/
חדשנות רפואית
/
כמה עולה ניתוח אף?

כמה עולה ניתוח אף?

אין מחיר קבוע לניתוח אף, עלות ההליך הכירורגי והליווי שלאחריו תלויה במאפיינים שונים של כל מטופל. מכיוון שלכל אחד מאתנו פנים ייחודיות, ומכיוון שהאף הוא איבר שיש לו השפעה גדולה על מראה הפנים, מנתח פלסטי מנוסה יודע לערוך תכנית ניתוח אף שתתאים באופן אישי לתווי הפנים של כל מטופל, כמו גם לדרך הטובה ביותר להשיג את המראה שהמטופל מעוניין בו. לעיתים קרובות מבנה האף הופך את ההליך הכירורגי למורכב יחסית, פעמים אחרות נדרש רק תיקון קטן כגון שינוי זווית החוטם, הצרה או הרחבת חניכיים וכיוצא באלה.

ניתוח אף יכול להיות הליך כירורגי פשוט שאורך פחות משעה או ניתוח מרוכב יותר בן כמה שעות במהלכו נערכים שינויים במבנה עצמות האף. מי ששוקלים לעבור ניתוח אף ולהעניק לעצמם מראה פנים משופר חוששים לעיתים שמחיר ההליך יהיה גבוה יותר מן העלות הבאה בחשבון מבחינתם. חשוב לדעת שייתכן מאוד שניתוח אף במקרה שלכם יעלה הרבה פחות מכפי שאתם עשויים להניח. בסקרה קצרה זו תמצאו פירוט מרכיבים המשפיעים על עלות ניתוח אף וסדרי גודל של מחירים בהתאם למורכבות  ההליך.

הגורמים שמשפיעים על עלות ניתוח אף

את הגורמים המשפיעים על מחיר של ניתוח אף ניתן לחלק לשתי קבוצות. הראשונה קשורה למרכז הרפואי בו תבחרו לעבור את ההליך הכירורגי ובקבוצה השנייה גורמים הקשורים למורכבות הניתוח במקרה שלכם. 

ברוב המרפאות הפרטיות לכירורגיה פלסטית מבוצעים גם ניתוחי אף. למעשה, ניתוח אף הוא אחד המבוקשים ביותר מבין הניתוחים הקוסמטיים שניתן לעבור כיום. אך טבעי הוא שישנן מרפאות הנחשבות איכותיות ויוקרתיות במיוחד ומרפאות אחרות שהמוניטין שלהן מפואר פחות. הבדלים כאלה בין המרפאות מתבטאים גם במחירים שהן גובות מן המטופלים. חשוב לדעת שמוניטין מרשים לבדו אינו מבטיח תוצאות מעולות. בהחלט ייתכן שבמרפאה עם מחירים נוחים ניתן לעבור ניתוח אף איכותי לא פחות מאשר במרפאה הנחשבת מן המובילות בתחום.

האם ניתוח אף הוא תמיד ניתוח הוא אסתטי בלבד?

אחת השאלות שהתשובה להן משפיעה מאוד על עלות ניתוח אף היא האם הניתוח הוא קוסמטי גרידא או שההליך יכלול גם התערבות כירורגית המבוצעת לשם תיקון ליקוי כזה או אחר במבנה האף, ליקוי שיש לו משמעות בריאותית. ניתוחי אף המשרתים צרכים רפואיים וקוסמטיים גם יחד נוטים להיות מורכבים יותר מניתוחים שמבוצעים לצרכים קוסמטיים בלבד. מסיבה זו ניתוחים כאלה יהיו יקרים יותר אם משלמים את מלוא המחיר מכיסנו. 

ליקוי נפוץ במבנה האף הוא עיוות במחיצת האף (ה"קיר" הסחוסי המפריד נחיר שמאל מנחיר ימין). חשוב לדעת שניתוח לתיקון עיוות במחיצת האף עשוי להיות כלול בסל הבריאות ו/או בפוליסת ביטוח בריאות משלים. כאשר המצב הוא אכן כזה, ניתן פעמים רבות לשלב את ההליך הכירורגי הנחוץ משיקולים בריאותיים עם התערבות נוספת שנועדה לצרכים קוסמטיים בלבד. 

עלויות אופייניות של ניתוח אף

כאמור, כל ניתוח אף הוא ייחודי ולכן מרכזים רפואיים פרטיים בהם מבוצעים ניתוחים כאלה אינם קובעים מחירון לסוגים שונים של ניתוחי אף. חשוב לקבל חוות דעת מן המרפאות ביניהן אנו מעוניינים לבחור, עלות הניתוח תצוין אף היא. בבואנו להחליט באיזה מרכז רפואי נעבור את הניתוח יש לקחת בחשבון מכלול של שיקולים כאשר הסכום שנשלם הוא רק אחד מהם. 

כדי לספק סדר גודל בלבד, אספנו עבורכם עלויות אופייניות לניתוחי אף. ניתוחי אף פשוטים, כאלה המבוצעים לצרכים אסטטיים בלבד ושהיקף ההתערבות הכירורגית הנדרשת בהם היא קטנה יחסית, עשויים לעלות בין 4,000 ל-6,000 שקלים. מחיר ניתוחי אף מורכבים יותר, כגון כאלה בהם מבוצעים תיקונים במבנה העצמות, עשוי להאמיר עד כדי 15,000 שקלים ואף יותר.