/
/
תרומת ביצית מחיר

תרומת ביצית: הגיע הזמן שתדעו כמה זה עולה

בדרך כלל, טיפולי פוריות מתחילים במתן הורמונים, מעקב זקיקים ואיתור הימים הפוריים ביותר של האישה, תוך בדיקת איכות הזרע של הבעל. במקרים שבהם האישה נמצאת כלא פורייה (למשל, כאשר אין לה די ביציות משלה) יומלץ לאישה להיעזר בתרומת ביצית.

השימוש בתרומת ביצית משמעותו שהתינוק לא יישא את המטען הגנטי של אימו, שלא תהיה אימו הביולוגית. ביחד עם זאת, במקרים רבים האם כן יכולה לשאת את ההריון וללדת את התינוק. מי זכאית לתרומת ביצית וכמה זה עולה?

מומחים רלוונטיים

מוערך כי עד 20% מהזוגות המנסים להרות באופן טבעי בארץ, ייתקלו בקשיים להרות במהלך השנה הראשונה לניסיונות. במקרים כאלה, כדאי לפנות לליווי רפואי מטעם מומחה לבעיות פוריות, וככל שגיל בני הזוג עולה – כך כדאי להיעזר בליווי מקצועי בתהליך הכניסה להריון מוקדם יותר.

בישראל, זוג שמנסה להרות נחשב סובל מבעיות פוריות, אם בני הזוג מקיימים יחסי מין לא מוגנים סביב מועד הביוץ המשוער במשך כשנה, ללא הריון. לעיתים, אצל בני זוג בני 35 ויותר, ימליצו מומחי פוריות להיעזר בליווי מקצועי אפילו לפני שעברה שנה שלמה של ניסיונות, בשל ההשפעה הדרמאטית של גיל האישה (וגם של גיל הבעל) על תוצאות הבדיקות (ובפרט בדיקות הסקר לליקויים גנטיים) ועל הסיכוי לבעיות בריאותיות אצל התינוק.

מתי אפשר לשקול תרומת ביצית בארץ, וכמה זה עולה?

תהליך של תרומת ביצית בארץ הוא אפשרי רק עבור נשים בנות 18-54, שנמצאות בזוגיות (אם הן לא נשואות, נדרש טופס הסכמה חתום על ידי שני בני הזוג), והסובלות מבעיות פוריות שהביאו את הרופא המטפל להמליץ על תרומת ביצית. כל תרומות הביצית בארץ מבוצעות על ידי נשים שעומדות בקריטריונים מחמירים לבריאות פיזית ונפשית, והעלות לביצית מתרומה בישראל היא מסובסדת והיא עומדת על סכום של 10,000 ₪ בלבד.

מה קורה כשהאישה אינה זכאית לתרומת ביצית בארץ?

יש נשים שמסיבות שונות מבקשות להיעזר בתרומת ביצית אולם הן אינן עומדות בקריטריונים שנקבעו על ידי משרד הבריאות לתרומת ביצית בארץ. נשים כאלה עשויות להיות נשים שלא עברו את המהלך המקובל של טיפולי פוריות בטרם הן פונות לתרומת ביצית, נשים יחידניות או נשים במערכות יחסים שאינן מאפשרות תרומת ביצית בארץ, ועוד.

במקרים כאלה, ניתן להיעזר בתרומת ביצית בחו"ל. מי שבוחרת להיעזר בתרומת ביצית מחו"ל מגלה מגוון גדול של חבילות ואפשרויות, כמו גם מגוון של מחירים. בבחירת תרומת ביצית בחו"ל ניתן לעיתים קרובות לבחור את מאפייני תורמת הביצית, כמו למשל גילה, המראה שלה, גוון העור שלה, סוג הדם שלה, ההשכלה וכדומה.

העלות של תרומת ביצית בחו"ל עומדת בדרך כלל על 25,000-60,000 ₪, כאשר החבילות המוצעות לתרומת ביצית מחו"ל כוללות בדרך כלל עוד שירותים נוספים, הנה כמה מהשירותים הנפוצים בחבילות תרומת ביצית מחו"ל:

  • ביציות או עוברים בדרך כלל בני עד חמישה – שישה ימים באיכות גבוהה.
  • עוברים טריים או עוברים מוקפאים – על פי התהליך שבוחרת הלקוחה לעבור והמלצות הרופאים המטפלים בה
  • יש מסלולי תרומת ביצית "עד ילד" – מסלול שאינו מוגבל בכמות הביציות לתרומה, בעלות גבוהה יחסית.

חשוב לדעת, כי במכונים פרטיים המציעים ליווי בתרומת ביצית מחו"ל, יש תהליכים המתאימים גם לאימהות יחידניות. הבחירה בתרומת ביצית מתאימה במיוחד למי שמבקשת לאפשר לעצמה להפוך אמא בגיל מבוגר יחסית, והיא אינה מעוניינת לקחת את הסיכון הבריאותי לעובר בשימוש בביצית שלה.

איך בוחרים רופא מקצועי שילווה בתהליך של תרומת ביצית?

לאורך כל תהליך תרומת הביצית, הרופא המטפל הוא מעורב ומסייע בקבלת ההחלטות בנוגע למאפייני התרומה. לאחר קבלת התרומה, זה יהיה הרופא המומחה בליווי בתהליכים כאלה, שיבצע את תהליך ההתעברות – הכולל בדרך כלל הזרעה בתנאי מבחנה, בשימוש בזרע האב או בתרומת זרע, והחזרת עוברים.

רק רופא מומחה מקצועי ומנוסה בתהליכי תרומת ביצית יוכל להציע ליווי מתאים, הן מבחינה רפואית והן מבחינות נוספות (כמו מבחינה רגשית), כך שהסיכויים לכניסה מהירה להריון מתרומת ביצית יהיו גבוהים. לפיכך, מומלץ לבחור רופא פוריות עתיר ניסיון וידע, שיוכל להציע לא רק את הליווי הרפואי הנדרש אלא גם את הזמינות לעמוד מול מכון תרומת הביצית, לבחור את סוג הביציות שייתרמו ולטפל בנושא ההזרעה והחזרת העוברים בצורה המתאימה ביותר להצלחת התהליך.

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך

התקשרו 072-8798999

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין