/
/
טיפול שיניים בהרדמה מלאה

טיפול שיניים בהרדמה מלאה

בישראל, ההמלצה המקצועית היא לפגוש את רופא השיניים והשיננית שלכם אחת לחצי שנה. בשמירה על שיגרת טיפולים בריאה, רופא השיניים יבחן את השיניים שלכם ויוודא שלא נוצרו מאז הפעם האחרונה שראה אתכם חורים חדשים בשיניים, והשיננית תסיר אבנית מהשיניים ותסייע במניעת עששת וחורים בשיניים. אבל רק מעטים מאיתנו שומרים על שיגרה צפופה כל כך של ביקורים אצל רופא השיניים, ולמעשה, נפוץ שמטופלים חוששים להגיע לבדיקות שגרתיות ואפילו חרדים מטיפולי שיניים. 

בדרך כלל, גם מי שיש להם חשש משמעותי מביקור אצל רופא השיניים, יכולים להתמודד עם טיפול פשוט של מילוי חור בשן או שיננית מידי פעם. אבל מה קורה כאשר הצורך לקבל טיפול שיניים הוא דרמטי יותר, כאשר יש חשד לטיפול שורש או אפילו צורך לבצע עקירת שיניים או השתלת שיניים?

בשנים האחרונות, יותר ויותר מרפאות שיניים מאפשרות לבצע טיפול שיניים בהרדמה מלאה – ולא רק שזה עונה באופן מושלם על הצורך (או המשאלה) של מטופלים שחרדים מאותו הביקור אצל רופא השיניים – אלא שגם, בנוסף לזאת, טיפול השיניים יכול להתבצע באופן אופטימלי, כאשר הלסת משוחררת והמטופל לא יושב מכווץ והיסטרי בכיסא המרפאה. 
 

מומחים רלוונטיים

האם מומלץ לעבור טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

ההמלצה הרפואית הגורפת היא לעבור כמה שפחות טיפולים בהרדמה מלאה, כלומר, לא מומלץ לגשת לרופא השיניים ולעבור מילוי חורים בהרדמה מלאה אחת לשישה חודשים. ביחד עם זאת, מי שלא ידועות עבורו רגישויות מיוחדות לחומרי הרדמה, במקרים בהם טיפול השיניים הוא חודרני או כואב במיוחד או כאשר המטופל נמנע מקבלת טיפול רפואי עקב אותו חשש להגיע למרפאת רופא השיניים – האפשרות להציע טיפול שיניים מיטבי תחת הרדמה היא אפשרות מבורכת. מי שנדרשים לבצע מספר פעולות אצל רופא השיניים, או לבצע תהליכים כואבים במיוחד והם חוששים מהכאב שיתלווה לטיפול – מומלץ שישקלו לפנות למרפאת שיניים שמציעה טיפולי שיניים בהרדמה מלאה.

הדרך הטובה ביותר לבצע טיפולי שיניים בהרדמה – בצעו מספר פעולות מורכבות ביום אחד כמובן, שאם אתם בוחרים לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – מומלץ "לנצל את ההזדמנות" ולאחד את כל טיפולי השיניים הנדרשים לאותה הזדמנות אחת בה הטיפולים יבוצעו בהרדמה. טיפולים כמו עקירת שיניים, טיפולי שורש, מילוי חורים ושיננית, יכולים להתבצע כולם באותו היום ותחת הרדמה מלאה.

נושא חשוב נוסף שכדאי להעלות אותו בהקשר לטיפולי שיניים בהרדמה מלאה, הוא נושא השתלת שיניים שהיום ניתן לבצע בתהליך של יום אחד ובהרדמה מלאה. מי שבוחרים לבצע השתלת שיניים ללא הרדמה מוצאים את עצמם בתהליך שאורך בדרך כלל מספר מפגשים ורמת הכאב בו לעיתים מתוארת כגבוהה. לעומת זאת, מי שמבצעים "השתלת שיניים ביום אחד" ותחת הרדמה מלאה, מרוויחים הליך מהיר יחסית ונטול כאבים, וגם השתלת שיניים אופטימאלית. חשוב לברר עם רופא השיניים שלכם אם אתם מתאימים להשתלת שיניים בהרדמה מלאה וביום אחד.

איך בוחרים מרפאה לטיפולי שיניים בהרדמה מלאה?

מרפאות רבות לטיפולים שיניים מציעות כיום גם טיפולי שיניים בטשטוש או בהרדמה מלאה. בעוד מדובר באפשרות נוחה לחוששים מהביקור אצל רופא השיניים – כשאתם בוחרים את מרפאת השיניים שלכם חשוב להסתמך על נתונים מקצועיים נוספים כמו למשל מחשוב מתקדם בתהליכי השתלת שיניים, צוות מקצועי ומיומן, אבזור חדשני, ותמחור הטיפולים. בנוסף, כדאי לבדוק אם ביטוחי הבריאות הפרטיים משפים את עלות טיפולי השיניים המבוצעים בהרדמה מלאה, על מנת שתוכלו לבחור במרפאה המתאימה לכם ביותר, מבלי לדאוג בנוגע למימון עלויות הטיפולים, שעשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים.

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך