/
חדשנות רפואית
/
הגדלת חזה בשומן עצמי

הגדלת חזה בשומן עצמי - לא חובה שתל

ניתוח הגדלת חזה נחשב לאחד הניתוחים הפופולריים והוותיקים ביותר ברפואה הפלסטית. לאחר עשורים רבים בהם השתמשו בעיקר בשתלים, החלה צוברת פופולריות בשנים האחרונות טכניקת הגדלת חזה ללא שתלים באמצעות הזרקת שומן עצמי.

על היתרונות והחסרונות בשיטה זו במאמר שלפניכם.

מהו ניתוח הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי?

הגדלת חזה באמצעות שומן עצמי נעשית על ידי שאיבת שומן מאזורים בגוף בהם יש שומן עודף (כמו למשל בבטן התחתונה, בישבן ובירכיים). לאחר השאיבה עובר השומן הליך מהיר של סינון וניקוי, לאחריו הוא מוזרק לאזור החזה בצורה מבוקרת, כדי להגדיל ולעצב אותו.

שיטה זו מתאימה במיוחד לנשים המעוניינות בהגדלה מתונה של השדיים, או מילוי נפחים שאבדו במהלך ההריונות וההנקות, תוך שמירה על מראה ותחושה טבעיים. כמו כן הניתוח פופולרי גם בקרב נשים המעוניינות להסיר את השתלים הקיימים בגופן מסיבות שונות, אך חוששות ממראה שד "מרוקן" לאחר הסרתם.

במקרים בהם האשה מעוניינת בהגדלה משמעותית יותר, ניתן לבצע הגדלת חזה היברידית המשלבת הגדלה באמצעות שתל קטן או בינוני עם הזרקת שומן עצמי. כך ניתן לבצע הגדלה ניכרת של החזה במראה טבעי יותר, תוך צמצום גודל השתלים והצלקות. 

* במאמר זה נתייחס להגדלה באמצעות הזרקת שומן בלבד, ללא שילוב שתלים.

יתרונות הגדלת חזה באמצעות הזרקת שומן עצמי

  • רקמת השומן העצמי המוזרקת נטמעת כחלק אורגני של הגוף, ולכן תוצאות הניתוח הינן טבעיות יותר - הן מבחינת המראה והן מבחינת התחושה והמגע. הגדלת החזה מתבצעת על ידי הזרקת שומן עצמי הנמצא בגוף ולא על ידי שימוש בחומרים זרים. בשל כך אין סיכון להתפתחות סיבוכים הקשורים לשתלים (כגון קריעת ודליפת השתל, התפתחות התקשות- קופסית, או סרטן מסוג BIA-ALCL). 
  • בניתוח הגדלת חזה בהזרקת שומן עצמי ניתן "לפסל" את החזה בצורה מדוייקת יותר לפרופורציות הגוף ואף לתקן מצבים קלים של חוסר סימטריה. בהגדלת חזה באמצעות שומן צפויות פחות צלקות באזור החזה מאשר בהגדלת חזה עם שתל. באזור התורם של השומן צפויות להיות צלקות קטנות, המתבהרות עם הזמן, ולרוב הן ממוקמות  באזור נסתר כמו מתחת לבגד הים. באזור החזה לא יהיו ברוב המקרים צלקות כלל. 
  • מאחר והשומן המוזרק הינו רקמה חיה ואורגנית של הגוף, אין צורך לעבור ביקורות תקופתיות וניתוח החלפת שתל בעתיד. בנוסף לא צפויה הפרעה לבדיקות שד בהמשך, כגון ממוגרפיה.
  • תועלת כפולה מהניתוח - בנוסף להגדלת חזה נהנת המטופלת גם משאיבת שומן מיותר. 
  • זמן ההחלמה והתאוששות לרוב קצר יותר לעומת ניתוח הגדלת חזה באמצעות שתלים.  

חסרונות הגדלת חזה באמצעות הזרקת שומן עצמי

  • הניתוח אינו אפשרי לביצוע בנשים שאינן בעלות מצבורי שומן עודף בגוף (לא ניתן להשתמש בשומן ממקור חיצוני). 
  • הגדלת נפח החזה באמצעות הזרקת שומן מוגבלת יותר ביחס להגדלה באמצעות שתלים. לכן פרוצדורה זו פחות מתאימה למי שמעוניינת בהגדלת חזה משמעותית יותר.
  • חלק מהשומן העצמי לא ייקלט בגוף, לכן ניתן לראות את התוצאות הסופיות רק לאחר מספר חודשים. במקרים מסויימים, בהם ספיגת השומן הינה משמעותית, ניתן לבצע הזרקת שומן נוספת כדי להשיג את התוצאות הרצויות.
  • הניתוח כולל פרוצדורה כפולה, הגדלת חזה ושאיבת שומן, ולכן העלות שלו היא יקרה יותר לעומת ניתוח עם שתלים. בנוסף חשוב להקפיד על בחירת מנתח פלסטי המכיר היטב את הטכניקה, מיומן בה ובעל תוצאות מוכחות בתחום. 

הגדלת חזה בשומן עצמי מאפשרת הגדלה של עד מידת חזיה אחת, תוך שמירה על מראה ומגע טבעיים וללא החדרת גופים זרים לגוף. שיטה זו צוברת פופולריות הולכת וגדלה ברחבי העולם, הן בשל היתרונות הבריאותיים ביחס להגדלת חזה עם שתלים, והן כחלק ממגמה הולכת וגדלה של חזרה למראה טבעי ולא מעושה. 

יחד עם זאת פרוצדורה זו אינה מתאימה לכל אחת, ולכן חשוב להתייעץ עם מנתח פלסטי מומחה, המכיר היטב את השיטה הזו כמו גם שיטות אחרות, ויוכל להמליץ על טכניקת הניתוח המתאימה ביותר עבורך.

המאמר נכתב על ידי ד"ר נמרוד פרידמן - מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית