/
/
ניתוח להסרת עודפי עור

?ניתוח להסרת עודפי עור: למי זה מתאים ומתי כדאי

בעולם כמעט שני מיליארד איש סובלים מהשמנת יתר חולנית, עם מדד מסת גוף גבוה מ-25 (השמנת יתר) או אפילו מ -30 (השמנת יתר חולנית). מי שמצליחים לנצח את נתוני המגיפה ולהסיר קילוגרמים עודפים ממשקלם – מרגישים בוודאי נפלא, אולם אז הם מוצאים את עצמם מתמודדים עם בעיה אסתטית מטרידה לא פחות: עודפי עור רפוי כתוצאה מהצרת ההיקפים

מומחים רלוונטיים

מי שכבר עמדו בהצלחה במאמץ המשמעותי של הפחתה במשקל, בין אם על ידי ניתוח בריאטרי או בין אם על ידי שינוי באורח החיים, האכילה והפעילות הגופנית – ראוי שישקלו התערבות כירורגית שתאפשר מראה מושלם של מידות הגוף החדשות שלהם, מפני שאין דרך "טבעית" או שמרנית להיפטר מעודפי עור שנגרמו כתוצאה מירידה משמעותית במשקל.

הניתוח להסרת עודפי עור הופך שכיח יותר ויותר, בארץ ובעולם, עם ההצלחות של ניתוחים בריאטרים המביאים להשלת קילוגרמים דרמטית. ניתן להסיר עודפי עור במיקומים בעייתיים שונים בגוף, והתוצאה בדרך כלל מתוחה, רעננה, וגם נשמרת לאורך זמן. כל מה שצריך לדעת על ניתוח הסרת עודפי עור – לפניכם.

למי ומתי חשוב לשקול ניתוח להסרת עודפי עור?

עודפי עור עלולים להצטר כתוצאה מהגיל, שימוש בתרופות שמשפיעות על קצב הזדקנות העור וייצור סיבי הקולגן השומרים על גמישותו, חשיפה מרובה לשמש, ועוד. אבל מי שבעיקר חשופים למפגע האסתטי של עודפי עור הם כמובן מי שהשילו ממשקלם בשיעור כזה שהותיר עודפי עור. האזורים השכיחים לניתוחי הסרת עור הם, אולי במפתיע, מרובים: זה יכול להיות בבטן, בישבנים, במותניים ובאגן, בירכיים, בזרועות, ואפילו בפנים. בדרך כלל, אפשר לאחד מספר אזורים המיועדים לניתוח הסרת עור להליך אחד בהרדמה כללית. 

חשוב לדעת, שניתוח להסרת עודפי עור אינו מתאים למי שהם צעירים (מתחת לגיל 18 בדרך כלל), או למי שהחודשים האחרונים מצביעים על אי יציבות במשקלם, עם עוד עליות או ירידות צפויות במשקל בעתיד. רק לאחר שהושג משקל היעד, ויש כוונה לשמור על איזון במשקל הגוף – נכון לשקול ניתוח להסרת עודפי עור. 

הסוגים השונים של ניתוחים להסרת עודפי עור

כמובן שהניתוח ה"מפורסם" ביותר של הסרת עודפי עור הוא ניתוח מתיחת בטן. הבטן נוטה להיות אזור שכיח לעודפי שומן ולאחר דיאטה או ניתוח בריאטרי, הצרת ההיקפים מותירה את מי שהשיל ממשקלו עם עודפי עור באזור. ניתוח מתיחת בטן כולל הסרת עודפי עור, מיקום מחדש של הטבור במידת הצורך, ומתיחה מחדש של העור לקבלת בטן שטוחה, צעירה ואסתטית. 

ניתוחים שכיחים נוספים להסרת עור לאחר ירידה במשקל הם:

  • ניתוח עיצוב זרועות: להסרת עודפי עור באזור התחתון של הזרועות ומתיחת העור מסביב, משולב לעיתים עם ניתוח שאיבת שומן קלה באזור
  • ניתוח להסרת עודפי עור בירכיים: הליך שמתאים גם לאחר ירידה מאסיבית במשקל וגם לאחר התדלדלות טבעית של העור עם השנים
  • ניתוח הסרת עודפי עור מהישבן: הליך אסתטי שמבוצע בדרך כלל בשילוב עם עיצוב הישבן (הקטנה, הגדלה או הרמה של הישבן)
  • ניתוח הסרת עודפי עור בחזה: בדרך כלל משולב עם הגדלת חזה או הרמת חזה ועיצובו מחדש
  • ניתוח להסרת עודפי עור בצוואר או בפנים (מה שנקרא פעם "מתיחת פנים")

איך בוחרים את המקום לביצוע ניתוח להסרת עודפי עור, וכמה זה צפוי לעלות?

כמו בכל הליך אסתטי וכירורגי אחר, גם בניתוח להסרת עודפי עור, המפתח להצלחת ההליך, מיעוט בסיבוכים ותוצאות משביעות רצון – טמון בבחירת המסגרת הרפואית והצוות המקצועי שיבצע את הניתוח. בחירה של מסגרת רפואית המצויידת באבזור חדיש שמשפיע על איכות ההליך, שמלווה את המטופל החל משלבי בחירת ההליך שיעבור וכלה בהחלמה מלאה, ושיש לה ניסיון וידע מספקים בביצוע הליכים דומים – תבטיח תוצאות אופטימאליות. 

המחירים של ניתוח להסרת עור נעים בדרך כלל בין 6,000 ל – 12,000 ₪ להליך יחיד, והמחירים משתנים לא רק בין מרפאה אחד לאחרת אלא גם על פי מאפייני המטופל, כמות עודפי העור והמצב הבריאותי שלו. כמובן ששילוב מספר הליכים חוסך כסף ביחס לביצוע כל ההליכים בנפרד, אולם מוסיף למחיר הכולל של ההליך הבודד שתעברו.