/
/
עלות בדיקת פט סיטי באופן פרטי מחיר והסבר על הבדיקה | MIOK

עלות בדיקת פט סיטי באופן פרטי - מחיר והסבר על הבדיקה

בדיקת PET-CT, כשמה, משלבת שתי טכנולוגיות רפואיות: PET ו-CT.  השם PET הוא ראשי תיבות של Positron Emission Tomography – טומוגרפיה בדרך של ניתוח פליטת פוזיטרונים. במסגרת בדיקה זו מוזרק לנבדק חומר רדיואקטיבי בכמות קטנה, הנטמע במחזור הדם. לרוב נעשה שימוש בסוכר רדיואקטיבי בשם FDG.

מומחים רלוונטיים

החומר פולט פוזיטרונים (האנטי-חלקיק של האלקטרון) ברמה המשתנה בין סוגי הרקמות השונים בגוף. את הקרינה הנפלטת קולט סורק ה-PET. פליטה חזקה מאפיינת רקמות של גידולים ממאירים, אזורי דלקת או זיהום וכן רקמות שקצב חילוף החומרים שלהן מהיר. 

בדיקת CT – Computed Tomography – טומוגרפיה ממוחשבת, משמשת לאבחון קשת רחבה של מחלות ובעיות רפואיות. הבדיקה מבוססת על סריקה ממוחשבת של איברי הגוף והרקמות. בחלק מבדיקות ה-CT מוזרק חומר ניגוד יודי, לשיפור יכולת האבחון. אולם, במקרה של גידולים ממאירים מפושטים, טכנולוגיה זו בלבד אינה מספקת מידע מלא הנדרש לגבי הגידול לרבות היקפו, מיקומו וגבולותיו.

שילוב שתי הטכנולוגיות במסגרת בדיקת פט סיטי, מאפשר להתגבר על חסרונות ה-CT לבדו, ולספק תמונה מדויקת של המצב הרפואי. עיבוד ממוחשב של הנתונים מציע הדמיה מקיפה ומעמיקה ברזולוציה גבוהה לצורך מעקב אחרי התפשטות הגידול למשל, והיערכות לקראת הליך ניתוחי. 

לקביעת תור מהיר לבדיקת PET-CT (תוך 24-72 שעות) - התקשרו עכשיו: 073-7020292

על אודות הבדיקה

כשעה לפני ביצוע הצילום מוזרק לנבדק החומר הרדיואקטיבי. לאחר מכן הנבדק מתחיל בשתייה של חומר ניגוד – כוס אחת מדי עשר דקות. בתחילת הבדיקה מבוצע צילום CT קצר, בן כשתי דקות. לפעמים מוזרק לנבדק חומר ניגוד יודי דרך הווריד. בשלב הבא מבוצעת סריקת ה-PET שמשכה כרבע שעה. בזמן זה הנבדק מתבקש לשכב בתוך המצלמה. בסיום ההליך, הטכנאי מסייע לנבדק לרדת מן המיטה. חשוב לציין כי הבדיקה עצמה אינה כרוכה בכאב. 

באלה מקרים מבוצעת בדיקת פט סיטי?

  • מרבית בדיקות הפט סיטי מבוצעות לחולי סרטן לסוגיו השונים. הבדיקה מאפשרת לזהות גידולים ממאירים באזורי גוף שונים; לעמוד על מיקומם, גודלם, צורתם וגבולותיהם ובכך ללמוד על מידת התפשטות המחלה.
  • הבדיקה מבוצעת גם כדי לבחון את תגובת הנבדק לטיפול שניתן, במטרה להעריך מהי השפעת הטיפול על הגידול וממדיו. לאחר ביצוע ניתוח להסרת גידול, בדיקת פט סיטי מאפשרת הדמיה אשר יוצרת הבדלה בין שאריות של הגידול לבין רקמת הצלקת מהניתוח. 
  • פרט למחלת הסרטן, בדיקת פט סיטי מבוצעת כשמעוניינים לבדוק קיום מחלות ניווניות במוח או ברקמות הלב.
  • כמו כן הוכחה יעילות הבדיקה באיתור זיהומים ואבחון מחלת האפילפסיה.

עלות בדיקת פט סיטי

היות שבמסגרת בדיקת פט סיטי נעשה שימוש בחומר הפולט קרינה רדיואקטיבית וכן בקרינת רנטגן, בדיקות אלה מבוצעות במחלקות ובמכוני הרפואה הגרעינית. את הבדיקה ניתן לבצע במסגרת הרפואה הציבורית והפרטית כאחד. 
ברפואה הציבורית – הבדיקה מבוצעת בבתי החולים הציבוריים. בדיקות פט סיטי כלולות בסל הבריאות, וכל אזרח ישראלי זכאי לקבל בדיקה כזו, במידת הצורך, ללא עלות.

ישנן פוליסות ביטוח בריאות משלימות אשר מקנות למטופל אפשרות לבחור באיזה מרכז רפואי הוא מעוניין לערוך את הבדיקה. מומלץ לבחור במרכז רפואי שבו מבוצעות בדיקות פט סיטי באופן שוטף. 

ברפואה הפרטית – הבדיקה מתקיימת במכוני דימות שמחזיקים את הציוד הנחוץ לביצוע הבדיקה. מאחר שמשך ההמתנה לביצוע הבדיקה ברפואה הציבורית עשוי להיות ארוך, אזי בהתקיים צורך דחוף, מומלץ לפנות לתיאום הבדיקה במכון פרטי. 

עלות בדיקת פט סיטי המבוצעת באופן פרטי נקבעת לפי אופי הבדיקה וסוג הבדיקה המסוים. תעריף ביצוע בדיקה כזו מתחיל מסכום של כ-7,000 ש"ח. 

* עבור בדיקה המבוצעת באופן פרטי ניתן לפנות לקבלת החזר מחברת הביטוח.

למידע וקביעת תור מהיר לבדיקת PET-CT - התקשרו עכשיו: 073-7020292

שדה חובה
יש להזין מייל תקין
יש להזין טלפון תקין
שדה חובה

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך

אולי יעניין אותך גם
בדיקת דימות - מה כדאי לדעת
מערכת MIOK
שדה חובה
יש להזין טלפון תקין

לתיאום תור מהיר התקשרו עכשיו

התקשרו 073-7020292

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין