/
/
השתלת שיניים המלצות

השתלת שיניים: המלצות מבעלת ניסיון למי שמתכנן לעבור השתלה

במצבים של חוסר בשיניים קריטיות כתוצאה מעקירות מרובות, אין ברירה אלא להשתיל שיניים. אם בעבר היה נהוג לעשות גשר שמורכב על שתי השיניים הסמוכות לשן החסרה, כיום זו פרוצדורה פחות מקובלת וזה תלוי במצב השיניים והפה שלכם. כמי שעברה מספר גדול של השתלות שיניים בחרתי לתת לכם 5 טיפים חשובים לפני שאתם בוחרים רופא או מרפאה. ככה תוכלו לעבור את זה בשלום

מומחים רלוונטיים

"מצאו רופא ומרפאה שאתם סומכים עליהם"

נכון, לפעמים יקר יותר לגשת למרפאה של מומחים, אבל בחלוף השנים זה בהחלט משתלם, לנוכח הבעיות שיכולות לצוץ אם לא עשו לכם השתלת שיניים טובה. כמו למשל במקרים שחסרה עצם, שהשתל קרוב מדי לסינוסים או לשורשים של שן סמוכה. 

כל המקרים האלו עלולים לקרות אצל כירורג שיניים לא מספיק מקצועי ומנוסה. והתהליך של עקירת שתל הוא תהליך קשה ביותר, אפילו יותר מההשתלה עצמה.

"איך בודקים?"

נסו לקבל המלצות מחברים, לגשת למרפאה ולקבל הצעת מחיר. כשתגיעו תוכלו לבחון את המרפאה, עד כמה היא אסתטית, כמה אנשים מחכים בתור, האם הם עצבניים, איך הצוות המקצועי והאם הרופא סבלני מספיק ומעורר בכם תחושת ביטחון.

כדאי שתבדקו אם המרפאה מעסיקה רופאים בתשלום חודשי וכך הם שכירים שיכולים להתחלף ואין כמו רופא קבוע שאחראי לדאוג לכם לאורך זמן. בנוסף, נסו לשאול מטופלים שנמצאים שם ולשים לב אם הצוות מקצועי ושומר על דיסקרטיות.

"ודאו שהרופא מומחה והמרפאה ותיקה ומומלצת"

חשוב מאוד לבדוק את זמינות הרופא, אם הוא מטפל רק אחת לשבוע, האם יש דרך ליצור איתו קשר מעבר לכך במידת הצורך, האם הוא עובד בשעות גמישות שיאפשרו לטיפול לזרום. 

השתלת שיניים היא תהליך שיכול לקחת גם כמה חודשים, גם למי שעושה השתלת שיניים ביום אחד. לוקח זמן עד שמכינים את המקום, עושים את ההשתלה, לאחר מכן במשך 3 חודשים אתם תהיו עם כיפת שתל, על מנת לראות שהפה לא דוחה אותו. ולכן זה אומר שבמהלך התקופה תצטרכו להגיע מדי פעם למרפאה למעקב וטיפול, אז בחרו מרפאה שתהיה לכם קרובה הביתה או למקום העבודה, שפועלת בשעות נוחות ושקל להגיע אליה.

"מה עושים עם החשש?"

התהליך של השתלת שיניים, עקירת שיניים וטיפולי שיניים בכלל עלול להיות מפחיד עבור חלק מאיתנו. אני הייתי מאוד חרדתית ולחוצה בגלל ההיסטוריה הארוכה שלי עם בעיות שיניים ורופאים רבים ולא רגישים שעשו לי נזק וטראומות.

זה ממש לא צריך להיות ככה, ויש דרכים לטפל בכם גם אם אתם ממש מפחדים, כמו גז צחוק או הרדמה מלאה – אבל לא רבים משתמשים בגז צחוק היום וזה מייקר את הטיפול עוד יותר. אני קיבלתי מהרופא שלי מרשם לכדור הרגעה. לקחתי אותו בהמלצתו ערב לפני הטיפול וביות הטיפול וכך באתי יותר רגועה למרפאה, עם פחות התנגדויות ולחץ פנימי.

"טפלו בעצמכם כמו שצריך אחרי"

התייחסו להוראות הרופא הזמן הטיפול ולאחריו – אם מומלץ לא לעשן – אל תעשנו, אחרת אתם עלולים לגרום לעצמכם דלקת עם כאבי תופת שלא יעברו לכם לפחות שבוע. אסור לאכול אוכל חם אחרי הפרוצדורה וכדאי להזהר עם דברים קשים.

אם תקפידו על ההוראות, תשטפו כמו שצריך, לא אמורים להיות כאבים קריטיים ותוכלו להמשיך בשגרה שלכם די מהר. המקום מחלים במהירות והכאבים נשכחים מהר מאוד לנוכח היכולת שלכם ללעוס סוף סוף כמו שצריך...

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך:

 

מילה ממערכת MIOK: המידע במאמר זה התקבל על ידי מטופלת אמיתית על מנת לתת לגולשים באתר MIOK אפשרות לשמוע אנשים כמוהם שביצעו פרוצדורות רפואיות שונות. אם גם את/ה מעוניינים לכתוב לנו על החוויה שלכם ולתת המלצות וטיפים על תהליכים, טיפולים ורופאים, אנא פנו למייל: [email protected]