/
חדשנות רפואית
/
חוטי אפטוס: הטרנד החדש בתחום מתיחת הפנים

חוטי אפטוס: הטרנד החדש בתחום מתיחת הפנים

עם השנים חל אצל נשים וגברים כאחד תהליך פיזיולוגי טבעי של צניחת הרקמות הרכות באזורים שונים בפנים. זאת כפועל יוצא מהזדקנות הרקמה הרכה והתנוונותה. תהליך זה גורם להפחתה בטונוס (מתח) עור הפנים, ולנפילת רקמת השומן באזורים שמעל הגבות, בסנטר, בצידי הפה ובסמוך לקמטי ההבעה. המראה המתקבל הוא של עור שמוט ומדולדל, בעל חזות עייפה ומבוגרת.
 

בעבר, מי שהיה מעוניין לחדש את עור הפנים ולשוות לו מראה צעיר, נדרש לעבור ניתוח למתיחת פנים. כיום המגמה היא לצמצם ככל הניתן את ההתערבות הכירורגית, דבר המתאפשר בזכות טכנולוגיות חדשות ומתקדמות בתחום. אחת השיטות הנהנות מביקוש הולך וגובר היא שימוש בחוטי אפטוס (Aptos), שבאמצעותם ניתן לעצב את עור הפנים, לפסלו ולהרימו, ללא צורך בביצוע ניתוח. חוטים מיוחדים אלה, שעוביים דקיק, מיוצרים מהחומר פוליפרופילן, ובעזרתם מתאפשרת הרמת הרקמות הרכות של העור בשיטה מהירה, בלתי פולשנית, שאינה מלווה בכאב ומובילה לתוצאות מרשימות המעניקות לעור הפנים מראה טבעי, צעיר ורענן.

להתייעצות עם פלסטיקאי מומחה בשימוש בחוטי אפטוס להרמת פנים - חייגו: 073-7817387

מהם חוטי אפטוס?

השיטה של מתיחת צוואר ופנים באמצעות חוטי אפטוס היא פרי פיתוחו של המנתח הרוסי מרלן סולמאנידזה. במשך השנים השיטה שוכללה ופותחה, וכיום היא מציעה חלופה איכותית למתיחת פנים ללא צורך בהליך ניתוחי אשר כרוך בביצוע חיתוכים בעור ובהרדמה כללית. חוטי אפטוס העשויים כאמור מפוליפרופילן, הם בעלי מבנה משונן (שיניים חדות דו-כיווניות לכל אורכם), אשר מקנה להם אחיזה טובה ברקמת השומן התת-עורי, ומסייע בהרמת הרקמה הנפולה תוך עיצוב מחדש של תווי הפנים. חוטי אפטוס מאושרים לשימוש על ידי מנהל התרופות והמזון האמריקאי, ה-FDA ומשרד הבריאות הישראלי, והם בעלי תו תקן אירופי, EC.

לאלה איברים מתאים הטיפול בחוטי אפטוס?

שיטת הטיפול באמצעות חוטי אפטוס יעילה עבור אזורים שונים בפנים, בהם סנטר, עצמות הלחיים, גבות, צידי הפנים, צוואר ולסת – לרבות עיצוב קו הלסת או הדגשתו, טיפול בעודפי עור ושומן באזור הלסת והעלמת סנטר כפול. כמו כן באמצעות שיטה זו אפשר לתקן א-סימטריה מוּלדת בפנים. לחוטי אפטוס השפעה יעילה ומוכחת על מיצוק עור מדולדל ומקומט. בתוצאה ראשונית ניתן להבחין כבר בסיום הטיפול, ובחלוף כמה שבועות מגיע מראה העור המחודש לשיאו – זאת כאשר החוטים משתלבים ברקמות, מסייעים בייצור חומצה היאלורונית טבעית ובבניית סיבי אלסטין וקולגן חדשים בעור, בזכותם הופך העור גמיש ומוצק יותר, ובעל מראה טבעי ומתוח.  

כיצד מתבצעת מתיחת פנים באמצעות חוטי אפטוס?

במסגרת הטיפול מחדירים באמצעות מחט דקה שני קצוות חוטי אפטוס לשכבת השומן התת-עורי שמתחת לשכבת הדרמיס של העור. לאחר החדרת המחט בעלת המבנה הייחודי, שכבת העור נפרדת לשני חלקים, שכל אחד מהם עובר דרך רקמה תת-עורית. שני חלקי המחט עם החוטים בתוכן הם חזקים, מתעגלים וגמישים –  תכונות המאפשרות לרופא למתוח ולעצב את אזור הפנים המטופל בעומק שכבת העור הרצויה, ולקבע על ידי החוט. לרוב נעשה שימוש בשניים-שלושה חוטים עבור כל אזור, כאשר ישנם כמה סוגים של חוטי אפטוס המותאמים לייעוד הטיפול ולאזור המטופל. 

משך הטיפול הוא בין חצי שעה לשלושת-רבעי שעה, כתלות בכמות אזורי הפנים המטופלים, ואת התוצאות אפשר לראות כבר כעבור שעה מסיום הטיפול. חוטי אפטוס מיוצרים מחומר אשר מתמוסס בעור באופן מלא כעבור כמה חודשים עד שנה, ולכן מומלץ לחזור על הטיפול אחת לתקופה כדי לרענן ולהצעיר את מראה העור. משך השפעת הטיפול משתנה כתלות בגיל המטופל ובאיבר שבו מטפלים. 

מאחר שהטיפול מבוצע תחת הרדמה מקומית הוא אינו מלווה בכאב, לא מצריך חבישה וההחלמה ממנו קלה ומהירה. בסיום הטיפול עשויות להתפתח תופעות לוואי כמו שטפי דם מקומיים החולפים בתוך כמה ימים, או זיהום שאפשר לטפל בו במתן אנטיביוטיקה.

יתרונות הטיפול בחוטי אפטוס

לשיטת הטיפול באמצעות החדרת חוטי אפטוס מיוחסים יתרונות רבים, בהם הרמת פנים עדינה המקנה לעור מראה טבעי; טיפול יעיל עבור הזדקנות העור – הידלדלות ורפיון של העור והיווצרות קמטים; השימוש בחוטי אפטוס אינו פולשני ומתבצע ללא התערבות כירורגית; הטיפול אינו כרוך בכאב; בסיום הטיפול אין צורך בחבישה ולא נותרים סימנים על העור; רמת הבטיחות של השיטה היא גבוהה; ההחלמה והחזרה לשגרה מהירות והתוצאות ניכרות באופן מיידי ונשמרות לאורך זמן ממושך.

להתייעצות עם פלסטיקאי מומחה בשימוש בחוטי אפטוס להרמת פנים - חייגו: 073-7817387