/
/
ניתוח פלסטי באף: 5 עובדות שממש כדאי להכיר

ניתוח פלסטי באף: 5 עובדות שממש כדאי להכיר

בארצות הברית לבדה, מעל רבע מיליון ניתוחי אף אסתטיים בוצעות במהלך שנת 2020. בישראל, ארצנו הקטנטונת, מדובר בניתוח הפנים הנפוץ ביותר עם מעל 10,000 ניתוחי אף בשנה. זהו הניתוח הפלסטי שמקובל להגיד עליו שהוא בעל ההשפעה הדרמטית ביותר על המראה הכולל שלכם, ולצד השינוי במראה, ניתוח אף, כמו ניתוחים אסתטיים אחרים, הם בעלי פוטנציאל להשפיע על תחומי חיים נוספים, כמו הביטחון העצמי, ההצלחה בחיים, ואפילו המשכורת וההצלחה בלימודים.

אספנו עבורכם חמש עובדות מעניינות על ניתוח אף, שיעזרו אולי למי שמתלבטים, לקבל החלטה.
 

מומחים רלוונטיים

1 – אפשר, אבל ממש לא רצוי, לעשות ניתוח אף בכל גיל

ניתוחי אף קוסמטיים, כמו כל ניתוח פלסטי אחר, מבוצעים באופן אופטימלי לאחר תום תהליך ההתבגרות, מפני שלפני סוף שלב ההתבגרות הגוף משתנה, מה שצפוי להשליך על המראה הסופי ועל תוצאות הניתוח. על כן, כאשר מדובר בניתוח אף בעל השפעה אסתטית בלבד, הגיל המומלץ לשקול ניתוח הוא 17-18, ולא קודם לכן. 

חשוב לדעת, כי יש מקרים שבהם ניתוח אף הוא לא רק אסתטי אלא גם בריאותי. לניתוח השלכות חיוביות על הבריאות כאשר מבנה מחיצות האף מפריע לנשימה. במקרים כאלה, אפשר לבצע ניתוח אף גם בילדים, אולם השפעת הניתוח על האסתטיקה של האף היא שולית ואינה בראש מעייני הרופא בדרך כלל.

2 – ניתוח אף יאפשר לכם להשיג כל מראה אף שתרצו

ניתוח אף עוסק בעיצוב מחדש של סחוסי האף, כאשר רפוא מנתח שהוא מקצוען אמיתי, יוכל לשמוע מכם איזה מבנה אף הוא האופטימלי עבורכם, להציע הצעות לשיפור במקרה הצורך (למשל, אם בחרתם מבנה אף שלא יתאים בשום אופן לפנים, מה שבדרך כלל לא קורה), ולבצע את ניתוח האף בצורה מושלמת. במהלך הניתוח, הרופא ישייף ויעצב מחדש את גבנון האף ואת מבנה הנחיריים. אפשר להוסיף עצם, לשייף ולהפחית מהסחוסים, ולעצב את האף בכל דרך שתגשים לכם את החלום.

כדאי לבחור במסגרת ניתוחים שמאפשרת הדמיה של מראה האף לאחר הניתוח. ההדמיה תעזור לכם להבין איך תראו, לאחר תום ההחלמה.

3 – ניתוח אף הוא הליך ממועט בסיבוכים, עם שיעורי הצלחה גבוהים מאוד

אנחנו יודעים, שאחד המשתנים המשפיעים ביותר על הצלחתו של כל ניתוח הוא הניסיון של הצוות הרפואי בביצוע הליכים דומים. מכיוון שניתוח אף הוא נפוץ כל כך, בארץ ובעולם, הוא הליך המבוצע בדרך כלל באופן פרטי כך שהמשאבים המוקצים לטובת שיפור הטכניקה, ציוד המרפאה והכשרת הצוות הם גבוהים – ההצלחות בניתוחי אף הן בשיעורים שמתקרבים ל – 100%, ושיעור הסיבוכים הוא אפסי.

בכל זאת, מומלץ בחום לבחור רופא מנתח מנוסה מאוד, מוכשר ובעל המלצות רבות, גם בניתוח נפוץ כל כך, ההצלחה בהליך שלכם תמיד ביד הצוות המנתח ועל כן אל תתפשרו בעניין זה.

4 – היום, מספר הגברים ומספר הנשים המבצעים ניתוח אף הוא כמעט שווה

בעבר, כל תחום הרפואה האסתטית היה נחלתן של נשים בעיקר. יש ניתוחים פלסטיים שהם ללא ספק נשיים, כמו ניתוח הגדלת חזה – אבל ניתוח אף, שיכול להתאים גם לגברים וגם לנשים, נחשב היה לעסק נשי בשל הנשיות שבעיסוק במאפיינים חיצוניים ואסתטיים. היום, כשגברים רוצים להיראות טוב ולהתחבר אל הדמות הנשקפת אליהם מן המראה בדיוק כמו נשים, אנחנו רואים עליה דרמטית בכמות הגברים המבצעים ניתוח אף, ונהנים מהתוצאות. 

5 – לוקח זמן לראות את התוצאה הסופית

מי שעובר ניתוח אף, יוצא בדרך כלל מחדר הניתוח כשאפיו חבוש, שטפי דם יעטרו את אזור הניתוח והאף עצמו נפוח. כל הסממנים הבולטים הללו נעלמים בדרך כלל בימים שלאחר הניתוח, אולם הנפיחות נשארת במידה מסויימת, והחלמת הסחוס אורכת זמן. על כן מקובל להגיד כי אין לבחון באופן מדוקדק את תוצאות ניתוח אף טרם חלפו לפחות שלושה ארבעה חודשים מיום ביצוע ההליך. רק אז, אפשר להגיד שהכל "במקום", ולהתרשם באופן אמיתי ממראה האף החדש שלכם.

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך