סנטר כפול

הביטוי "סנטר כפול" משמש לעיתים להקנטת אדם שהשמין, אך מעבר לכך מדובר בבעיה אמיתית אשר ממנה סובלים אנשים רבים בארץ ובעולם, ונובעת ממגוון גורמים. התופעה היא מנת חלקם של גברים ונשים כאחד, בעיקר מעל גיל 40, והיא הולכת ומחמירה עם השנים.

מומחים רלוונטיים

פרט לפגיעה אסתטית בַּפָּנִים וליצירת מראֶה מבוגר, סנטר כפול מהווה גם בעיה בריאותית, וללא טיפול מתאים קשה מאוד להיפטר ממנו. עם השנים התפתחו והשתכללו שיטות הטיפול בתחום זה, וכיום מוצעות שיטות טכנולוגיות חדישות המאפשרות לצמצם את התופעה ואף להעלימה כליל. ברוב המקרים התוצאה משנה את מראה הפנים ואת קו הלסת, ונדמה כי מי שעבר טיפול להקטנת סנטר כפול, ירד במשקל באופן משמעותי.

הגורמים להיווצרות סנטר כפול

גורמים שונים עשויים להוביל להיווצרות סנטר כפול, בהם:

  • ירידה דרסטית במשקל שבעקבותיה מתרחשת תופעה של "נפילת העור"
  • עלייה במשקל
  • הצטברות נקודתית של שומן מתחת לקו הלסת
  • עלייה בגיל אשר גורמת לירידה במתח העור, התרופפות השרירים, חלוקה שונה של השומן בגוף וכן להידלדלותן של רקמות תומכות בגוף בכלל ובאזור הפנים בפרט
  • טיפול תרופתי דוגמת סטרואידים
  • שינויים הורמונליים
  • גנטיקה.

שיטות מתקדמות להעלמת סנטר כפול

השיטה הקלאסית – ניתוח סנטר כפול

ההליך הכירורגי המבוצע לטיפול בבעיה הוא ניתוח מתיחת עור הצוואר, שמציע צוואר נקי מעודפי שומן או עודפי עור. במידת הצורך מבוצעת במסגרת הניתוח גם שאיבת שומן לפני מתיחת העור.

ניתוח מסוג זה מיועד בעיקר לאנשים בעלי צוואר רפוי, עם עודפי עור ניכרים בסנטר או בצוואר, וכן במקרים שבהם טיפולים אחרים שנוסו לא הביאו לתוצאות המיוחלות.

במהלך הניתוח, אשר מבוצע תחת הרדמה ואורך כשעתיים, מסירים את עודפי העור והשומן מאזורי הסנטר והצוואר. בסיום הניתוח המטופל נשאר להשגחה של כמה שעות ולאחר מכן משוחרר לביתו, שם יזדקק לתקופת החלמה של כעשרה ימים. בשתי היממות שלאחר הניתוח המטופל נותר עם חבישה מיוחדת שבוצעה בסיום הניתוח, ולאחר מכן עליו להישאר עם חבישה באמצעות מחטב מיוחד לשבוע נוסף. בתוצאותיו הראשוניות של הניתוח ניתן להבחין לאחר הסרת החבישה, כשבוע ממועד ביצועו, והתוצאות הסופיות ניכרות כעבור שלושה חודשים ממועד הניתוח.

ניתוח מתיחת עור הצוואר אינו מתאים לאנשים החולים במחלות שאינן מאפשרות לעבור את ההליך הכירורגי. לאחריו נותרות צלקות בקדמת האוזן ומאחורי האוזן, כך שמי שבוחר לבצע את הניתוח הן בעיקר נשים בעלות שיער העובר את קו האוזן ומאפשר להסתיר את הצלקת.

NeckTite

שיטה זו, פרי פיתוחה של חברה ישראלית, מציעה מיצוק של העור והמסת שומן באזורי הסנטר, קו הלסת והצוואר, ללא ניתוח, באמצעות מכשיר ייעודי המבוסס על גלי רדיו. בטיפול זה, הנחשב זעיר-פולשני, מבוצעות בה בעת כמה פעולות: המסת שומן, שאיבת שומן מהסנטר ומהצוואר, מיצוק העור ומתיחת הסנטר הכפול.

במסגרת הטיפול מבוצע חתך זעיר ליד האזור המטופל, שדרכו מוחדרת אלקטרודה המעבירה את גלי הרדיו לאזור. בהיכנסה לגוף, אנרגיית גלי הרדיו הופכת לחום אשר ממיס את תאי השומן, וגורם לתוכן התאים – כולסטרול וחומצות שומן – להישפך החוצה. בד בבד תאי השומן נשאבים מחוץ לגוף.

החום שנוצר מגלי הרדיו פוגע בסיבי האלסטין והקולגן אשר אחראים על מוצקות העור וגמישותו, והורס אותם. פעולה זו גורמת ליצירה של סיבים חדשים, שהם מוצקים יותר, ולכיווץ העור, שאף הוא תורם למיצוק. כפועל יוצא, העור נראה רענן ומתוח יותר, ומתקבלים צוואר מחוטב וקו לסת ברור.  

בשל התמוססות השומן, שאיבתו נעשית קלה יותר וכפועל יוצא הליך ההחלמה פשוט יותר, מלווה בפחות שטפי דם, נפיחות וכאבים, והחזרה לשגרה מהירה. זאת לעומת ניתוח רגיל של שאיבת שומן מהסנטר אשר כרוך בכאבים וההחלמה ממנו ממושכת, ואינו כולל מיצוק של העור כך שישנהּ אפשרות שהעור באזור יישאר מדולדל ורפוי.

הטיפול בשיטת NeckTite בטוח ובטיחותי, מאושר לשימוש על ידי גורמי הבריאות הבכירים בעולם ועל ידי משרד הבריאות הישראלי. זהו טיפול קל ועדין בהשוואה לחלופת הניתוח, הוא מבוצע בפעם אחת ומשכו קצר – כחצי שעה.

הטיפול נערך תחת הרדמה מקומית או כללית בחדר ניתוח. בסיום ההליך, המטופל מועבר להשגחה של כשעתיים. בשלושת הימים שלאחר הניתוח על המטופל להישאר עם חבישה הדוקה במשך היום והלילה, ולאחר מכן עליו להמשיך עם חבישה בלילה בלבד למשך שבוע.

בתוצאותיו הראשונות של הטיפול אפשר להבחין בחלוף שלושה שבועות מסיומו, והתוצאות הסופיות ניכרות כעבור בין שלושה לשישה חודשים.

השיטה אינה מתאימה לאנשים הסובלים מעודף עור, או המתמודדים עם בעיות רפואיות שאינן מאפשרות לבצע אותה. בסיום הטיפול נותרות צלקות קטנות מתחת לשני צידי הסנטר, שבחלוף כמה שבועות כבר כמעט שאי אפשר להבחין בהן.

 כדי לשמר את תוצאות הטיפול בשיטה זו לאורך זמן מומלץ להקפיד לשמור על משקל גוף תקין.

Reaction

שיטה זו מציעה מיצוק של עור הצוואר באמצעות גלי רדיו המשולבים בוואקום, בעזרת מכשיר ייעודי. זהו הליך בלתי-פולשני המהווה גם טיפול משלים לאחר ניתוח צוואר או המסת שומן.

גלי הרדיו שעליהם מבוססת שיטה זו ממריצים את סיבי הקולגן והאלסטין בעור ומעוררים את הפיברובלסטים לייצור כמות מוגברת של קולגן – פעולה אשר תורמת למיצוק העור והפיכתו אלסטי יותר. מידת המיצוק משתנה בין מטופלים שונים. שילוב גלי הרדיו עם הוואקום מאפשר התרחשותם בה בעת של שלושה תהליכים ברקמות העמוקות: חימום הרקמות, מתיחה ועיסוי.

טיפול זה כולל כ-10 מפגשים במרפאה, שאינם מצריכים הרדמה ולא מלווים בכאב. הוא מסייע בהפחתת הזדקנות העור ומטפל בהידלדלותו באופן בטוח ויעיל. הטיפול בשיטה זו אינו מותיר סימנים או צלקות, תוצאותיו ניכרות לאחר כחמישה-שישה מפגשים, והוא מצריך ביצוע תחזוקה שוטפת מדי חצי שנה-שמונה חודשים.

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך