/
/
רופא א.א.ג או מנתח פלסטי

?רופא א.א.ג או מנתח פלסטי - אצל מי הכי כדאי לעשות ניתוח אף

לאף יש תפקיד חשוב לשחק במראה הכללי של הפנים שלכם. הוא מסוגל להחמיא, לשפר או להגדיר את מבנה הפנים או לחילופין, למשוך תשומת לב מיותרת. השינוי הקטן ביותר לצורה או למראה האף עשוי להסתכם באפקט יפיפה ומחמיא במיוחד. עם הגישה הקוסמטית הנכונה לניתוח, כמו ניתוח אף (ידוע גם כ"ניתוח לעיצוב האף" באנגלית: rhinoplasty) ניתן להשיג את האפקט הזה. 

מומחים רלוונטיים

מרבית האנשים מאמינים כי כדי לעבור ניתוח אף מוצלח, מומלץ למצוא מנתח פלסטי פופולארי ובעל שם ידוע. רוב האנשים לא יעלו על דעתם שניתוח אף יכול להתבצע על ידי רופא אף אוזן גרון. למה? מפני שרופא אא"ג נתפס כרופא שבודק אתכם כשכואב לכם הגרון או האוזניים, לא כמנתח מוסמך שיכול להפיק תותר קוסמטי יפה. אבל כאן נמצאת הטעות שלכם והמאמר הבא יעזור לכן להבין מדוע מומחה אף אוזן גרון עשוי להיות האופציה הטובה יותר שתוכלו לבחור בה

מה זה ניתוח אף?

ניתוח אף מעניק לאף צורה חדשה באמצעות שינוי הגודל ו/או הצורה שלו. הניתוח עשוי לשפר את הצורה הכללית, האורך, הרוחב או הזווית של האף או שהוא מסוגל לתקן אסימטריה ולהסיר אלמנטים לא רצויים כגון גושים, חריצים או עיוותים אחרים על פני המטופל. תלוי במקרים השונים, ההליך עשוי לשנות את האף באמצעות הסרת סחוס, עצמות או רקמות, או להרחיב את האסתטיקה הטבעית של המטופל באמצעות חומרים סינתטיים או אורגניים. רוב האנשים מאמינים שמנתח קוסמטי כללי יכול לבצע ניתוח אף. מה שמפתיע את אותם אנשים היא העובדה שרופא אף אוזן גרון שמתמחה בניתוחי פנים קוסמטיים, הוא למעשה הרבה יותר מוכשר למשימה.

מי הוא מומחה אף אוזן גרון (אא"ג)?

מומחה אף אוזן גרון מתמחה באבחון וטיפול מצבים ומחלות הקשורות לאוזניים, לאף ולגרון. מומחה אא"ג יכול לבצע טיפולים תרופתיים והליכים כירורגיים כאחד, לא רק באותם 3 אזורים בגוף אלא גם במבנים הקשורים לאותם אזורים בראש ובצוואר. אחד מאותם הליכים הוא ניתוח אף.

עכשיו, בואו נגלה יחד מדוע מומחה אף אוזן גרון הוא האפשרות הטובה ביותר לביצוע ניתוח אף.

ההכשרה הנכונה

מומחה אף אוזן גרון עובר שנים של לימודים לקבלת תואר ראשון ושני, לפני שהוא בכלל יכול להגיש בקשה לקבלת התעודה. לאחר מכן עליו לעבור בחינה לפני שיותר לו לעבוד במקצוע שלו. רק אז מומחה אא"ג מתחיל להתרכז בתת-התמחות, כגון שחזור פנים וניתוחים פלסטיים. בנוסף, עליו לעבור הכשרה מקיפה על מנת להתכונן לניתוחים פונקציונאליים, משקמים וקוסמטיים לפנים, צוואר ואוזניים.

אפשר להגיד שהכשרתו של מומחה אף אוזן גרון סובבת סביב אותם חלקים בגוף, מה שהופך אותו למומחה בתחומו ולאחד הרופאים שמכירים הכי טוב את אותם חלקי גוף. כחלק מההכשרה המקיפה, רופא אף אוזן גרון מקבל הרבה מאוד ידע על אזור האף.

ניתוח אף אצל רופא א.א.ג

הידע הנכון

הניסיון, הרקע, ההכשרה וההשכלה שמומחי אף אוזן גרון רוכשים עם הזמן הופכים אותם למומחים הרפואיים המתאימים ביותר לביצוע ניתוחי אף. למומחה אף אוזן גרון יש את הבנה מעמיקה של מבנה הפנים וכיצד גורמים מסוימים, כגון גנטיקה, תזונה, סגנון חיים, גיל ומגדר יכולים לשחק תפקיד במראה של האדם. מומחה אא"ג יכול להשתמש בידע מהגורמים האלה כדי ליצור את התנאים האידיאליים כדי שהמטופל יראה במיטבו.

כמו שאומר: ידע הוא כוח. ובמקרה שלנו, ידע הוא חשוב במיוחד לביצוע ניתוח אף אפקטיבי ואסתטי. אז אם אתם מחפשים מנתח שמכיר את האף מבפנים החוצה – מומחה אף אוזן גרון הוא הרופא שאתם רוצים שיתעסק עם האף שלכם.

המומחיות הנכונה

עם ניתוחי אף, אין מידה אחת שמתאימה לכולם. כל מטופל הוא מיוחד, כך שמומחה אף אוזן גרון חייב לבחור את החומרים, הכלים והטכניקות הטובים ביותר עבור המבנה הייחודי של המטופל. רמה זו של מיומנות תורמת לקבלת תוצאה משביעת רצון המשלבת פונקציונאליות ואסתטיקה, אשר מוציאות את היופי הפנימי של כל אחת ואחד.

המנתח הנכון

לא כל מומחה א.א.ג מסוגל לבצע ניתוחי אף באופן שגרתי. חלק מהמומחים מתרכזים בטיפול מצבים רפואיים ומחלות ולא בהכרח בעלי הניסיון הדרוש לבצע בהצלחה ניתוח אף. על המטופל להתייעץ עם מומחה אף אוזן גרון שיש לו את הרקע, הניסיון ואת ההכשרה הדרושים לביצוע ניתוח אף – במיוחד אם מדובר בניתוח תיקון, בו הרופא חייב להיות עם שפע של ניסיון כדי להשיג את התוצאה הרצויה. 

לכן, בעוד מומחה א.א.ג עשוי להיות האדם האידיאלי לביצוע ניתוח אף, חשוב אף יותר למצוא רופא עם התעודות וההמלצות הנחוצות. אתם יכולים לקרוא ביקורות באינטרנט או לשוחח עם חברים וקרובי משפחה כדי להגיע לרופא המוכשר והמתאים ביותר לביצוע ניתוח האף שלכם

הידעתם? יש 2 גישות לניתוח אף

  • גישה תוך-אפית - בגישה זו נעשה חתך כירורגי בתוך הנחיריים, אשר לא יוצר צלקת נראית לעין – יתרון משמעותי, אבל מגיע עם החסרונות והמגבלות שלו, כמו לדוגמה טווח הראייה שאינו מושלם.
  • גישה חוץ-אפית - מומחה אף אוזן גרון מבצע חיתוך גשר, כדי לחבר את החתכים בנחיר השמאלי והימני. גישה פתוחה זו מאפשרת הפרעה מינימלית של סחוס האף ורוב הרכיבים הבודדים של שלד האף יכולים להישאר ללא מפריע. גישה זו עשויה לגרום לצלקת חיצונית, אך היא גם עשויה להיות אפקטיבית, מגוונת ומדויקת יותר, היות ולמנתח יש טווח ראייה רחב של 100% בעוד הוא מבצע את ההליך.

לסיכום

למרות שרוב האנשים מאמנים שמנתח פלסטי יבצע את ניתוח האף שלהם באופן המוצלח ביותר, יש למעשה רופאי אף אוזן גרון עם מיומנויות, ידע והכשרה שעולים על אלו של המנתח הפלסטי, אשר מסוגלים לספק לכם תוצאה טובה בהרבה. 

אז אם החלטתם שהגיע הזמן לניתוח האף שאתם חושבים עליו כבר כל כך הרבה זמן, אנחנו ממליצים בחום לא ללכת ישר על מנתח פלסטי כמו שאולי הסובבים אתכם ימליצו, אלא למצוא מומחה אף אוזן גרון שמבצע ניתוחים מסוג זה ולהניח בבטחה את אפכם בידיו המיומנות.

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך