/
/
עשיתי ממוגרפיה

עשיתי ממוגרפיה והשד לא נורא כל כך

פעם בשנה כולם מדברים על חודש המודעות לסרטן השד, בדרך כלל אני מתעלמת. מינימום בדיקות רפואיות מאפשרות לי להתנהל בעולם בבטחה ובנוחות. אבל מה לעשות שאני אשה ולמרות השנאה לבדיקות אני מקפידה להיבדק אחת לשנה אצל גניקולוגית ולשמוע שהכל בסדר. השנה, אחרי שדחיתי את הבדיקה הזו למשך שנה שלמה, החלטתי לנסות שוב לקבוע תור לממוגרפיה.

ואני לא יודעת למה, אולי הקורונה או חודש המודעות, קבעו לי תור ממש מהיום למחר! לא היה לי אף תירוץ לא ללכת, התור היה בשבע בערב, כך שלא יכולתי להתלונן שזה פוגע לי בעבודה או משהו...

מומחים רלוונטיים

"לעומת החיים עצמם וחמש הדקות של המבוכה זה היה שווה"

אז לפני שהלכתי לבדיקת ממוגרפיה קראתי קצת והבנתי שיש הנחיות לפני הבדיקה, כמו למשל לא להשתמש בדאודורנט עם אלומיניום שעלול להקשות על הפיענוח של הבדיקה. בנוסף, הורדתי מראש את כל התכשיטים, כדי שכלום לא יסרבל לי את הבדיקה וכמובן שהייתי לחוצה ממש. הגעתי למרפאה שכולה נשים וזה כבר הרגיע אותי. הן היו מאוד נחמדות ושאלו אותי כמה שאלות ואז המתנתי מחוץ לחדר הבדיקה.

תוך כמה דקות הגיעה הטכנאית והכניסה אותי לחדר, שבו היה גם תא הלבשה קטן שיכולתי להניח שם את כל החפצים שלי ונפרדתי מהחלק העליון וגם מכמות עצומה של בושה שהשארתי שם. זה היה לי מאוד מביך, אבל לעומת החיים עצמם וחמש הדקות של המבוכה זה היה שווה. טכנאית הרנטגן עזרה לי למקם את השד על משטח הבדיקה והנחתה אותי מה לעשות. הבדיקה נעשית בעמידה.

"לשים את החזה בטוסטר"

תמיד הלחיצו אותי שממוגרפיה היא בדיקה כואבת ולכן לא מיהרתי לקבוע תור אליה. ביקשתי הפניה מרופאת המשפחה שלי ומייד קבעתי תור. הייתי בדיוק שבוע אחרי המחזור, אז הגוף שלי כבר חזר לעצמו ולא היו לי רגישויות מיוחדות בחזה. אז נכון, את מניחה את החזה שלך על משטח קריר והטכנאית מקפידה לדחוס את השד למכונה מבלי שתוכלי לזוז ומוודאת שהצילום יצא טוב. זה דומה ללשים את החזה בטוסטר, כלומר יש אפקט של מעיכה ולחץ, אבל לא נורא בכלל. זה יותר הסיטואציה שהלחיצה אותי והמבוכה מלהיות חצי ערומה מול הטכנאית.

אבל כמו שציינתי היא הייתה אשה וגם הייתה חביבה ועדינה, אמרתי לה שזו פעם ראשונה שלי והיא נתנה לי קצת הסברים ואחרי האקט של הצילום שמתרחש פעמיים לכל שד, פשוט מיהרתי לצאת החוצה. אחרי זה צריך לחכות כמה דקות לקבל את ה-CD עם הצילומים ואפשר ללכת ולקוות שתוך שבוע התוצאות יהיו טובות.

קצת פרטים טכניים

רק לתזכורת, בדיקת ממוגרפיה היא צילום רנטגן של השדיים, ולצורך כך נלחץ השד למשך כמה שניות על משטח הבדיקה כשהמטרה היא לשטח ככל האפשר את רקמת השד בזמן הצילום.

  • מומלץ לגשת לבדיקת ממוגרפיה כשבוע לאחר הווסת. לא מומלץ לעשות את הבדיקה שבוע לפני הווסת, בגלל רגישות השדיים
  • אם יש סיכוי שאת בהריון כדאי לעדכן את הטכנאית וגם להסביר מדוע הופנית לבדיקה. אם יש לך בדיקות קודמות הביאי אותן איתך.

כמה טיפים ממני

  • כדאי שתגיעי לבדיקה רגועה וחיובית והיא פשוט תעבור מהר
  • אל תחששי מהכאב, הסטרס עלול רק להפריע ולהכאיב יותר
  • קבעי את הבדיקה בזמן שנוח לך
  • נסי להיבדק אצל אישה
  • ככל שגילוי של סרטן שד נעשה בשלב מוקדם יותר, כך סיכויי ההחלמה עולים משמעותית
  • העיקר שתשמרי על עצמך

 

מילה ממערכת MIOK: המידע במאמר זה התקבל על ידי מטופלת אמיתית על מנת לתת לגולשים באתר MIOK אפשרות לשמוע אנשים כמוהם שביצעו פרוצדורות רפואיות שונות. אם גם את/ה מעוניינים לכתוב לנו על החוויה שלכם ולתת המלצות וטיפים על תהליכים, טיפולים ורופאים, אנא פנו למייל: [email protected]

 

שדה חובה
יש להזין מייל תקין
יש להזין טלפון תקין
שדה חובה

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין

מעל גיל 50 או בעלת היסטוריה משפחתית של סרטן השד?

התקשרו 073-7814579

שדה חובה
יש להזין טלפון תקין