/
/
שתלי סיליקון

שתלי סיליקון: מה כדאי לדעת עליהם?

עולם ההליכים האסתטיים מאפשר לנשים לשנות את גודל ומראה החזה שלהן לחלוטין, וזה כולל הרמת חזה, הגדלת חזה, הקטנת חזה ועיצובו מחדש. אם השנים, ההריונות, הלידות, השינויים במשקל והגיל עשו את שלהם, אם מאז ומעולם החלום היה להתהדר בשדיים גדולים וזקופים – היום קל מתמיד להגשים את החלום, לעצב מחדש את השדיים ולקבל מראה זקוף וצעיר, ויותר ויותר נשים ברחבי העולם בוחרות לעשות כן, ולא להסתפק במראה החזה בו חנן אותן האל. 

מומחים רלוונטיים

הגדלת חזה היא פרוצדורה אפשרית גם באמצעות שומן עצמוני, אבל מי שמבקשת להשיג הרמת חזה ו/או הגדלת חזה משמעותית (הגדלת חזה באמצעות שומן עצמוני אינה משפיעה בדרך כלל על עיצוב החזה והיא מספק הגדלה מינורית בלבד, בדרך כלל מבלי להחליף את מידת החזיה אפילו) – תתוודע בדרך כלל אל עולם שתלי הסיליקון. סוג השתל, צורת השתל והמבנה שלו משתנים, על פי מאפייני החזה, הצורה המבוקשת שלו ומשתנים נוספים. 

אילו סוגים של שתלי סיליקון ישנם?

עולם ההליכים האסתטיים מאפשר שינויים משמעותיים של עיצוב החזה, חלק מהשינוי נובע מבחירת שתלי הסיליקון להליך. אפשר לחלק את עולם שתלי הסיליקון לפי שלושה משתנים: צורת השתל, מרקם השתל וסוג המעטפת שלו. בכל סוג של שתל סיליקון, ניתן כמובן להשיג שתלים בכל מידה. 

צורת שתלי הסיליקון

שלוש צורות אופייניות לשתלי סיליקון בהגדלת חזה: שתלים עגולים, שתלים אנטומיים ושתלים בצורת קונוס. הבחירה בצורת השתל תלויה גם במראה השד הנוכחי ובמראה המבוקש, וגם בשיטת הניתוח ומיקום החדרת השתל. בדרך כלל נעשה שימוש בשתלים אנטומיים, המגיעים בצורת טיפה, עם קצה עליון צר ודק ובסיס תחתון עגול.

מרקם שתלי הסיליקון

ניתן להשיג שתלי סיליקון להגדלת חזה בעלי מילוי רך ונוזלי. הוצאה פחות משפיעה על עיצוב החזה אולם מקנה תחושה טבעית יותר לחזה. לעומת זאת, ניתן לבחור בשתלי סיליקון במילוי ג'ל מוצק שהוא כמעט קשיח. שתלים אלה מאפשרים הגדלת חזה והרמת חזה גם יחד, אולם תחושת החזה יותר נוקשה ופחות טבעית.  עיצוב החזה המתקבל בשימוש בשתלים במרקם ג'ל מוצק נשמר לאורך זמן רב יותר ושומר על צורת החזה המעוצבת גם במנחים מאתגרים יותר כמו שכיבה. 

מעטפת שתל הסיליקון

יש שתלי סיליקון שמגיעים עם מעטפת מחוספסת. המעטפת המחוספסת מונעת תזוזה של השתל ומקושרת להפחתה בסיכון להיווצרות התקשויות או "קפסולות", היווצרות רקמה צלקתית מסביב לשתל. מאידך, שתלים בעלי מרקם מחוספס קשורים בשיעורים נמוכים מאוד להיווצרות לימפומה. כיום כמעט ולא משתמשים בשתלים חלקים, והשתלים המועדפים הם בעלי חספוס עדין או חספוס גס. 

האיכות של שתלי סיליקון

יצרנים רבים מתחרים על הלקוחות בשוק השוקק ש לניתוחי הגדלת חזה, וישנם סוגים, מרקמים, עיצובים ואיכויות רבים ושונים לשתלי הסיליקון שנעשה בהם שימוש. הבחירה בסוג, במרקם, בצורה ובגודל השתל תלויה בבחירת המטופלת והרופא המטפל גם יחד: ייתכן שהמטופלת מבקשת הגדלת חזה לגודל פחות מומלץ, שמומלץ עבורה שימוש בשתל מסוג כזה או אחר, שמראה החזה נפול במיוחד ועל כן יומלץ לה על שתלים במילוי ג'ל מוצק, ועוד. חשוב במיוחד בבחירה של שתלי הסיליקון שישמשו בניתוח הגדלת חזה, עם או בלי הרמת חזה, לדעת בוודאות שהרופא שנבחר הוא איכותי ומקצועי ושהוא מקפיד על שתלי סיליקון איכותיים שעומדים בתווי התקן המחמירים ביותר בארץ או בחו"ל. 

לאחרונה מתפרסמים עוד ועוד דיווחים שמוצאים קשר בין ניתוחי הגדלת חזה באמצעות שתלים לפתולוגיות ומחלות שונות. על כן, חשוב לבחור שתלים איכותיים וגם להקפיד על מעקב אחר מצב השתלים לאחר ניתוח הגדלת חזה, על מנת לזהות צורך להחליף שתל או להוציאו מבעוד מועד.

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך