/
/
ניתוח אף קוסמטי

מחקר: ניתוח אף יגרום לך להיראות צעירה בשלוש שנים

מתיחות פנים, טיפולי פנים, חומרי מילוי - לא חסרות כיום דרכים שמאפשרות להפחית את סימני ההזדקנות הבלתי נמנעים. אבל יש הליך קוסמטי אחד שרוב האנשים לא חושבים עליו ככזה שיכול לגרום לנשים להיראות צעירות יותר - ניתוח אף! מחקר שבוצע באוניברסיטת UCLA שעשה שימוש בסוג של בינה מלאכותית, מצא כי ניתוח אף קוסמטי עשוי לגרום לאישה להיראות צעירה עד שלוש שנים!

מומחים רלוונטיים

אז אם את רוצה כבר שנים לעשות ניתוח אף ומעולם לא העזת, הנה עוד סיבה לסבצע את השינוי שתמיד רצית - מחקר מצא כי קיים סיכוי שניתוח פלסטי באף יגרום לך לראות צעירה בכשלוש שנים! החוקרים השתמשו בטכנולוגיה חדשנית כדי לחקור תמונות לפני ואחרי של 100 מטופלות, בגילאי 16 עד 72, שכולן עברו ניתוח אף מסיבות קוסמטיות. כעבור 12 שבועות או יותר, נותחו צילומים סטנדרטיים בעזרת הטכנולוגיה, שמעריכה את גילו של אדם על ידי חיתוך הפנים מצילום ואז חילצו את הנתונים בהתאם לחיזוי הגיל באמצעות אלגוריתם.

התוצאות היו דרמטיות עוד יותר בקרב נשים מעל גיל 40, שחלקן נראו צעירות בשבע שנים לאחר ניתוח האף שעשו. עם זאת, מכיוון שגודל המדגם של קבוצת 40 פלוס היה קטן וכלל 25 נשים, החוקרים  טענו כי יש לבצע מחקרים נוספים כדי לאמת את התוצאות הללו. (הגיל החציוני של משתתפי המחקר היה 32).

ניתוח אף כולל ביצוע שינויים מבניים בעצם ובסחוס דרך חתכים קטנים בתוך האף ובמידת הצורך סביב הנחיר, כל זאת בזמן שהמטופל נמצא בהרדמה כללית. הליכי ניתוח אף במחקר זה הותאמו אישית לכל מטופל, כך שיתאים בצורה הטובה ביותר לפנים של האדם. האף אינו מהווה בדרך כלל מוקד לטיפול באנטי אייג'ינג וטיפולים כמו הזרקות למיניהם. עם זאת, כמו תכונות אחרות בגוף, גם האף האנושי, המורכב מרקמה רכה, סחוס ועצם, מתיישן.

ניתוח אף משפיע על המראה שלך

עד כה, אמר ד"ר רוברט דורפמן, המחבר הראשי של המחקר, לא היו עדויות עדכניות מדעיות אובייקטיביות להשפעה המחדשת של ניתוח אף. "טכנולוגיה זו מאפשרת לנו להעריך באופן מדויק את הגיל בצורה אובייקטיבית והוכיחה שהיא מכירה דפוסים ותכונות של הזדקנות מעבר למה שהעין האנושית יכולה לתפוס".

"האף מאבד תמיכה ככל שהוא מזדקן ויכול לקבל מראה בולט יותר או צנום יותר", אמר ד"ר ג'ייסון רוסטאיאן, מחבר בכיר של המחקר ופרופסור בחטיבת כירורגיה פלסטית ושחזורית באוניברסיטת UCLA. האף מושפע גם כאשר תכונות אחרות של הפנים מזדקנות. "כשאנחנו מאבדים שומן בפנים ונפח בלחיים, שהם הבד שעליו יושב האף, האף הופך לבולט יותר". על ידי זיקוק או פיסול האף, לדבריו, ניתן לעדן את המראה הצעיר של כל הפנים. "זה משהו שחשבנו סובייקטיבית במשך עשרות שנים רבות, אך כעת יש לנו עדויות אובייקטיביות שתומכות בכך".

  • המחקר בוצע בניהולו של ד"ר רוברט דורפמן, המחבר הראשי של המחקר ורופא בחטיבת כירורגיה פלסטית ושחזורית בבית הספר לרפואה באוניברסיטת UCLA
  • מקור: www.news-medical.net

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך