/
/
לעולם אל תתעלמו: 11 סמינים להתקף לב | MIOK

לעולם אל תתעלמו מ-11 תסמינים אלה להתקף לב

אם משהו היה משתבש בפעילות ליבכם, האם הייתם מצליח לזהות זאת? לא לכל בעיות הלב סימני אזהרה ברורים. ישנם תסמינים לבביים שלא מתרחשים בחזה, ולא קל לאבחנם. לכן, רופאים קרדיולוגים מציעים שאם אינכם בטוחים, גשו לבדוק. הדבר נכון במיוחד עבור אנשים הנמנים עם קבוצות סיכון: בני 60 ומעלה, סובלים מעודף משקל או מסוכרת, מכולסטרול גבוה או מלחץ דם גבוה. 

מומחים רלוונטיים

אלה סימנים להתקף לב שצריכים להדליק נורה אדומה:

1. אי נוחות בחזה

בעת התקף לב או כשאחד העורקים נחסם, עשויים להרגיש כאב או לחץ בחזה, זהו התסמין השכיח ביותר. יש המתארים תחושה זו כאילו פיל יושב עליהם. אחרים אומרים שזה כמו צביטה או צריבה. התחושה נמשכת בדרך כלל יותר מכמה דקות, במנוחה או בעת ביצוע פעילות פיזית. אם הכאב קצר מאוד או אם המקום כואב יותר כשנוגעים בו, ככל הנראה לא מדובר בלב. אם אי הנוחות חמורה יותר ואינה חולפת לאחר כמה דקות, יש להתקשר למגן דוד אדום.

חשוב לזכור שהתקף לב יכול להופיע גם ללא כאבים בחזה, במיוחד בקרב נשים.

2. בחילות, קשיי עיכול, צרבת או כאבי בטן

יש אנשים, בעיקר נשים, הסובלים מתופעות כאלה במהלך התקף לב, ועשויים אפילו להקיא. כמובן שזה עלול להיות גם קלקול קיבה, אבל אם מתעוררות תחושות אלה ואתם נמצאים בסיכון לבעיות לב, מומלץ לגשת לרופא לבירור.

3. כאב שמתפשט לזרוע

תסמין קלאסי נוסף להתקף לב הוא כאב שמקרין לצד שמאל של הגוף. ברוב המקרים מקור הכאב הוא בחזה, אבל ישנם אנשים שמרגישים אותו בעיקר בידיים.

4. סחרחורת

סיבות רבות יכולות לגרום לנו לאבד שיווי משקל או להרגיש חולשה לרגע. לפעמים בגלל שקמנו מהר מדי, או שלא הספקנו לאכול או לשתות.  אבל, אם אתם חשים פתאום חוסר יציבות המלווה באי נוחות בחזה או בקוצר נשימה, יש להתקשר לרופא מייד. ייתכן שהסיבה ללחץ שירד היא שהלב לא מסוגל לשאוב כמו שצריך.

5. כאבי גרון או כאבי לסת

כשלעצמם, אינם קשורים ללב. סביר יותר להניח שהם נגרמים עקב הצטננות, דלקת בסינוסים או בעיה בשרירים. אולם אם אתם חשים כאבים או לחץ במרכז החזה שמתפשטים לגרון או ללסת, זה עשוי להיות סימן להתקף לב. במקרה זה יש לחייג באופן מיידי למגן דוד אדום.

6. תחושה שאתה מתעייפים בקלות

אם אתם מרגישים מותשים אחרי שביצעתם משהו שבעבר לא הייתה לכם בעיה לעשותו, כמו לעלות במדרגות או לסחוב מצרכים, קבעו פגישה עם הרופא שלכם. תשישות קיצונית או חולשה בלתי מוסברת, שנמשכות לפעמים כמה ימים, עשויות להיות תסמין של מחלות לב, במיוחד בקרב נשים. שינוי מסוג זה עלול להיות קריטי יותר מכאב חולף.

7. נחירות

נחירה קלה בזמן תנומה היא דבר נורמלי. אבל, נחירות חזקות, שנשמעות כמו השתנקות או חנק, יכולות להיות סימן לדום נשימה בשינה. זהו מצב שבו האדם הישן מפסיק לנשום לרגעים קצרים כמה פעמים בלילה. הדבר מגביר את הלחץ על הלב. 

כדי לאבחן אם אתם סובלים מהתופעה, הרופא יפנה אתכם למעבדת שינה. אם יתגלה שיש לכם דום נשימה בשינה, ייתכן שתזדקקו למכונת CPAP המסייעת לתהליך הנשימה בזמן השינה.

8. הזעה

התפרצות זיעה קרה ללא סיבה ברורה עשויה לאותת על התקף לב. אם זה קורה בלוויית אחד מהתסמינים האחרים, התקשרו למגן דוד אדום או הגיעו מייד לבית החולים בליווי אדם נוסף – אל תנסו לנהוג בעצמכם.

9. שיעול בלתי פוסק

לרוב אינו תסמין לבעיות לב. אך אם אתם סובלים ממחלת לב או נמצאים בקבוצת סיכון, שיעול ממושך המייצר ריר לבן או ורוד, עשוי להיות סימן לאי-ספיקת לב. זה קורה כשהלב לא יכול לעמוד בדרישות הגוף, וגורם לדם לדלוף חזרה לריאות.

10. נפיחות ברגליים ובקרסוליים 

עשויה להיות סימן לכך שהלב לא מזרים דם בצורה יעילה. כשהלב לא יכול לשאוב מספיק מהר, הדם "חוזר לאחור" בוורידים וגורם לנפיחות. אי-ספיקת לב יכולה גם להקשות על הכליות להסיר עודף מים ונתרן מהגוף, מה שעלול להוביל לנפיחות.

11. פעימות בלתי סדירות

אם ליבכם פועם במהירות כשאתם עצבניים או נרגשים, מדלג על פעימה או מוסיף פעימה מדי פעם, אלה מצבים נורמליים. אבל, אם אתם מרגישים כאילו ליבכם פועם "מחוץ לזמן" יותר מכמה שניות, והדבר מתרחש לעיתים קרובות, עדכנו את הרופא שלכם. ברוב המקרים זה נגרם עקב צריכת יתר של קופאין או שינה בלתי מספקת, אך לעיתים הדבר יכול לאותת על מצב של "פרפור פרוזדורים", המצריך טיפול.

שדה חובה
יש להזין מייל תקין
יש להזין טלפון תקין
שדה חובה
שדה חובה
יש להזין טלפון תקין

לתיאום תור התקשרו עכשיו

התקשרו 073-7842607

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין