/
/
החלמה מניתוח פלסטי בפנים

החלמה מניתוח פלסטי בפנים - מה צריך לדעת

עם השנים, העור מאבד את האלסטיות שלו ומראהו הופך פחות גמיש ומבריק, ויותר נוטה לקמטוטים או למראה "נפול". ניתוחים פלסטיים בפנים עשויים להשיב לעור הפנים את המראה הצעיר, הגמיש, המתוח והמבריק שלו, להעלים קמטים וקמטוטים ובאופן כללי, לשוות לפנים מראה צעיר יותר. ביחד עם זאת, ניתוח מתיחת פנים אינה פשוטה, וכדאי להקפיד על הכללים הבסיסיים הנדרשים על מנת לאפשר לגוף החלמה אופטימאלית ומראה פנים מושלם בסוף התהליך. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על תהליך ההחלמה מניתוח מתיחת פנים.

מומחים רלוונטיים

החלמה מניתוח החלמת פנים – ציר הזמנים שאתם יכולים לצפות לו

ניתוח מתיחת פנים מבוצע על ידי "הרמת" עור הפנים ומתיחתו, דרך חתכים זעירים בהיקף הפנים, מתחת לשיער ומאחורי האוזניים. מייד לאחר הניתוח הפנים נראות נפוחות, הן חבושות ואתם רחוקים מאוד מלהתרשם מתוצאות הניתוח לאחר ההחלמה. בשלבים הראשונים שלאחר ניתוח מתיחת פנים, כדאי לנוח, להשתמש במשככי כאבים במידת הצורך, ולהקפיד על הנחיות הרופא בעניינים כמו חבישת הפצע, שימוש בתרופות נוגדות זיהומים ודלקות, מקלחות, וכדומה. חשוב שתאפשרו לעצמכם את המנוחה הנדרשת, כולל הימנעות מנהיגה ומפעולות מאמצות שיפריעו להחלמה. ההמלצות רלוונטיות גם למי שמחלים מניתוח מתיחת צוואר.

כשבוע לאחר הניתוח, רוב הנפיחות והאודם ייעלמו וייתכן שהתחבושות יוסרו. חלק מהמנותחים מתחילים לחזור לשיגרה בשבוע זה, על אף שאתם נמצאים עדיין בשלב ההחלמה. מומלץ להימנע ממאמץ, הרמת משאות כבדים, או חזרה לפעילות גופנית אינטנסיבית – עלייה בלחץ הדם עלול לגרום להתנפחות באזור הניתוח או לדימום.

לקראת סוף השבוע השני, החלק הקשה של ההחלמה יהיה מאחוריכם. אתם כבר לא סובלים מכאבים, הנפיחות ושטפי הדם נעלמו, וכל שנותר לעשות הוא לאפשר לגוף להמשיך באותו תהליך של החלמה ושיפור המצב. המשיכו לשמור על הכללים שקיבלתם מהמרפאה, תוכלו להעריך את תוצאות הניתוח כארבעה חודשים לאחר ההליך.

טיפים להתאוששות מניתוח מתיחת פנים

הטיפ הטוב ביותר שאפשר לספק לכם להחלמה לאחר ניתוח מתיחת פנים, הוא להישמע להוראות הצוות הרפואי בעניין התנהלותכם בשבועות ובחודשים שלאחר ההליך. הצוות הרפואי שליווה מספר רב של מנותחים במצב שלכם בדיוק (כך אנחנו מקווים), יודע בדיוק מה נכון לכם בתקופת ההחלמה ומה יקצר את תהליך ההחלמה ויאפשר את התוצאה האופטימאלית. הנה כמה עצות מקובלות שרופאים בדרך כלל נותנים למנותחי פנים בשלבי ההחלמה:

•    הימנעו מעישון. ההמלצה היא בדרך כלל להימנע מעישון למשך כחודש לפני ההליך ולאחריו. נזקי העשן לעור הם משמעותיים והם יהרסו את תוצאות הניתוח ואת איכות העור שלכם גם הרבה לאחר תום ההחלמה. הימנעו גם מעישון פסיבי שיש לו את אותו פוטנציאל לגרום לנזק למראה עור הפנים שלכם


•    אל תציקו לפנים שלכם. מגרד לכם? משפשף? אתם רגילים בדרך כלל לקלף גלדים מפצעים? הימנעו מהתערבות כזו בתהליך ההחלמה של עור הפנים שלכם. 


•    השתמשו בקוסמטיקה וסבונים רק לפי הנחיות הרופאים - מוצרי ניקוי רבים, גם כאלה המיועדים לניקוי הפנים, הם מייבשים או משפיעים לרעה על עור הפנים שלכם לאחר הניתוח. התייעצו עם הרופא ובררו אילו סוגים של מוצרים קוסמטיים מותרים לשימוש בתהליך ההחלמה והקפידו שלא להעמיס על עור הפנים המחלים שפע מוצרים קוסמטיים שישפיעו על המראה הסופי לאחר תום ההחלמה.


•    הימנעו מלחץ על אזורי החתך - זה כולל חולצות הדוקות הנלבשות מעל הראש, משקפיים או סרטים מונעי זיעה וכדומה. 


•    אל תצבעו את השיער - הצבעים לשיער מכילים כימיקלים שעלולים, בסבירות גבוהה, ליצור גירויים באזורי הניתוח שעדיין מחלימים. בנוסף, השתדלו להימנע מאיפור עד כמה שאפשר.


•    שמרו על תזונה בריאה - מראה העור שלכם מושפע באופן דרמטי מאיכות התזונה שלכם, ואם תבחרו בתזונה בריאה שמכילה סיבים תזונתיים, ויטמינים, מינרלים, חלבונים, פחמימות ושומנים בשיעורים שמתאימים למבנה גוף בריא שלכם – תשפיעו על בריאות העור שלכם ותאפשרו תוצאות אופטימליות למתיחת הפנים. 


•    שמרו על מצב רוח טוב
גם מתח ודאגה משפיעים על בריאות העור. תרגלו מדיטציה, קחו דברים בקלות וסגלו נקודת מבט אופטימית על החיים – זה יעזור לכם לא רק בהחלמה מניתוח הפנים שעברתם ושמירה על עור בריא וקורן, אלא גם על תפקוד טוב של מערכות נוספות בגוף.

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך