/
/
טיפול הורמונלי חדש לחולי סרטן הערמונית - הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים

טיפול הורמונלי חדש לחולי סרטן הערמונית - הסרטן הנפוץ ביותר בקרב גברים

סרטן הערמונית (פרוסטטה) הוא הגידול הממאיר הנפוץ ביותר בקרב גברים בישראל ובעולם, וההערכה היא שאחד מבין תשעה גברים יחלה בו. עכשיו, חברת התרופות קמהדע משיקה טיפול הורמונלי חדש-ישן, שיינתן במרפאות קופות החולים פעמיים בשנה לחולי סרטן הערמונית וייקל מאוד על חייהם

מומחים רלוונטיים

סרטן הערמונית הוא אחד מסוגי הסרטן הנפוצים בעולם, כאשר קבוצת הגיל שנמצאת בסיכון לחלות בו היא גברים בני למעלה מחמישים. הסיכוי לחלות בו עולה ככלל שהגיל עולה וכחמישים אחוז מהגברים מעל גיל 70 יחלו בו.

סרטן הערמונית מתפתח בבלוטת הערמונית שנמצאת ממש מתחת לשלפוחית ​​השתן שיש לה תפקיד במערכת הרבייה הזכרית. סרטן הערמונית לרוב מתפתח לאט מאוד ועלול שלא לגרום נזק משמעותי לאורך שנים, גם אם הוא קיים. אך קיימים סוגים מסוימים אגרסיביים מאחרים ויכולים להתפשט במהירות ללא טיפול.

חברת התרופות הישראלית קמהדע נכנסת לתחום הטיפול האונקולוגי ומשיקה מחדש טיפול הורמונלי מתקדם בהזרקה תת עורית לחולים המתמודדים עם סרטן הערמונית. הזריקה שנמצאת בסל התרופות, ניתנת בדרך כלל במרפאות קופות החולים בקהילה, על ידי אחות כפעמיים בשנה.

מהם התסמינים של סרטן הערמונית:

בשלבים מתקדמים מאוד לא תמיד קיימים סימפטומים ואילו סרטן מתקדם עלול לגרום לכאבים עמוקים בגב התחתון, בירכיים או בירכיים העליונות

בשלב מאוחר יחסית הסימפטומים יכולים לכלול:

  • הטלת שתן תכופה, במיוחד בלילה
  • קושי להתחיל או להפסיק את הטלת השתן
  • זרם שתן חלש או לא יציב
  • תחושת כאב או צריבה במהלך הטלת שתן או שפיכה
  • דם בשתן או בזרע

סרטן הערמונית פוגע בכולם, מפורסמים בארץ ובעולם חשפו בשנים האחרונות את סיפור ההתמודדות שלהם עם סרטן הערמונית, ביניהם השחקן מייק בורשטיין, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ראש השב"כ לשעבר וח"כ יעקב פרי ורק לאחרונה חשף השחקן ג'יימס מייקל טיילר שהופיע בדמותו של גאנתר בעל בית הקפה בסדרה חברים, כי הוא נאבק בסרטן הערמונית בשלב 4, המעיד על מחלה מתקדמת.

בשנים האחרונות שחקנים נוספים בהוליווד חשפו בתקשורת את ההתמודדות שלהם עם סרטן הערמונית, ביניהם רוברט דה נירו, איאן מק'קלן, ריאן אוניל, בן סטילר, סטיבן פריי, ג'רי לואיס, דייויד פרוז, פיטר קושינג, רוג'ר מור, דיק סרג'נט ועוד.

איך לנסות למנוע את סרטן הערמונית?

נראה כי לדיאטה יש תפקיד בהתפתחות סרטן הערמונית, שנמצא שכיח הרבה יותר במדינות בהן בשר וחלב עשיר בשומן הם מרכזיים בתזונה. הסיבה לקישור זה אינה ברורה. שומן תזונתי, במיוחד שומן מן החי מבשר אדום, עשוי להגביר את רמות ההורמונים הגבריים וזה עשוי לתדלק את הצמיחה של תאי ערמונית סרטניים. תזונה דלה בפירות וירקות עשויה גם היא למלא תפקיד בהתפתחות המחלה

 באדיבות קמהדע, חברת תרופות ישראלית ציבורית

עוד על הזריקה של קמהדע

הזריקה של קמהדע לסרטן הערמונית, כבר נמצאת בסל הבריאות נקראת אליגארד (Eligard) ומאושרת לשימוש בישראל, באירופה ובארצות הברית. לתרופה שלושה מינונים שונים והיא היחידה מסוגה שיכולה להינתן בזריקה תת עורית עד פעם בחצי שנה, כלומר טיפול של פעמיים בשנה בלבד. ההזרקה מתבצעת כאמור בדרך כלל על ידי האחות במרפאת הקהילה בקופת החולים קרוב לבית המטופל.

קמהדע, היא חברת תרופות ישראלית ציבורית, המתמחה בפיתוח תרופות מצילות חיים המבוססות על חלבונים המופקים מפלזמה ומייצרת אותן במפעל החברה בקיבוץ בית קמה שבנגב. לחברה, שמשרדיה ממוקמים בפארק המדע באזור התעשייה של נס ציונה ורחובות, מגוון תרופות מתקדמות לטיפול במושתלי איברים ומחלות יתום נדירות אשר הוגשו לסל הבריאות לשנת 2022.

קמהדע עוסקת במקביל גם ביבוא תרופות חדשניות ובימים אלו משיקה תרופות חדשות לטיפול באסטמה, COPD ואלרגיה ומספקת למשרד הבריאות נסיוב נגד ארס הנחשים הארסיים הנפוצים בארץ, צפע ואפעה, המופץ בהצלחה מזה כעשור לכל חדרי המיון בבתי חולים בארץ.

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין
שדה חובה

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך

אולי יעניין אותך גם
פיוזן ביופסיה ערמונית
מערכת MIOK
שדה חובה
יש להזין טלפון תקין

לקביעת יעוץ מהיר

התקשרו 073-7817332

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין