/
מטופלים נחשפים
/
קטרקט בעין

קטרקט בעין: המלצה ממישהי שעברה את זה

הנתונים מראים כי בין 40-60% מהאוכלוסיה לקראת גיל 65 עלולה לסבול מקטרקט בדרגות שונות. מי שהתפתח אצלו קטרקט בעין, סובל מירידה באיכות הראייה, לעיתים קושי באבחון צבעים, פגיעה בראייה בחושך – ועוד. בעבר נחשב הניתוח למורכב יחסית, אך בשנים האחרונות הטכנולוגיה מאפשרת ניתוח קטרקט מהיר עם החלמה מהירה ומעל 98% הצלחה.

ר' בחרה לשתף אתכם בקצת טיפים על ניתוח קטרקט, במידה ואתם מתלבטים או חוששים מהפרוצדורה.

 

קודם כל חשוב לדעת שמדובר בניתוח פשוט וקל, שנעשה במסגרת ניתוח יומי, כלומר משתחררים הביתה באותו יום ומקפידים על טיפול לפי הוראות הרופא. קטרקט או ירוד בעברית הוא מצב שבו העדשה הופכת מצלולה לחלוטין לעכורה, ושינוי זה פוגע ביכולת העדשה למקד את קרני האור – וגורם להפרעה בראייה.

"לברר ולהחליט לא לדחות"

ר. משתפת שסבלה מירידה בחדות הראייה וכיום, שנתיים לאחר הניתוח ראייתה השתפרה והיא ממליצה לכל מי שסובל מקטרקט לא להסס ולגשת לרופא. הטיפ שהיא נותנת לכל אחד הוא: לברר ולהחליט לא לדחות, כדי שהמצב לא יחמיר.

"כדאי להתחשב בהמלצות של אחרים"

לאחר שקיבלה המלצות על ד"ר נדב בלפר ראש יח' קטרקט בסורוקה, החליטה לבצע אצלו את הניתוח והיא שלמה על החלטה זו

 ד"ר נדב בלפר מומחה למחלות וניתוחי עיניים, מבצע ניתוחי קטרקט (ירוד), השתלת עדשות תוך-עיניות, ניתוחי וטיפולי רשתית וניתוחי טראומה. ד"ר בלפר הוא מנתח בכיר במרכז הרפואי 'שבע עיניים' בבאר שבע, מנהל שירות ניתוחי קטרקט ומנתח בכיר במרכז הרפואי 'סורוקה', רופא עצמאי ומנתח בקופת החולים 'לאומית'.

"הניתוח השפיע עלי לטובה"

מבחינת ההחלמה היא מציינת שהיא לא הזדקקה לתקופה החלמה ארוכה ולא סבלה מתופעות וכאבים כלשהם. היא הקפידה להיצמד להוראות הרופא בדבר הטיפול בעין לאחר הניתוח ומסכמת את הנושא כתהליך שהשפיע עליה לטובה.

בנוסף, היא מציעה שתהיו סבלניים בכל מה שקשור לניתוח, להמתנה ולתהליך ההחלמה ממנו.

הכותבת: ר. בת 68 מצב בריאותי טוב, גרושה, פנסיונרית עובדת יומיים בשבוע

רוצה לקרוא עוד על ניתוחי עיניים נפוצים?

 

 

 

 

מילה ממערכת MIOK: המידע במאמר זה התקבל על ידי מטופלת אמיתית על מנת לתת לגולשים באתר MIOK אפשרות לשמוע אנשים כמוהם שביצעו פרוצדורות רפואיות שונות. נשמח אם תכתבו לנו גם אתם על החוויה שלכם כולל המלצות וטיפים על ניתוחים, טיפולים ורופאים, בשאלון הבא: docs.google.com/forms