/
טיפים רפואיים
/
אולטרסאונד תלת מימד

אולטרסאונד תלת מימד - ההריון שלך מזמן לא נראה טוב כל כך

בדיקת אולטרסאונד תלת מימד הינה בדיקה המשתמשת בטכנולוגיית אולטרסאונד מתקדמת, המחברת בין קבוצת תמונות אולטרסאונד דו מימדיות ליצירת תמונה תלת מימדית של אזור הבדיקה. בעזרת המכשיר ניתן לראות תמונות תלת מימדיות בזמן אמת. בסוף הבדיקה ניתן לקחת הביתה תמונה תלת מימדית, וזו מזכרת פופלארית במיוחד בקרב אמהות הרות. הבדיקה פותחה על מנת לסייע באבחון, בעיקר בבדיקות גניקולוגיות והריון, וכן על מנת להפחית את רמת התלות בטכנאי בפענוח התשובות.

לקביעת תור מהיר (תוך 72 שעות) לאולטרסאונד תלת מימד - התקשרו עכשיו: 072-3305631

בנוסף לשימוש בה כמזכרת, התמונות התלת מימדיות עוזרות לאתר מומים רחמיים ועובריים, וניתנים לשמירה להעברה למומחים שונים במקרה הצורך. בעזרת הבדיקה, ניתן לבחון את הרחם כולה בצורה לא פולשנית ולראות את התוצאות התלת מימדיות, מה שעוזר לאתר ציסטות, שרירנים, אנדומיטריוסיס, מחיצות בחלל הרחם או מומים רחמיים מולדים אחרים. הבדיקה איננה מאפשרת לבחון את חלל החצוצרות, אך מאפשרת להתרשם במידה ויש פתולוגיה משמעותית בחצוצרות. הנראות התלת מימדית של התמונות המתקבלות עוזרת לקבל רמת דיוק גבוה במיוחד באבחנה. 

כאשר הבדיקה משמשת לבדיקת חלל הרחם, הבדיקה מתבצעת בגישה וגינאלית, כמו כל בדיקת אולטראסאונד גניקולוגית אחרת, אך משתמשת במתמר תלת מימדי. כיום הבדיקה הנפוצה ביותר לאבחון מומי רחם הינה צילום רחם, הכולל הזרקת חומר ניגוד וצילום בעזרת קרני רנטגן. בדיקת אולטרסאונד תלת מימד משמשת כאלטרנטיבה לבדיקה זו, ואיננה כוללת את הקרינה או הכאב הכרוכים בצילום רחם. כמו כן, היא באה להחליף בדיקות פולשניות כגון היסטרוסקופיה ולפרוסקופיה

מתי עושים?

אולטרסאונד תלת מימדי נמצא בשימוש כיום בעיקר ברפואת נשים. ייתכן ותופנו לבדיקה זו על מנת לאבחן סיבות להפרעות בפריון או בווסת, על מנת לאבחן מקור לכאבים גניקולוגיים שונים. כמו כן, ייתכן ותופנו על מנת לברר סיבוכי הריון שונים. בשנים האחרונות, הבדיקה משמשת גם לאבחון מומים בעוברים. בפן הכיפי יותר, אמהות רבות בוחרות לעבור בדיקת אולטראסאונד תלת מימדית על מנת לראות את העובר שלהם בתלת מימד, להביא את המזכרת הביתה, ולשתף אותה עם בן או בת זוגן, או עם הילדים הבוגרים יותר שנמצאים בבית, על מנת להמחיש להם את ההריון. 

אולטרסאונד תלת מימד - מזכרת חד פעמית להעניק לתינוק שיוולד - לקביעת תור התקשרו: 072-3305631

מה הלאה? 

במידה ונמצאו תוצאות חריגות בבדיקת האולטרסאונד התלת מימדית, ייתכן ורופא הנשים ימליץ במיידית על תכנית טיפול כלשהי. במקרים אחרים, תוצאות הבדיקה יועברו הלאה למומחים אחרים (כירורג ילדים, כירורג פלסטי, אורולוג וכד') או שתופנו לבדיקות המשך, כגון אולטרסאונד דרכי השתן.