/
/
מאיזה גיל אפשר לעשות ניתוח אף

מאיזה גיל אפשר לעשות ניתוח אף

בשים האחרונות אנחנו רואים עלייה דרמאטית בפנייה של ילדים ובני נוער למסגרות רפואיות ופרא רפואיות להליכים אסתטיים, כמו הסרת משקפיים, הסרת שיער, תכניות הרזייה למיניהן – וגם הליכים כירורגיים כמו שאיבת שומן, הגדלה והקטנה של החזה, וניתוחי אף ואוזניים.

יצאנו לבדוק: מאיזה גיל מומלץ לעשות ניתוח אף, באילו מקרים ניתן לבצע ניתוח אף עוד קודם ומה חשוב לדעת, לפני שהולכים עם המתבגר או המתבגרת להליך כירורגי של עיצוב מחדש של האף?

מומחים רלוונטיים

ניתוח אף: הליך משמעותי שיש לו גם היבטים רגשיים

האף הוא מהאיברים הדומיננטיים ביותר במראה הפנים, וכשהוא לא אסתטי, זה משפיע על המראה כמו גם על הדימוי העצמי והביטחון העצמי. בעוד בגילאי הבגרות אנחנו מצויידים ביותר כלים להתמודד עם מראה שאינו אופטימאלי בעינינו, לחייך אל הבבואה במראה גם כשמה שנשקף אלינו הוא לא איך שאנחנו מדמיינים את עצמנו או היינו רוצים להיראות, בגילאי העשרה המאבק של נער או נערה לקבל את המראה שלהם כאשר הוא לא אסתטיים בעיניהם, הוא מאבק לא פשוט, והשלכותיו רבות ולעיתים מרחיקות לכת (למשל, בהקשרים חברתיים, בהקשרים של דימוי עצמי ואמונה בעצמי, ואפילו בהקשר של הצלחה בלימודים). 

על כן, ניתוח אף יכול להיות הליך משמעותי לנער או לנערה שסובלים ממראה האף שלהם, כשהם מוכנים פיזית ונפשית לניתוח, יכולים להתמודד עם חצי שנה של החלמה ומבינים את ההשלכות והמשמעויות של הליך כזה. 

חשוב לדעת: מי שנעזרים בניתוח אף על מנת לעצב מחדש את האף שלהם, עלולים לחוש אכזבה וחוסר סיפור, להמשיך לגשת לניתוחים פלסטיים בעתיד ולהתמודד עם עניין דימוי הגוף בצורה לא בריאה או ריאלית, בלי התמיכה הרגשית המתאימה, חשוב, במיוחד אצל בני נוער, ללוות את ההליך בתמיכה רגשית על מנת להגדיל את הסיכוי להבנת התהליך כולל ההחלמה וההמתנה למראה האף הסופי (כחצי שנה).

מאיזה גיל אפשר לעשות ניתוח אף?

ניתוח כירורגי המבוצע בהרדמה מלאה הוא לא עניין של מה בכך בשום גיל, וביחד עם זאת, במקרים רבים כאשר מדובר בפגיעה בדימוי העצמי, גם מומחים בבריאות הנפש של גיל הבגרות, ימליצו על ניתוח אף לתיקון מראה האף והשבת השמחה, הביטחון והאופטימיות. ביחד עם זאת, ההמלצה הגורפת היא לא לבצע ניתוח אף עד לבגרות מלאה של הפנים ואיברי הפנים, כלומר, לא לפני גיל 16-17.

כדאי להיוועץ עם מומחה להערכת מצב הפנים, הבגרות והבשלות לביצוע ניתוח אף. בדרך כלל אצל בנות ניתן לבצע ניתוח אף בגילאים צעירים יותר ביחס לבנים, בשל התבגרות מוקדמת יותר וסיום התפתחות מבנה הפנים. מי שבוחרים לבצע ניתוח אף לפני תום השינויים והגדילה באיברי הפנים, לוקחים סיכון שהשינויים שיתרחשו בעתיד ישפיעו לרעה על מראה האף.

ישנם מקרים שבהם ניתן לבצע ניתוח אף גם לפני גילאים אלו, מקרים כאלה הם כאלה שבהם מבנה מחיצות האף משפיע על איכות הנשימה. כשניתוח אף מבוצע לא רק מסיבות אסתטיות אלא משילוב של סיבות אסתטיות ופונקציונאליות / בריאותיות – ניתוחי אף מבוצעים גם בגילאים צעירים, ולעיתים אפילו במסגרות רפואיות ציבוריות במימון מלא של קופת החולים.

המפתח לניתוח אף מוצלח: מסגרת רפואית מקצועית

האפשרות לעצב מחדש את האף, לקבל מראה אף סולד, קטן, יפה ואסתטי, היא אפשרות מבורכת, והיא ללא ספק משפיעה על בני נוער רבים ועל הדימוי העצמי שלהם. כאשר נער או נערה בוחרים לבצע ניתוח אף, חשוב במיוחד לבחור רופא מנתח ומסגרת טיפולית מקצועית ומתאימה. חשוב להקפיד על הכנה נפשית, על בחירת מבנה אף שיתאים לפנים וללוות את המנותח ומשפחתו בתהליך ההחלמה. רק בחירה של מנתח אף מקצועי, שיש לו ניסיון עם ניתוחי אף בגילאים כאלה, תבטיח הליך מוצלח ותוצאות אופטימליות. 

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך