדקו את ההכשרה של האורתופד

ההכשרה של הרופא המנתח היא חלק מהותי מהליך הבחירה וחשוב לקחת אותה בחשבון. בחינה של הכשרת הרופא מאפשרת להעריך את הכישורים וההתמחויות שביצע הדרושים לו כדי לספק לך את הטיפול האורתופדי הטוב ביותר. ב-miok.co.il ניתן לראות את הפקולטה לרפואה בה למד הרופא, את בית החולים בו התמחה ואת תתי ההתמחויות וההשתלמויות אותם ביצע. למשל, אורתופד שעבר תת-התמחות ספציפית בהחלפת מפרק ברך עבר הכשרה ממוקדת בהליך ועשוי להיות עדיף על פני רופא שלא עבר תת-התמחות זו.

3. קחו בחשבון את הניסיון של האורתופד

כשמדובר בטיפול רפואי או כירורגי מיוחד לבעיות אורתופדיות מורכבות, ככל שלרופא יש יותר ניסיון, כך התוצאות צפויות להיות טובות יותר. רופאים רבים מעידים כי ההכשרה אמנם מכינה אותם לניתוח בתחילת הקריירה, אך הניסיון הוא זה שבונה אותם להיות מנתחים טובים באמת. בעת פגישת הייעוץ עם האורתופד, תשאלו אותו בכמה מטופלים עם המצב הספציפי ממנו אתם סובלים הוא טיפל.  

4. קחו בחשבון ענייני מגדר

חשוב להרגיש בנוח עם האורתופד שלך, כיוון שיכול להיות ותצטרכו לדון בגלוי על מידע אישי. במידה ואת/ה חשים בנוח יותר עם אורתופד מהמין שלך, כדאי להתחשב בשיקול זה. בנוסף, בשנים האחרונות, רופאים מודעים יותר ויותר להבדלים בין המינים בטיפול במצבים רפואיים שונים. כתוצאה מכך, תוכניות אורתופדיות ספציפיות למגדר הופכות לנפוצות יותר ומומלץ להתייעץ בנושא עם האורתופד.

5. איכות בית החולים

בית החולים בו האורתופד מנתח הוא בית החולים שלך. מסיבה זו, קחו בחשבון גם את איכות הטיפול בבית החולים. איכות בית החולים חשובה, שכן בתי חולים המדורגים גבוה יותר במדדי איכות, לרוב בעלי שיעור נמוך יותר של סיבוכים ושיעורי הישרדות טובים יותר. בנוסף, מומלץ לכלול בסל השיקולים גם את מיקום בית החולים – אם הוא קרוב יותר לביתך, יהיה קל יותר לחזור מהניתוח לאחר ההתאוששות וקל יותר להגיע לפגישות מעקב ולשיקום במידת הצורך.

6. תקשורת בין-אישית

כדאי לבחור אורתופד שנוח לך לדבר איתו ושנותן לך מענה לשאלותייך. כאשר פוגשים את האורתופד לראשונה, חשוב לשים לב לתקשורת עימו ולראות איך הוא מקבל ומגיב לשאלות שעולות במהלך השיחה. לאחר הביקור כדאי להעריך – האם הוא נתן מענה לשאלותי? האם הוא זירז אותי במהלך הביקור? האם הוא נתן לי תחושה שהוא יתחשב בהעדפותיי? כדאי לשים לב לאופי התקשורת ביניכם עוד בפגישת ההיכרות, שכן תקשורת לקויה בשלב מתקדם יותר של הטיפול עלול להוביל לתוצאות לא רצויות.

7. קראו ביקורות מטופלים

קריאת ביקורות ומה שיש לאנשים אחרים להגיד על הרופא עשויה להניב תובנות לגבי אופי הטיפול והגישה של הרופא. ביקורות של מטופלים בדרך כלל מתייחסות לניסיונם בתהליך זימון התורים, זמני ההמתנה, סביבת המשרד והידידותיות של צוות הקליניקה. בנוסף, הביקורות עשויה להעיד על עד כמה המטופלים סומכים על הרופא, כמה זמן הרופא משקיע לכל מטופל, ועד כמה הוא עונה על שאלות המטופלים. חשוב לקחת את הביקורות בערבון מוגבל, שכן כבכל תחום ברפואה, המטופלים לרוב אינם יודעים אם קיבלו את הטיפול הטוב והנכון ביותר עבורם (כיוון שהם אינם אורתופדים).

8. בררו מה הביטוח מכסה

הכיסוי הביטוחי עשוי להיות גורם מכריע בבחירת האורתופד המנתח. חבל לבזבז זמן יקר על סקר שוק מקיף, ואז לגלות שהרופא הנבחר אינו נכלל ברשימת הרופאים העובדים עם הביטוח שלך. לכן, חשוב לברר מראש האם הרופא עובד עם הביטוח הרפואי שלך ורק לאחר מכן לבנות ולצמצם רשימה של רופאים מתאימים.