/
/
הרמת חזה ללא שתל

הכל על הרמת חזה ללא שתל

תחום הניתוחים הפלסטיים והאסתטיים תפס תאוצה בעשור האחרון, ובשנת 2019 בוצעו מסביב לעולם כמעט שני מיליארד ניתוחים אסתטיים של החזה, כשהנפוץ ביניהם הוא ניתוח הגדלת חזה. החזה הנשי הוא מהסממנים הנשיים הבולטים והוא משתנה משמעותי בדימוי העצמי הנשי, בביטחון העצמי ובתפישת הגוף של האישה. עם השנים, ההריונות והלידות והשינויים במבנה הגוף, גם מראה החזה הנשי משתנה.

ניתוח פלסטי של הרמת חזה מאפשר לבטל את שינויי הזמן ולהחזיר את המראה הצעיר, הזקוף והרענן של החזה. בעוד מקובל לשלב הרמת חזה עם הגדלת חזה באמצעות שתלים – אין זו חובה, ניתן לבצע הרמת חזה ללא שתל ואפילו להגדיל את החזה ללא שימוש בשתלים. הכל על הרמת חזה ללא שתל – לפניכם.

מומחים רלוונטיים

הרמת חזה ללא שתל – כשאין סיבה להגדיל את החזה

ניתוח הרמת חזה מאפשר כיווץ העור שמעל הפטמה ועיצוב מחדש של מיקום הפטמה, כך שמראה החזה יהיה זקוף ומתוח. בדרך כלל מוסרים עודפי עור במהלך ניתוח הרמת חזה ובחלק קטן של המקרים מוסת מיקום הפטמה למראה מעוצב ומושלם. בניתוחים כאלה של הרמת חזה ללא שתל – לא מתווסף נפח לחזה, אלא הוא רק מעוצב מחדש. היתרונות להרמת חזה ללא שתל הם רבים, מפני ששתלים בהגדלת חזה דורשים הליך ניתוחי מורכב יותר, זמן החלמה ארוך (מפני שהשתל ממוקם בדרך כלל מתחת לשרירי החזה), יש להמשיך לאורך השנים ולעקוב אחר מצב השתלים ואפילו להחליף אותם אחת לחמש עד עשר שנים. 

הרמת חזה עם הגדלה – ללא שתל

עוד אפשרות שחשוב לשקול היא הרמה ועיצוב מחדש של החזה הנשי, הכוללת הגדלת חזה תוך שימוש בשומן עצמוני. בהליך כזה אפשר לשמוח פעמיים: פעם אחת בשל העיצוב מחדש (הכולל הגדלה) של החזה, ובפעם השנייה בשל הליך קצר של שאיבת שומן לטובת הגדלת החזה – בדרך כלל מאזור שיפולי הבטן או הירכיים. 

חשוב לדעת שהליך הרמת חזה ועיצובו מחדש הכולל שימוש בשומן עצמוני להגדלת החזה, אינו מאפשר הגדלה דרמטית של החזה, אלא בדרך כלל רק הגדלה מינורית. מדובר בעיקר על תוספת נפח לחזה, כאשר ברוב המקרים מידת החזיה אינה משתנה. שימוש בשומן עצמוני להגדלת החזה מאפשר מילוי של שד מדולדל גם בלי הרמתו, מה שאומר עיצוב שד מלא וזקוף יותר גם ללא טיפול בעודפי עור. ההליך קצת יותר ופחות פולשני, במהלכו מבוצעת הזרקה של שומן שנלקח מאזור פלג הגוף התחתון אל השדיים.

למי מתאימה הרמת חזה ללא שתל?

הרמת חזה ללא שתל, כאמור, מאפשרת בעיקר מילוי חזה בעל מראה נפול, ופחות הגדלה משמעותית של השד. ההליך מתאים לנשים ללא היסטוריה של סרטן השד, המעוניינות במילוי השד והרמתו ללא שימוש ב"עזרים חיצוניים". נשים רבות שמעוניינות להסיר שתלים של הגדלת חזה שנערכה בגופן בעבר, שוקלות הליך של הרמת חזה ללא שתל, בשימוש בשומן עצמוני. ההליך שיש לבצע אותו פעמיים (מפני שבהליך הראשון חלק ניכר מהשומן המוזרק אל השד נספג בתוך שלושה חודשים) מאפשר מראה טבעי יותר וללא שימוש בתוספים שאינם אורגניים, שיש לתחזק אותם ולבדוק אותם בכל כמה שנים. 

הליך הרמת חזה ללא שתל תוך שימוש בשומן עצמוני מאפשר החלמה מהירה וחזרה לשיגרה בתוך יומיים שלושה. בדרך כלל אזור החזה אינו כואב או דורש תשומת לב מיוחדת בשלבי ההחלמה – זה האזור שממנו נשאב השומן שבדרך כלל מחלים לאט יותר. 

איפה כדאי לבצע הליך הרמת חזה ללא שתל?

הליכים אסתטיים כמו למשל הרמת חזה ועיצובו מחדש, הקטנת חזה, ניתוח אף וכדומה, הם הליכים המבוצעים באופן פרטי בלבד, בדרך כלל ללא השתתפות של קופות החולים. על כן, מטופלים חופשיים לחפש את המסגרת הרפואית המתאימה להם ביותר, משיקולים כלכליים כמו גם משיקולים רפואיים כמו הניסיון והוותק, הצוות שישתתף בהליך, לקוחות עבר מרוצים, הליווי לפני ואחרי, ועוד. חשוב לבדוק את החיבור האישי לרופא המנתח והתחושה שהוא מסוגל לבצע את השינוי שאתם חולמים עליו, כמו גם לקרוא סקירות וביקורות אובייקטיביות אודות כל רופא ולחפש מסגרת רפואית בעלת שפע של המלצות. 

מומלץ לבדוק את האפשרות לכיסוי חלקי או מלא של הרמת החזה דרך ביטוחים רפואיים פרטים, שבחלק מהם ישנה התייחסות גם לשיפוי כספי לאחר ניתוחים פלסטיים.

פרוצדורות שעשויות לעניין אותך