/
/
שתלים דנטליים

שתלים דנטליים: 7 עובדות שכדאי לדעת

עולם רפואת השיניים התפתח מאוד בעשור האחרון. בעוד רק לפני שני דורות, מי שאיבדו חלק מהשיניים שלהם (או את כולן) נאלצו להתמודד עם "שיניים תותבות" שהיו מחכות להם בכוס שליד המיטה בשעות הלילה, לעיתים מכאיבות ומשפשפות את עור הלסתות והחניכיים העדין וגם לא לגמרי מעניקות את אותו מראה טבעי – היום, ניתן להתקין שתלי שיניים שנראים, מתפקדים ומרגישים כמו "הדבר האמיתי".

אספנו עבורכם שבע עובדות מסקרנות על השתלת שיניים שיעזרו לכם לבחור, אם זה בשבילכם ומה המשמעות של השתלת שיניים

מומחים רלוונטיים

1. שתלים דנטאליים הם פונקציונאליים ממש כמו השיניים הביולוגיות

יש שיגידו שהגוף הוא מכונה מופלאה שהיא מושלמת ממש כמו שהיא, ויש בזה הרבה היגיון. לפעמים, לא חייבים "להתערב" באופן מלאכותי במקום שאין חובה לעשות כן. ביחד עם זאת חשוב לדעת, ששיניים שאינן בריאות מזיקות לבריאות, ושהשתלים הדנטאליים משמשים ממש כמו השיניים המקוריות שצמחו באופן טבעי. השיניים שלנו משמשות בתהליך העיכול, בדיבור וגם לצרכים אסתטיים – ואת כל אלה, השתלים הדנטאליים עושים טוב לא פחות מהשיניים המקוריות.

2. שיניים חסרות הן מפגע בריאותי

כאשר השיניים אינן בריאות או כאשר במנשך חסרות שיניים, חשוב לדעת כי מדובר ביותר מאשר רק מפגע אסתטי. שתי בעיות עלולות להתעורר כאשר חסרות לכם שיניים: הבעיה הראשונה היא עיכול לוקה בחסר, כאשר תהליך הלעיסה, שהוא לחלוטין חלק מתהליך העיכול, נפגם באיכותו. הבעיה השנייה היא פגיעות גבוהה יותר של השיניים הסמוכות לאזור שהתרוקן משיניים, עם סיכוי גבוה יותר להתפתחות של עששת, חורים או נזקים לשיניים הבריאות. שתל דנטאלי שימלא את מקום השן החסרה יגן על השיניים הבריאות, ימנע התדרדרות בבריאות השיניים שלכם ויאפשר עיכול בריא ומזין.

3. השתלת שיניים היא פתרון מצויין לטווח ארוך

מחקרים מראים כי השתלות שיניים איכותיות המבוצעות בתהליכי התאמה ותכנון מתקדמים, שומרות על מראה ופונקציונאליות אופטימאליים למשך למעלה מ – 25 שנים. זה אולי זמן טוב להזכיר, כי שתלים דנטאליים אינם מפתחים עששת או חורים בשיניים, בדרך כלל אינם משנים את צבעם ואינם נוטים להיפגע.

4. אבל, גם שתלים דנטליים חשוב לצחצח

על מנת לשמור על בריאות הפה והשיניים, חשוב לצחצח שיניים על פי הנחיות הרופא וגם להשתמש בחוט דנטאלי באופן קבוע – גם באזור השתלים. הסיבה היא שמירה על בריאות החניכיים ומניעה התפתחות של דלקות בחניכיים. במקרה של השתלות דנטאליות, דלקת כרונית בחניכיים עלולה לגרום לנסיגה של החניכיים ולגילוי השתלים.

5. שיעורי ההצלחה של השתלת שיניים הם גבוהים מ-98%

בשנים האחרונות התהליכים, חומרי הגלם והדרכים לתכנון שתלים דנטאליים השתפרו מאוד. אם בעבר היה חשוב לוודא התאמה של מבנה החניכיים והמנשכים של המטופל להשתלת שיניים, פתרונות גמישים ויצירתיים, שתלים חכמים וקטנים ותהליכי התאמה ממוחשבים מאפשרים כיום כמעט לכל מטופל ליהנות מפה מלא שיניים צחורות, בתהליך השתלה יעיל וללא סיבוכים.

6. אפשר לבצע השתלת שיניים ביום אחד

רבים נמנעו בעבר מתהליך השתלת שיניים בשל הביקורים הרבים, התכופים (והכואבים) אצל רופא השיניים בתהליך. היום, ניתן לבצע השתלת שיניים בתהליך התאמה ממוחשבת, ביום אחד – ובהרדמה מלאה. מעל 98% מתהליכי השתלת השיניים מתבצעים בהצלחה מלאה, ללא סיבוכים ועם פונקציונאליות ואסתטיקה מושלמים של המנשכים לאחר תום ההשתלה.

7. ביטוחי בריאות פרטיים מספקים לעיתים כיסוי מלא של תהליך השתלת השיניים

לצד שפע היתרונות, האסתטיים והבריאותיים, של שתלים דנטאליים – נושא המימון של התהליך נותר נושא לא פשוט, ובארץ רפואת השיניים היא בדרך כלל בעלת תג מחיר גבוה במיוחד. המחירים של השתלות שיניים נעים בין 2,000 ל – 4,500 ₪ לשן או בדרך כלל בין 30,000 ל -70,000 ₪ להשתלת שיניים מלאה בשיטות מתקדמות. חשוב לדעת שביטוחי בריאות פרטיים רבים מכסים חלק או אף את כל עלויות השתלת השיניים, כך שאפשר לבחור בפתרון הבריא, האסתטי והפונקציונאלי – מבלי לשלם את המחירים הגבוהים שבצידו.